Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات امور عمومی خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نشان داد در حالیکه اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها موافقند دولت براساس اصول اساسی کشور بنا شده، با این وجود تنها شماری کمی از آمریکایی‌ها معتقدند که دموکراسی در این کشور موفق است.

 به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» فقط شانزده درصد از آمریکایی‌ها می گویند دموکراسی «به خوبی» یا «بسیار خوب» کار می‌کند، بدبینی که یک طیف سیاسی را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها برابر با ۴۵ درصد براین باورند که دموکراسی به درستی کار نمی‌کند، در حالی که ۳۸ درصد دیگر می‌گویند که دموکراسی در این کشور «فقط تا حدودی» خوب کار می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که این هفته به دلیل نقش خود در دامن زدن به خشونت با دومین دادگاه استیضاح بی سابقه در سنا روبرو خواهد شد و ادعاهای کلاهبرداری در انتخابات یکی از دلایل اصلی خشونت‌های مرگبار در پایتخت ایالات متحده در ماه گذشته بود که به شهرت این کشور به عنوان الگویی برای دموکراسی لطمه زد. اینک حدود نیمی از آمریکایی‌ها می‌گویند که سنا باید دونالد ترامپ جمهوریخواه را محکوم کند.

با این که یافته‌های این نظرسنجی با چگونگی درجه بندی دموکراسی توسط آمریکایی‌ها قبل از انتخابات مطابقت دارد، اما نشانه‌هایی وجود دارد که حملات ترامپ به روند دموکراتیک، از جمله استدلال مکرر بر دزدیده شدن انتخابات به دلیل بی نظمی رای دهندگان، در جمهوریخواهان طنین انداز شد.  

بر اساس دیگر یافته‌های این نظرسنجی، حدود دو سوم آمریکایی‌ها می‌گویند «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور به طور قانونی انتخاب شد، اما تنها یک سوم جمهوری‌خواهان چنین عقیده را دارند.

نظرسنجی جدید انجام شده  دیگرتوسط دانشگاه «کوئینیپیاک» نشان داد نیمی از آمریکایی‌ها خواستار محکوم شدن دونالد ترامپ در جلسه استیضاح  در سنا هستند. در این نظرسنجی، ۵۰ درصد گفتند رئیس‌جمهور سابق آمریکا باید محکوم شود، در حالی که ۴۵ درصد گفتند او باید از اتهاماتش تبرئه شود. نتایج نظرسنجی همچنین حاکی از اختلافات حزبی در ارتباط با این مسئله بود. در حالی که ۸۶ درصد دموکرات‌ها خواستار محکومیت ترامپ بودند، تنها ۱۲ درصد جمهوری‌خواهان این درخواست را مطرح کردند. مستقل‌ها هم با اختلاف نزدیک ۴۹ به ۴۵ موافق محکوم شدن ترامپ بودند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: دموکراسی آمریکا آمریکایی ها نظرسنجی رئیس جمهور سابق امریکا رئیس جمهور آمریکا آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست

عضو هیات رئیسه مجلس گفت که اعتراضات دانشجویی نشان داد که دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است. همچنین تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکایی تاثیری روی مردم به خصوص آزادیخواهان ندارد.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اعتراضات دانشجویی در آمریکا چند مساله را نشان داد؛ یکی اینکه در آمریکا برخلاف ادعاهای دروغینش که مهد دموکراسی است، چنین چیزی وجود ندارد بلکه آنها دموکراسی خودخواسته را قبول دارند؛ بدان معنا که آنچه خودشان تعیین می‌کنند قابل اعتراض و مخالفت است نه اینکه عده‌ای بخواهند در دفاع از مظلوم اعتراض کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دانشجویان آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کردند اما با آنها شدیداً برخورد شد این یعنی دموکراسی در آمریکا پوشالی و دروغین است و اینکه چهره واقعی دولتمردان آمریکا به دنیا نشان داده شد.

رشیدی با بیان اینکه جوانان داخل آمریکا همراه با دانشجویان شده‌اند، گفت: این نشان می‌دهد که تفکرات پوسیده دولتمردان آمریکا روی ملت‌ها اثر ندارد و آزادی‌خواهی در تمام ملت‌های جهان به عنوان یک حرکت شکل گرفته است. می‌توان منشأ آن را ایران دانست چون تا پیش از انقلاب اسلامی چنین موضوعی سابقه نداشته است.

منتخب مجلس دوازدهم یادآور شد: انقلاب اسلامی شعار دفاع از مردم فلسطین را سر داد و این جزء آرمان‌های اولیه‌اش بود که با گذشت 50 سال همچنان در این راه حرکت می‌کند. اکنون مردم دنیا ظلم را نمی‌پذیرند و در حمایت از مردم مظلوم فریاد می‌زنند که بارزترین آن خیزش دانشجویان آمریکایی علیه دولتمردان آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان گفت: حرکت دانشجویان آمریکایی در نوع خود بی‌نظیر بود و انگیزه بیشتری را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین فراهم می‌کند تا در دنیا شاهد خیزش جهانی باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی