Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:53:40 GMT

اپلیکیشن موبایل احساسات حیوانات را رصد می کند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۹۲۸۲

اپلیکیشن موبایل احساسات حیوانات را رصد می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، کشاورزان برای رصد وضعیت احساسی دام‌هایشان و ارتقا استانداردهای پرورش حیوانات از فناوری کمک می‌گیرند.

درهمین راستا اپلیکیشن موبایلی در حال توسعه است که به دامداران و کشاورزان اجازه می‌دهد رفتارهایی که در گاوهای شیری، گوساله‌های گوشتی، خوک‌ها، مرغ‌های تخم گذار، جوجه‌های گوشتی نشانگر احساسات هستند را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این اپ تضمین آن است که حیوانات زندگی سالم و غنی دارند. در حال حاضر کشاورزان و محققان میدانی فهرستی شامل ۲۰ اصطلاح توصیفی کلیدی را برای هر گونه طراحی کرده‌اند که ترکیبی از احساسات بد و خوب است. یک خط مقیاس چرخان نیز قدرت احساسات را نشان می‌دهد.

در مرحله بعد اطلاعات به دست آمده ارسال و با یک الگوی بزرگ‌تر یکپارچه می‌شود و در نهایت با مزارع دیگر مقایسه خواهد شد.

پروفسور فرانسوا وملزفلدر از کالج رورال اسکاتلند این اپلیکیشن را ابداع کرده است. او در این باره می‌گوید: ارزیابی‌های رفتاری حیوانات نه تنها راهی برای سنجش عوامل مختلف رفاه حیوان فراهم می‌کند بلکه باب محاورات درباره سلامت احساسات مثبت حیوانات، به شکل واقعی را باز می‌کند.

شرکت سوپرمارکت‌های «وایت رز» اجازه آزمایش اپلیکیشن و توسعه آن را به مدت ۲ سال صادر کرده و از هفته آینده آن را در ۱۸۰۰ مزرعه تحت پوشش خود به کار می‌گیرد.

کد خبر 5142296

منبع: مهر

کلیدواژه: اپلیکیشن موبایل تحقیقات علمی نوآوری دامداری حاکمیت سایبری واکسن کرونا شرکت دانش بنیان ویروس کرونا گوگل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صندوق نوآوری و شکوفایی جشنواره خوارزمی نوآوری پهنای باند اینترنت شبکه ملی اطلاعات ایالات متحده امریکا تولید دانش بنیان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب

ایتنا - اپل به دلیل محتوای نامناسب، اپلیکیشن های هوش مصنوعی را از فروشگاه خود حذف می کند  اپل برخی از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را که می‌توانند تصاویر نامناسب جنسی را تولید کنند، از اپ استور حذف کرده است.

اپل از وجود تعدادی اپلیکیشن ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور اطلاع داده بود که به عنوان توانایی ایجاد تصاویر برهنه بدون رضایت تبلیغ شده بودند.

اپل سه برنامه را بلافاصله پس از گزارش از اپ استور حذف کرد، به این معنی که خود شرکت نتوانسته برنامه‌هایی را که خط مشی اپل را نقض می‌کنند پیدا کند و این برنامه‌ها مراحل بررسی را پشت سر گذاشته‌اند و توسعه دهندگان آنها از انتشار اپ‌ها منع نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • (عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • لاشخورهای مست را ببینید