Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی ایزدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که امسال سال رونق و جهش تولید انواع مرکبات در مازندران بوده است، افزود: حدود یک سوم معادل ۷۰۰ هزار تن از محصول برداشت شده توسط باغداران و سورتینگ داران ذخیره سازی شد که از این پس بر اساس تقاضا وارد بازار می شود.

وی با بیان این که حدود ۹۰ هزار هکتار از باغ های مرکبات مازندران را درختان پرتقال تشکیل می دهد، ادامه داد: در حال حاضر فقط کمتر از ۱۰۰هکتار از باغ های مرکبات استان که از رقم پرتقال تابستانه است، هنوز به مرحله برداشت نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران زمان برداشت برداشت پرتقال تابستانه  را از اواخر فروردین تا نیمه اول اردیبشهت سال آینده اعلام کرد و بیان داشت: در ۲ سال اخیر کاشت نهال پرتقال تابستانه بین باغداران رواج بیشتری یافته است.

ایزدی وضعیت کیفی و کمی مرکبات امسال استان را مطلوب توصیف کرد و بیان داشت: طبق بررسی های صورت گرفته باغداران مرکبات از وضعیت قیمت مرکبات در سال جاری راضی بودند و به طور میانگین چهار تا هشت هزار تومان در هر کیلوگرم سر باغ خرید و فروش شده است.

این کارشناس باغبانی مازندران به اهمیت مراقبت از میوه های ذخیره شده توسط باغداران تاکید کرد و گفت: مدیریت در تنظیم دما و رطوبت انبار برای حفظ کیفیت و کمیت میوه‌ها بسیار مهم است و توصیه می شود باغداران بازدید دوره‌ای حداقل دو هفته یک‌بار از میوه‌های انبارشده برای بررسی وضعیت سلامت میوه‌ها را انجام بدهند.

باغداران مرکبات مازندران هرس درختان را شروع کنند

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران  زمان هرس باغات را از دهه سوم بهمن تا دهه اول اسفند هر سال اعلام کرد و گفت: از آنجایی که امسال سال پر بار درختان مرکبات بوده است، برای حفظ تغذیه درخت ،باغداران هرس برگ و شاخه های سبز را بسیار خفیف انجام بدهند.

وی در عین حال تصریح کرد: شاخ وبرگ های خشکیده درختان مرکبات نیز باید به صورت عمیق هرس شود تا زمینه تحریک به رشد و رویش شاخه ها در درختان ایجاد شود.

هرس باردهی درختان مرکبات تکنیکی نیرومند، مفید و موثر در میزان تولید مطلوب و بهبود کیفیت میوه ها است.

افزایش نفوذ نور به داخل درخت و برقراری تعادل بین رشد رویشی و رشد زایشی، افزایش تولید شاخه های گل دهنده برگدار، افزایش اندازه و مقدار محصول ، بهبود کیفیت محصول داخل و بیرون درخت ، کنترل شکل و اندازه درخت ، سهولت اعمال مدیریت و کاهش هزینه ها از مزیت های آن است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی محمدعلی طهماسبی مرکبات مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرکبات وزارت جهاد کشاورزی مرکبات مازندران اخبار کنکور مرکبات مازندران میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: انجام ۱۲ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور فرمانده وکارشناس یگان حفاظت، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد شیخ موسی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه