Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@08:52:44 GMT

افزایش ۲۲ هزار و ۳۰۲ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۶۷۷۸

افزایش ۲۲ هزار و ۳۰۲ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲ هزار و ۳۰۲ واحدی معادل ۱.۹۱ درصد به یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۳۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 20 بهمن) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 20014 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 190 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲ هزار و ۳۰۲ واحدی معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۱ درصد به یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۳۴ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۸۲۰ واحدی معادل ۱.۹۱ درصد به رقم ۳۱۱ هزار و ۲۸۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۵۷ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد، عدد ۴۲۰ هزار و ۱۱۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۶۱ واحدی به رقم ۲۷۴ هزار و ۷۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۵۵۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۱ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۲۱۸۴۱ واحد افزایش به رقم ۸۵۸  هزار و ۶۳۳  واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۸۲۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۶۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش صبح امروز نمادهای فولاد با 2837، فملی با 2413، شستا با 1990، فارس با 1803، تاپیکو با 1126، شپنا 1050 و وغدیر با 977 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خساپا –سایپا، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري ‌ايران‌خودرو، شتران - پالايش نفت تهران و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاصیکو، حکشتی، کویر و وپخش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۴۱۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۵۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۲۹ هزار و ۳۰۳میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 19 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۵ هزار و ۱۵۱ واحدی معادل ۳.۱۰ درصد به یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۴۹۷ واحد رسید. بر اساس جدول نمادهای معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۱۷۳ واحدی معادل ۳.۱۰ درصد به رقم ۳۰۵ هزار و ۴۵۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۹۷۳ واحدی معادل ۱.۲۰ درصد، عدد ۴۲۰ هزار و ۹۵۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۲۵۲ واحدی به رقم ۲۷۵ هزار و ۳۰۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۰۱۶۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۷۷  هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۳۰۷۸۰ واحد افزایش به رقم ۸۳۶ هزار و ۷۷۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۳۴۳۵ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات ام روز گذشته نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وامید، کویر، تاصیکو و پرداخت، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۲۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۰۸ هزار و  ۲۶۹ نوبت معامله و به ارزش ۶۹ هزار و ۳۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی واحدی معادل ۱ شاخص کل بورس واحد افزایش یک میلیون شاخص بازار واحد رسید هزار واحد شاخص قیمت هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳