Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر فلسطین تأکید کرد، حکم اخیر دیوان کیفری بین‌المللی به عنوان روز گواهی بر عدالت بین‌المللی ثبت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین در جلسه هفتگی دولت گفت: حکم اخیر دیوان کیفری بین‌المللی در تاریخ فلسطین به عنوان روز گواهی بر عدالت بین‌المللی و دستاوردی برای مساله فلسطین ثبت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرده که صلاحیت تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی نیروهای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین را دارد.

اشتیه گفت: این حکم به صورت مستقیم در تحقیقات درباره جنایت‌های اشغالگران اسرائیلی علیه مردم فلسطین نقش خواهد داشت و نشان دهنده اعتبار و صداقت این دادگاه بین‌المللی است که با تمام فشارهای دولت سابق آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

وی از تصمیم رهبران کشورهای آفریقایی در نشست اخیر سران اتحادیه آفریقا درباره حمایت از مردم فلسطین و تضمین حق فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و مخالفت با شهرک‌سازی استقبال کرد.

وی گفت: فلسطین و آفریقا تجربه یکسانی درباره ظلم و استعمار دارند و به دنبال آزادی، عدالت و حقوق بشر هستند. ما به شراکتمان با رهبران و مردم آفریقا افتخار می‌کنیم.

وی به پرونده انتخابات پرداخت و گفت: میزان ثبت نام کنندگان برای انتخابات به ۸۲ درصد و در برخی شهرها به ۹۰ درصد رسیده است. این نشاندهنده اشتیاق مردم ما برای دموکراسی است. انتخابات سپر ملی برای مقابله با تمام تهدیدات است.

وی گفت: امروز شاهد دو رویداد مهم بوده‌ایم، اول مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی در قاهره برای مقدمه‌چینی برای انتخابات شورای قانونگذاری و دوم نشست وزرای خارجه عرب که درباره حمایت از مردم فلسطین گفت‌وگو خواهند کرد. امیدواریم نشست وزرا به حمایت از مردم فلسطین و پایبندی به طرح صلح عربی برای مقابله با شهرک‌سازی و همچنین حمایت مالی برای تقویت پایداری مردممان منجر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين دیوان کیفری بین المللی مردم فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» نوشته عیسی صوفان القدومی به‌تازگی با ترجمه سبحان ثقفی نیا توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

دروغ و ادعای فروش سرزمین فلسطین به یهودیان از مشهورترین و موفق‌ترین دروغ‌ها در طول تاریخ به شمار می‌رود که از طریق تبلیغات رسانه‌ای جهت‌دار و معاند ترویج شد. در این کتاب با اشاره به مراحل مختلف اشغال سرزمین فلسطین، به حیله و نیرنگ صهیونیست‌ها با همکاری انگلیسی‌ها در طول تاریخ پرداخته شده و تلاش شده است که با استناد به شواهد و دلایل موثق که برخی از آنها منابع یهودی و غربی هستند، خواننده از حقیقت دروغ‌هایی که یهودیان علیه مردم فلسطین مطرح کردند تا اشغالگری خود را توجیه کنند، مطلع شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«حقیقت تلخ این است که مشکلات و رنج‌های ملت فلسطین و اتفاقاتی که در آن سرزمین رخ داد، تاریخی است که هیچ‌گاه نوشته نشد؛ اتفاقاتی همچون بیرون کردن مردم فلسطین از خاک خود و آمدن یهودیان از سرتاسر دنیا و گرفتن خانه‌ها، املاک و زمین‌های آنان. مردم فلسطین تا به امروز نیز کلید خانه‌های خود را در دست گرفته و منتظر بازگشت به آن‌ها هستند اما همچنان دروغ و افتراهایی بی‌اساس در رابطه با این تاریخ مطرح می‌شود. اگر تاریخ فلسطین نوشته هم شده باشد به دست یک یهودی نوشته شده است؛ دستی که باور آن این است «اگر می‌خواهی دشمنت را بکشی به سمت او گلوله شلیک نکن بلکه دروغی علیه او بساز».

این‌کتاب در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 6090743 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد