Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم. مراسم مرکب گردانی روستای کمجان از توابع بخش مرکزی نطنز در شورای ثبت ناملموس وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به ثبت ملی رسید.

این مراسم با قدمتی در حدود ۲۰۰ سال و هر ساله در روز عاشورا پس از طلوع آفتاب با گردهمایی برگزارکنندگان در منزل یکی از اهالی روستا با خواندن مرثیه و عزاداری بر سید و سالار شهیدان عالم حضرت امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت ملی این آیین در معرفی آن و نشان دادن قدمت اسلام و مسلمان در منطقه نطنز تأثیر بسزایی دارد، ثبت این آیین در فهرست آثار ملی و ناملموس کشور باعث معرفی هر چه بهتر این آیین و سنت‌های دیرین شهرستان نطنز به عنوان خاستگاه سنت‌ها و آیین‌های کهن ایران زمین می‌شود.

کد خبر 583847 برچسب‌ها استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگ‌داشت مقام معلم در استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین ویژه بزرگ‌داشت مقام معلم پیش از ظهر پنجشنبه با حضور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش جمعی از مقامات استانی و شهرستانی و مدیران کل اسبق آموزش و پرورش استان سمنان در عمارت مهدیشهر آغاز به کار کرد.

اعضای شورای معاونان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان سمنان و رؤسای ادارات شهرستان‌ها و مناطق ۱۱ گانه، معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای استان سمنان و جمعی از برترین‌های حوزه استثنایی و کیفیت‌بخشی آموزشی نیز در این مراسم ویژه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این مراسم ضمن بیان اینکه معلم فرمانده جبهه فرهنگی است، گفت: رسالت معلمان رسالت مقدسی است و کار معلمی نیز کار بسیار حساس و مهم محسوب می‌شود.

سید جمال وزیری درباره اهمیت کار معلمان بیان کرد: معلم سرآمد و جبران‌کننده تمام نداشته‌های دانش‌آموز است و باید روح نشکفته آن‌ها را شکوفا کند و به دلیل همین ارتباط است که کار معلمان اهمیت می‌یابد.

وی افزود: با مشارکت معلمان مجموعه آموزش و پرورش شاهد کسب افتخارات و مؤفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، پژوهشی، ورزشی و… در استان بودیم که جای تقدیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان معلم را تصویر گر آینده ایران دانست و تاکید کرد: هر تصویری از آینده کشور تنها به‌دست معلم ترسیم می‌شود و هیچ قله‌ای مگر به دست توانای معلم فتح‌شدنی نیست.

به گزارش مهر، تقدیر از معلمان نمونه استان سمنان در زمره بخش‌های این مراسم است. قرار است از جمعی از پیشکسوتان عرصه آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این مراسم تقدیر شود. هم اکنون مراسم روز معلم با سرودخوانی دانش آموزی در حال پیگیری است.

کد خبر 6101218

دیگر خبرها

  • آیین بزرگ‌داشت مقام معلم در استان سمنان برگزار شد
  • آیین خطبه‌خوانی خادمان و زائران حرم حضرت معصومه(س) + تصاویر
  • مردم این شهر امروز پنجاه بِدَر را جشن گرفتند/ جشنی که مدارس را هم تعطیل می‌کند!
  • هیات انتخاب «اولین جشنواره خیمه شب بازی» معرفی شدند
  • کتاب «آینده می‌افتد زمین» رونمایی می‌شود
  • «پنجاه به دَر» قزوینی‌ها چگونه مدارس را تعطیل کرد؟ (+عکس)
  • نخستین جشنواره دست سازه‌های آبی با معرفی آثار برتر پایان یافت
  • این مراسم به لطافت برگ گل برای نوزادان برگزار می‌شود| از آیین گل غلتان چه می‌دانید؟
  • کتب ترکی بیشتر معرفی شود/ به آثار نیما یوشیج و زرین کوب علاقه‌مندم
  • معرفی چند اثر خواندنی که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود/ از «نامه‌ای به آسمان» تا «تاکسی‌سواری»