Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در سال ۱۳۹۶ توسط سازمان بسیج تشکیل شد و تمامی پایگاه بسیج ملزم شدند برای اشتغال‌زایی و توسعه کارگاه‌ها و شغل‌ها این صندوق‌ها را تشکیل داده و عضوگیری کنند.

در این بین شهرستان مبارکه توانست ۵۶ صندوق اشتغال‌زا ایجاد کند و عنوان برترین صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در سطح استان اصفهان را به خود اختصاص دهد، از همین رو به سراغ اصغر رحیمی، تسهیلگر صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردم یاری شهرستان مبارکه رفتیم تا در مورد این صندوق‌ها اطلاعاتی بیشتر کسب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                                                                                             

ایجاد ۵۶ صندوق‌های مردم یاری و اشتغال‌زایی در شهرستان مبارکه

اصغر رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه، اظهار کرد: صندوق‌های مردم یاری و اشتغال‌زایی با هدف مشارکت مردم و اشتغال‌زایی از آذرماه سال ۱۳۹۶ آغاز به کارکرد و تاکنون ۵۶ صندوق در شهرستان مبارکه ایجاد شده است که هر صندوق دارای ۵۷۱ گروه است.

تسهیلگر صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی شهرستان مبارکه، در ادامه افزود: از خصوصیات صندوق‌ها می‌توان به مسجد محور بودن آن‌ها اشاره کرد، چون کارکرد مساجد، آباد کردن دنیا و آخرت مردم است.

جلسه اعضای هیأت مدیره صندوق قرض‌الحسنه در پایگاه بسیج شهدای دیزیچه

 

وی با بیان اینکه صندوق‌ها به‌ صورت گروهی عضوگیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: در هر خانواده یک نفر سرگروه می‌شود و بین ۱۰ تا ۲۰ نفر از اعضای خانواده و اقوام می‌توانند زیرمجموعه تشکیل دهند و هر کدام از اعضا به‌ صورت ماهانه ۱۰۰ الی ۵۰۰ هزار ریال را برای مدت ۵ ماه اندوخته می‌کنند و بعد از این مدت وام‌دهی صندوق آغاز می‌شود.

رحیمی در ادامه با اشاره به شرایط وام‌دهی در این صندوق، افزود: برای پرداخت وام هر گروه یک نفر از اعضای خود را برای دریافت معرفی می‌کند و مبلغ وام ۵ تا ۱۰ برابر مبلغ جمع‌آوری‌ شده است و وام پرداختی بدون کارمزد و ضامن است.

تسهیلگر صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی شهرستان مبارکه با اشاره به جزئیات برگزاری جلسات ماهانه این صندوق در مساجد، عنوان کرد: این وام‌ها در مساجد پرداخت می‌شود و اعضا یک‌بار در ماه در مساجد جلسه دارند در جلسات ماهانه مبالغ پرداخت و گزارش‌ها مربوط در مسجد مطرح می‌شود.

جلسه اعضای صندوق قرض‌الحسنه قبل از شیوع ویروس کرونا 

 

پرداخت ۵۵ میلیارد ریال اعتبار به افراد صندوق برای ایجاد و توسعه اشتغال

وی ضمن اشاره به تعداد اعضای صندوق‌ها گفت: تاکنون بیش از ۸۵۰ نفر عضو این صندوق‌ها هستند و ۲ هزار و ۷۰۰ فقره وام با مبلغ کل ۵۵ میلیارد ریال به اعضای نیازمند برای کارگشایی و اشتغال‌زایی پرداخت‌ شده است و سقف وام‌دهی در سال اول ۳۰ میلیون ریال و در سال دوم و سوم هر کدام ۴۰ و ۵۰ میلیون ریال است.

رحیمی در پایان افزود: سه نفر از اعضای هیأت امنای این صندوق به‌ عنوان حسابدار، بازرس صندوق و مسؤول صندوق معرفی می‌شوند و دریافت وام و برداشت آن از حساب مشترک در قرض‌الحسنه محل یا بانک قرض‌الحسنه مهر ایرانیان منوط به امضای این سه نفر است.

خانمی که کارگاه تولیدی لباس را با ۱۰ میلیون تومان زنده کرد

نسرین زمانی مسؤول یک کارگاه تولیدی در مبارکه، در خصوص نحوه استفاده از اعتبار این صندوق‌ها به به خبرنگار فارس در این شهرستان، گفت: تسهیلگر سابق صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا شهرستان مبارکه در جلسه‌ای که با بسیجیان داشت این صندوق قرض‌الحسنه را معرفی کرد و از ویژگی‌ها و شرایط پرداخت وام آن گفت.

مسؤول این کارگاه در ادامه گفت: بعد از معرفی صندوق با خانواده و اقوام در این صندوق قرض‌الحسنه ثبت‌نام کردیم و گروه ما ۱۰ نفر بود که به‌ صورت ماهیانه ۵۰ هزار تومان به صندوق پرداخت می‌کردیم.

وی ادامه داد: گروه‌ها را به‌ صورت ماهانه در مسجد محل جلسه برگزار می‌کردیم و پول‌ها را در همان جلسه پرداخت می‌کردیم و در این جلسات وام‌دهی هم انجام می‌شود.

زمانی گفت: من و ۲۰ خانم دیگر یک کارگاه تولیدی لباس را داریم که با تأمین مواد اولیه به مشکل خورده بودیم که با معرفی و ثبت‌نام در این صندوق‌ها توانستیم با دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی توانستیم این مواد اولیه را تهیه کنیم.

نسرین زمانی یکی از تولیدکنندگانی بود که توانست با کمک این وام‌های قرض‌الحسنه، کارگاه خیاطی خود را توسعه دهد و مواد اولیه موردنیاز خود را خریداری کند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصغر رحیمی مبارکه وام های اشتغال زا صندوق های قرض الحسنه اشتغال زایی صندوق قرض الحسنه شهرستان مبارکه اشتغال زایی صندوق ها ۵۶ صندوق وام دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال