Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مرتضی بانک صبح امروز ۲۰ بهمن ماه در بیستمین روز از دهه فجر برای بهره برداری از ۳۲۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو از فرودگاه بین المللی ماکو وارد این منطقه آزاد شد.

همزمان با سفر دو روزه مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منطقه آزاد ماکو، پروژه های افتتاحی،   ۲ طرح عمرانی و توسعه ای نیز با اعتبار بالغ بر ۱۱۱۶ میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز افتتاح بزرگراه سردار سلیمانی، افتتاح کارخانه پوشاک، افتتاح واحد تولیدی پرده، افتتاح واحد معدنی سنگ تراورتن و مرمریت سنگاب، افتتاح گاز رسانی به شهرک صنعتی، افتتاح مدرسه قره ایاق و افتتاح سالن شهید سلیمانی از جمله پروژه هایی است که به بهره برداری رسیده و نیز پروژه فنس کشی محدوده منطقه، و طرح توسعه شهر بازرگان کلنگ زنی می شود.  

بزرگراه قطعات اول و دوم و سوم دروازه ورودی منطقه آزاد ماکو تا شهر ماکو بطول ۵۱ کیلومتر یکی از پروژه های مهم منطقه است که در قطعه اول بطول ۱۷ کیلومتر با اعتبار ۴۴۷ میلیارد ریال با پیمانکاری شرکت سنگ راه خوی، قطعه دوم بطول ۱۴ کیلومتر با هزینه ۵۰۵ میلیارد ریال با پیمانکاری شرکت راهسازی ایران  و قطعه سوم بطول ۱۶ کیلومتربا هزینه ۶۷۲ میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خانم الانبیا(ص) آماده بهره برداری است.  

همچنین طرح آرام سازی روستای خلج با ۸/۸ میلیارد ریال بطول ۸۵۰ متر، طرح آرام سازی محوطه پلیس راه ماکو بطول ۴۵۰ متر با ۱۲ میلیارد ریال، طرح آرام سازی شهر یولاگلدی با ۵۵ میلیارد ریال بطول ۱۳۰۰ متر و نیز طرح آرام سازی روستای قره ایاق با ۱۲ میلیارد ریال بطول ۶۲۵ متر به بهره برداری می رسد.  

پل تقاطع غیرهمسطح فرودگاه نیز با هزینه ۱۷۸ میلیارد ریال با طول راه های ارتباطی ۳هزار و ۴۶۷ متر از دیگر پروژه های آماده افتتاح است 

احداث سالن ورزشی چند منظوره سردار سلیمانی با هزینه ۲۹ میلیارد ریال به مساحت ۱۹۰۶ مترمربع به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.  

کلنگ زنی فاز اول فنس کشی محدوده منطقه آزاد ماکو به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۲۵۶ میلیارد ریال همزمان با بیستمین روز از دهه فجر از جمله پروژه های سازمان منطقه آزاد ماکو است 

بهره برداری از واحد تولید پوشاک شرکت دیانا تجارت ریسمان با سرمایه گذاری ۳ میلیون دلاری خارجی و اشتغالزایی ۲۲۰ نفر، واحد تولید پرده با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم، همچنین بهره برداری از واحد معدنی سنگ تراورتن و مرمریت با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی بیش از ۳۰ نفر و در فاز نهایی ۱۰۰ نفر  به بهره برداری می رسند.  

به گزارش ایسنا، افتتاح مدرسه قره ایاق، بازدید از پروژه های شرکت آناوطن، کارخانه کفش ویستا و نیز بازدید از احداث هتل ماوی از دیگر برنامه های سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دهه فجر كلنگ زني افتتاح منطقه آزاد ماکو طرح آرام سازی میلیارد ریال سرمایه گذاری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد

سازمان منطقه آزاد اروند در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت