Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی رضوانی نژاد ظهر دوشنبه در نشست خبری دهه فجر با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان در این ایام، گفت: کار گروه مساجد کانون‌های فرهنگی گیلان که تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعال است توانسته برنامه‌های ویژه مساجد را طراحی و اجرا کرده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از اجرای ۸۸ برنامه‌های فرهنگی توسط کانون‌های فعال در مساجد خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای طرح شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هشت هزار بسته معیشتی جهت گرامیداشت هشت هزار شهید گیلان بین نیازمندان بخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جذب ۷.۱ میلیارد تومان اعتبار برای کانون‌های مساجد گیلان

وی با اشاره به اینکه همزمان با فرا رسیدن روز مادر ۱۶۰۰ بسته گوشت در بین هزار و ششصد زن سرپرست خانوار توسط کانون‌های فرهنگی در سراسر شهرهای گیلان توزیع شد، افزود: برپایی نمایشگاه عکس و برگزاری مسابقه انقلاب در فضای مجازی و توزیع غذای گرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مناسبت دهه فجر به اجرا در آمده است.

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به دیگر فعالیت‌های این کانون‌ها، ادامه داد: گروه‌های سرود خیابانی، پویش هر خانه یک پرچم، ویزیت رایگان، ایستگاه‌های صلواتی جشنواره غذاهای بومی و محلی نیز از مورد استقبال واقع شده است‌

وی به اجرای طرح «فهما» اشاره و تاکید کرد: فهما برای شناسایی ظرفیت‌های مساجد توانمند کشور معرفی و امکان ارزیابی مدیریت مساجد را در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌سازد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه فهما بیش از هشت میلیارد ریال توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال گذشته تخصیص اعتبار داشته است، افزود: گیلان نیز در کانون‌های برتر کشور یک نماینده داشته که چهار کانون شایسته تقدیر و ۸۵۰ کانون نیز امتیازات ویژه کشوری را دریافت کرده‌اند.

وی از جذب اعتبار هفت میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان برای کانون‌های فعال گیلان خبر داد و اضافه کرد: دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال نیز وام بدون سود مشارکتی در اختیار کانون‌ها قرار گرفته است.

فعالیت ۹۳۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در گیلان

حجت الاسلام رضوانی نژاد با تاکید بر اینکه کانون‌ها باید توانمندی‌های مجموعه خود را در عرصه ثبت مستندات ارائه کنند تا مورد حمایت قرار گیرند، افزود: کیفی سازی کانون‌ها از طریق سامانه فهما در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به جایگاه گیلان توسط مجموعه فهما در سال جاری، گفت: در جداول شهرستانی آستانه اشرفیه با هشت هزار و ۶۵۹ امتیاز در رتبه اول و بندرانزلی، لاهیجان شفت نیز در جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند.

رضوانی نژاد با اشاره به اینکه کانون‌ها در ۴۸ رده عنوانی تشکیل شده و به علت شیوع بیماری کرونا بیشتر فعالیت‌ها عرصه فضای مجازی گسترش یافته است، اذعان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با حداکثر توان در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی در حال فعالیت هستند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در ادامه گفت: اختتامیه نیز در ۲۲ بهمن سال جاری برگزار و ۱۸ اسفند نیز برندگان در سطح کشوری معرفی و همزمان با سالروز تأسیس کانون‌ها تجلیل می‌شوند.

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به فعالیت ۲۵ هزار و ۹۵۸ کشوری در فهما سال ۱۳۹۹ ادامه داد: گیلان نیز از ۹۳۲ کانون فعال برخوردار بوده که ۱۲۰ مدیر خانم در سطح کانون‌های گیلان فعال و ۲۱۷ مدیر کانون از تحصیلات مقطع دکتری برخوردارند.

کد خبر 5142311

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون مساجد فعالیت های فرهنگی دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا عکس استانها گرگان انقلاب اسلامی ایران شیوع کرونا شیراز شهرستان کرج ایلام کانون های فرهنگی هنری مساجد رضوانی نژاد حجت الاسلام مساجد گیلان کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور گروه‌های نمایشی چهار شهرستان آغاز به کار کرد و طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

زهرا آبسوران، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف نشان دادن عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و نشان دادن توانمندی‌های این قشر در حال برگزاری است. 

وی با بیان اینکه رقابت سالم از محور‌های این جشنواره است، افزود: ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان ارسال شده که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش منتخب که از این تعداد ۷ اثر مربوط به مراکز کانون و ۳ اثر نیز آزاد در روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.

آب سوران با بیان اینکه «این صحنه خانه ماست» شعار این جشنواره است، گفت: توجه به نامداران، امید آفرینی، آئین‌های بومی، سنتی و مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد موضوعاتی هستند که در نمایش‌های جشنواره نوزدهم رعایت شده اند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان از برگزاری نمایشگاه با عروسک‌های نمایشی، پویش عکاسی و نشست آموزشی با هدف انتقال تجربه از برنامه‌های جنبی مرحله استانی این جشنواره خبر داد.

وی افزود: عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد داوران نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان استان هستند. 

گفتنی است؛ عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه‌ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال‌ها فعالیت مقام‌های متعددی را در جشنواره‌های کشوری و استانی به دست آورده است. 

فاطمه برمال کارگردان، بازیگر و عروسک گردان دیگر داور این جشنواره از استان اردبیل است، فاطمه برمال در طی سال‌ها فعالیت خود عناوین متعددی را در جشنواره‌های مختلف عروسکی و نمایشی به دست آورده، آخرین نمایش وی نمایش «آی تک» بود در تیر ماه ۱۴۰۲ در مرکز تئاتر کانون به روی صحنه رفت.

سمیه حسین نژاد کارشناس سابق کانون استان عروسک ساز، عروسک گردان، کارگردان و طراح صحنه و دکور دارای لیسانس نقاشی با سابقه‌ی بیش از ۲۰ سال فعالیت و مدرس شاخه‌های مختلف هنری است که طی سال‌ها فعالیت موفق به کسب رتبه‌های برتر در هنر‌های نمایشی، چون جشنواره رضوی شده و بار‌ها آثار وی به رویداد‌های کشوری صعود کرده اند.

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها