Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سردار دوم پاسدار نعمت‌الله باقری دوشنبه در آیین گرامیداشت سالروز عملیات والفجر۸ در سینما نفت آبادان اظهار داشت: عملیات والفجر ۸ کاملا سری بود و تا شروع عملیات نیروها از زمان و مکان عملیات اطلاع نداشتند، به همین دلیل سالروز عملیات والفجر هشت به عنوان روز حفاظت اطلاعات نامگذاری شد.

وی افزود: عملیات غرور آفرین والفجر ۸ که منجر به فتح شهر استراتژیک فاو عراق شد یکی از بزرگترین پیروزی‌های رزمندگان بود که شگفتی کارشناسان و محافل نظامی جهان را برانگیخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار دوم پاسدار باقری گفت: عملیات والفجر ۸ در حالی به پیروزی رسید که هیچ کشوری از ایران پشتیبانی نظامی و اطلاعاتی نکرد اما در مقابل ، دشمن بعثی از همه امکانات برخوردار بود.

وی گفت:عملیات والفجر ۸  دارای پیچیدگی‌های خاصی بود که با مشارکت مستقیم همه نیروها و رزمندگان اسلام از جمله ارتش، سپاه، هوانیروز، توپخانه، زرهی و پیاده به موفقیت رسید.

جمعی از خانواده‌های معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و پاسداران حفاظت اطلاعات سپاه در این آیین تجلیل شدند.

عملیات والفجر ۸ که از آن به عنوان نبرد اول فاو نیز نام برده می‌شود عملیات آبی خاکی و طولانی‌ترین عملیات دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در آن نیروهای سپاه پاسداران و ارتش با غافلگیر کردن نیروهای عراقی از اروندرود عبور کرده و شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق را فتح کردند.
در عملیات والفجر هشت تلفات و خسارات سنگینی به دشمن بعثی وارد شد.عراق در جریان این عملیات، بیش از ۵۰هزار نفر کشته ،زخمی و اسیر داد. ۱۰ تیپ پیاده کماندویی و نیروی مخصوص  و ۲ تیپ زرهی، چهار گردان ضد هوایی، ۱۰ گردان جیش الشعبی و پنج گردان توپخانه دشمن در عملیات والفجر ۸ منهدم شدند.

در جریان عملیات والفجر هشت شهر راهبردی فاو به تصرف رزمندگان اسلام در آمد همچنین بیش از ۵۰ فروند هواپیما و چرخبال، صدها دستگاه تانک، نفر بر و خودرو نظامی، توپ صحرایی، توپ ضدهوایی و ناوچه موشک انداز دشمن منهدم گردید.

در بیش از ۷۵ روز نبرد گسترده ایران بر سواحل شمالی خورعبدالله در شبه جزیره مسلط و راه ورود عراق به خلیج فارس بسته شد.

برچسب‌ها عملیات والفجر۸ دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اروندکنار آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملیات والفجر۸ دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات والفجر۸ دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اروندکنار آبادان اخبار کنکور عملیات والفجر ۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزئیات جدید از حمله پهپادی و موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی (فیلم) لحظه حمله پهپادی اوکراین به شهر بلگورود روسیه (فیلم) انتشار تصاویر جدید از حمله پهپادی سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • عملیات «وعده صادق» ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی