Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@12:28:11 GMT

رکورد تولید پتاس در 10 ماهه سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۵۲۷۶

رکورد تولید پتاس در 10 ماهه سال جاری

خبرگزاری آریا - امیدرضا محبعلی؛ مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با بیان این مطلب گفت: در 12 ماهه سال گذشته 14 هزار و 100 تن کلرید پتاسیم در این مجتمع تولید شد و این در حالیست که در 10 ماهه نخست سال جاری میزان تولید بیش از 17 هزار و 500 تن بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا و به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، امیدرضا محبعلی؛ مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با بیان این مطلب گفت: در 12 ماهه سال گذشته 14 هزار و 100 تن کلرید پتاسیم در این مجتمع تولید شد و این در حالیست که در 10 ماهه نخست سال جاری میزان تولید بیش از 17 هزار و 500 تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: رشد تولید کلرید پتاسیم در 10 ماهه سال جاری 26 درصد نسبت به سال گذشته بوده است.
محبعلی خاطر نشان کرد: روند افزایشی تولید در بزرگترین معدن شورآبه حوزه خلیج فارس با افزایش تولید پتاس مجتمع به 100 هزار تن در افق 1406 همراه خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به واقع شدن معدن پلایای پتاس این مجتمع در استان های خراسان جنوبی و اصفهان، گفت: این معدن یکی از بزرگترین معدن های ایران از نظر وسعت و ذخیره بوده و بزرگترین معدن حوزه خلیج فارس و آسیای میانه در خصوص شورآبه ها است.
محبعلی ادامه داد: همچنین در حال حاضر 1300 هکتار استخرهای استحصال نمک و کارنالیت در این مجتمع احداث شده است که باید به این مساحت فعلی مقدا 1600 هکتار نیز اضافه گردد.
به گفته وی طبق برنامه ریزی انجام شده پروژه های پژوهشی در خصوص انجام مطالعات تحقیقاتی بر روی عناصری مانند لیتیم در مجتمع تعریف شده است که می تواند باعث تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: 10 ماهه سال جاری ماهه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • سعدمحمدی: خریداری ۱۵ دستگاه تراک یکصد تنی برای معدن جانجا
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال