Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت در ابلاغی به سازمان های صنعت و معدن استان‌ها اعلام کرد: بکارگیری مسوولان فنی در واحدهای معدنی، کانه‌آرایی، فرآوری و صنایع معدنی الزامی است.

سازمان نظام مهندسی معدن ایران حاکی است، دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه "الزام بکارگیری مسوولین فنی در واحدهای کانه آرایی، فرآوری و صنایع معدنی موضوع ماده ۱۰۲ آیین نامه اجرایی قانون معادن-مصوب یازدهم تیر ۹۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش با استناد به ماده ۱۰۲ آیین نامه اجرایی قانون معادن-مصوب یاد شده، دارندگان جواز تاسیس عملیات معدنی و صنایع معدنی موظف شده اند از خدمات اشخاص دارای مجوز صلاحیت نظام مهندسی معدن در انجام امور فنی و حرفه ای فعالیت معدنی بر اساس ماده ۴ قانون نظام مهندسی معدن- مصوب ۱۳۷۹ استفاده کنند.

برابر این ابلاغیه، مسوول فنی افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز صلاحیت نظام مهندسی معدن در حوزه مرتبط که از طرف سازمان یاد شده به عنوان مسوول عملیات معدنی یا صنایع معدنی معین به سازمان استان (صنعت، معدن وتجارت) معرفی می شوند.

سرپرست معاونت معدنی وزارت صنعت در ابلاغیه آورده است، کلیه دارندگان مجوز صنایع معدنی مشمول موظفند از میان افراد دارای صلاحیت لازم و مورد تایید سازمان نظام مهندسی معدن ، فردی را به عنوان مسوول فنی عملیات صنایع معدنی مشمول تعیین و از طرف این سازمان به سازمان های صنعت استان معرفی نمایند.

همچنین سازمان های استانی صنعت، معدن وتجارت مکلف شده اند برنامه عملیاتی فعالیت‌های معدنی و صنایع معدنی مشمول را به شکل سالانه بوسیله مسوولان فنی اخذ و پس از تایید و ابلاغ به دارنده و ابلاغ به دارنده مجوز و مسوول فنی ذیربط در پایش های ادواری مورد استفاده قرار دهد.

علاوه براین سازمان های صنعت مکلف شده اند گزارش سه ماهه نحوه اجرای این ابلاغیه (بخشنامه) را در چارچوب تعیین شده به معاونت امور معادن وصنایع معدنی منعکس نمایند.   
(ایرنا)

برچسب ها: وزیر صمت ، علیرضا رزم حسینی ، سازمان های صنعت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MXi

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزیر صمت علیرضا رزم حسینی سازمان های صنعت نظام مهندسی معدن سازمان های صنعت صنایع معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابور گفت: ۶۹ پروانه فعالیت و بهره برداری معدن در این شهرستان صادر شده است که از این تعداد فقط ۲۵ معدن، معادل ۴۰ درصد فعال و بقیه راکد هستند.
مسعود اکبری باقرآباد گفت: مشکل اصلی رکود در فعالیت معادن نیشابور مربوط به سرمایه در گردش است.

او افزود: لازم است تامین نقدینگی و سرمایه در گردش معادن راکد شهرستان با تسهیلات بانکی تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار نیشابورگفت: معادن فعال این شهرستان شامل مس، شن، سنگ مرمر، سنگ لاشه و معادن کوچک فیروزه است.

دیگر خبرها

  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید