Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس اتاق اصناف گیلان گفت: با تعطیلی مغازه ها کرونا متوقف نمی‌شود و باید ارتقای فرهنگ رعایت پروتکل‌ها در بین مردم ترویج شود.

جلال‌الدین محمد شکریه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه کرونا ممکن است تا یک یا دو سال دیگر هم از بین نرود و با تعطیلی بازار کاری از پیش نمی‌رود، اظهار کرد: باید فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در بین مردم ارتقاء دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و ضروری است مردم در مراجعه به این واحدها حتما ماسک بزنند و فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند.

شکریه ادامه داد: در هر جای عمومی نظیر اتوبوس، مترو، قطار، هواییما و ... اگر پروتکل‌ها رعایت نشود کرونا تشدید خواهد شد و چاره کار کرونا، کاهش تعطیلی مغازه‌ها نیست.

رئیس اتاق اصناف گیلان گفت: سال گذشته رونق بازار واحدهای صنفی در شب عید با تعطیلی اصناف بسیار ضعیف بود و اگر امسال هم تعطیل شود باید تدابیری اندیشیده شود که هزینه سربار این قشر از کجا باید تامین شود.

 شکریه خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود تعطیلی بازار مردم در خانه نماندند و امسال باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فقط برای خریدهای ضرری به بازار بروند.      

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، نقطه اطمینانی برای جلوگیری از ویروس کرونا است و هرجا که رعایت نشود، تبدیل به کانون تشدید کرونا می‌شود.

شکریه یادآور شد: خوشبختانه برخلاف سال گذشته امسال ممنوعیت تردد به چند استان کشور از جمله گیلان اعلام شده است زیرا یکی از راه های موثر در کاهش آمار بیماران کرونایی منع رفت و آمد مسافران است که در این هفته به نحو خوبی قرار است اجرا شود.

رئیس اتاق اصناف گیلان اضافه کرد: جریمه‌های کنونی بازدارنده نیست و خودروهای مسافرینی که به گیلان می‌آیند، باید علاوه بر جریمه بیشتر، توقیف هم بشوند.

وی در ادامه از برگزار نشدن نمایشگاه بهاره در استان خبر داد و گفت: به جای نمایشگاه بهاره جشنواره فروش فوق‌العاده خواهیم داشت که در آن اصناف با قیمت های کنترل شده و کاهش قیمت در برخی از اجناس، برای شب عید به مردم خدمات رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بازار کروناویروس پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت

همچنین درحاشیه افتتاح نمایشگاه فعالیت رادیو در گیلان و پاسداشت هفته معلم  از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت نیز رونمایی شد.

مدیر کل پست گیلان گفت: در این نمایشگاه تمبر‌های قدیمی، اسناد، ده‌ها کتاب درسی مقطع ابتدایی تا دبیرستان سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۷ هجری شمسی، کتابی با قدمت دویست ساله چاپ اروپا حاوی نقشه قدیمی ایران با درج نام خلیج فارس، رادیو‌های قدیمی از سال ۱۹۸۰ مبلادی به بعد، رایانه‌ها از زمان ورود به ایران تا کنون و بیش از ده رادیوی قدیمی در معرض دید عموم گذاشته شده است.

محمد حسین هوشنگی در باره ماکت ساختمان قدیمی اداره کل پست گیلان هم افزود: نخستین مکان فعالیت رادیو گیلان طبقه چهارم ساختمان اداره کل پست در شهرداری رشت بود که آرم (نشان) آن هنوز هم در بالای ساختمان وجود دارد. 

مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان هم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه رادیو گیلان امروز ۶۹ ساله شد، گفت: در تقسیم بندی علوم ارتباطات، رادیو یک رسانه گرم محسوب می‌شود و دارای ویژگی‌های ارتباطی، چون سرعت، دو سویه و تعاملی بودن و استفاده از ظرفیت مخاطب است. 

تفی ربانی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با این رسانه ارتباطی از زمان ظهور تا کنون است. 

علاقه مندان می‌توانند از یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت تا ۱۶ از این نمایشگاه واقع در ساختمان اداره کل پست گیلان در میدان شهدای ذهاب یا شهرداری رشت دیدن کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود