Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر گازرسانی به 9 روستا شهرستان کامیاران و 10 واحد صنعتی با حضور فرماندار کامیاران و مدیر عامل شرکت گاز استان در مدرسه روستای بلوجه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ فرماندار شهرستان کامیاران در مراسم افتتاح گازرسانی به 9روستای شهرستان کامیاران گفت: یکی از اهداف اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید برای توسعه عدالت اجتماعی در مناطق محروم و بسط خدمات رفاهی است که باعث می گردد امکانات بطور برابر و مساوی در سطح کشور توزیع گردد که شرکت گاز استان کردستان در این راه قدم های بسیار مثبتی برداشته و بحمداله تا کنون خیلی خوب و مطلوب عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الماسی فرماندار شهرستان کامیاران گفت: با افزایش ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی به 98 درصد، کامیاران همیشه سبز می ماند.

احمد فعله گری ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به تسریع روند گازرسانی و افزایش ضریب نفوذ گازدر روستاهای شهرستان کامیاران اشاره کرد وگفت: 9 روستایی که امروز از نعمت گاز طبیعی بهره مند گردیدند 8 روستا که شامل روستاهای بلوجه ، پرتاله ، پشاباد ، کانی هنگه ، گلیان ، میرگسار ، چشمه کبود ، و کره پوان در پخش مرکزی و روستای هلتوشان در بخش موچش این شهرستان قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات اجرایی این پروژه ها با اجرای (37 هزارو 900متر ) شبکه گذاری لوله های پلی اتیلن در سایزهای مختلف به بهره برداری رسیده است.

وی به سختی اجرای پروژه در این 9 روستا اشاره کرد و اظهارداشت : برای اجرای پروژه گازرسانی به این 9 روستا که برای لوله گذاری از مسیر سنگی ، شیب دار و با عبور از موانع طبیعی فراوان صورت گرفت 12 کیلومتر مسیر سازی و حدود 20 هزار متر مکعب خاک برداری انجام گرفته است.

فعله گری در مورد افزایش خانوارهای تحت پوشش در این 9 روستا اظهار داشت : با افتتاح این پروژه ها تعداد 477 خانوار با جمعیتی بالغ بر 1هزار و 820 نفر از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و تعداد 438 علمک در این روستاها نصب شده است. 

فعله گری به هزینه اجرای این پروژه اشاره کرده و گفت : اجرای پروژه گازرسانی به این 9 روستا با احتساب هزینه های پشتیبانی و تحصیل اراضی به 100 میلیارد ریال می رسد . وی با اشاره به اینکه تعداد 137روستای شهرستان کامیاران قابلیت گازرسانی دارد، گفت: تعداد روستاهای گازدار قبل از دهه مبارک فجر سال جاری 120 روستا بود که با احتساب این 9 روستا افتتاح شده هم اکنون در مجموع 129 روستای شهرستان کامیاران گازدار هستند.

وی خاطر نشان کرد: در دهه فجر سال جاری تعداد 12 واحد صنعتی نیز در شهرستان کامیاران به بهره برداری رسیده و برای اجرای این پروژه 2هزار متر شبکه گذاری انجام گرفته و مبلغ 20 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

 فعله گری در پایان سخنانش به ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران اشاره کرده و افزود : ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این شهرستان 100 درصد بوده و ضریب پوشش گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران قبل ار دهه مبارک فجر 96 درصد بود که با افتتاح این 9پروژه روستایی ضریب پوشش گاز در جمعیت روستایی به 98 ارتقاء یافته و این شهرستان در حوزه شهرستان های سبز قرار گرفته است.

وی یادآور شد : با گازرسانی به این 9 روستا سالانه در مصرف 1 میلیون و 176 هزار لیتر سوخت های فسیلی صرفه جویی می گردد و قابل ذکر است گازرسانی 9 روستای مذکور در هقته دولت سال جاری کلنگ زنی و عملیات اجرایی آغاز شده بود که با تلاش پیمانکار مجری و پیگیری به موقع کارفرما در کمتر از 5 ماه به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش به هزینه نصب هر عملک اشاره کرده و گفت : هزینه اختصاص یافته برای هر انشعاب مبلغ 200میلیون ریال می باشد در حالیکه برای نصب هر عملک در این 9روستا مبلغ 150 میلیون هزینه گردیده است.

لازم به ذکر است شهرستان کامیاران دارای 35 هزار مشترک در بخش های خانگی ، تجاری و صنعتی است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان شهرستان کامیاران جمعیت روستایی طبیعی در جمعیت بهره برداری شرکت گاز استان ضریب نفوذ گاز دهه مبارک فجر 9 روستا فعله گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پروژه آبرسانی به بستک نیاز آبی چهار شهر و ۳۷ روستا را تامین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می‌شود. این پروژه به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

 آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان خمیر، بستک و قشم امروز ۸ اردیبهشت با حضور ذوالفقار مهدی‌زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور- و عبدالحمید حمزه پور -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان- بررسی شد.

 در این بازدید وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه بزرگ و تاثیرگذار آبرسانی شامل خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر و خط انتقال آب از آب شیرین‌کن چارک به شهرستان بستک و پروژه‌های تکمیل شده با هدف تامین آب شهرهای لافت و درگهان و روستاهای مسیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی‌زاده با اشاره به پروژه آبرسانی به بستک اظهار کرد: نیاز آبی شهرستان بستک از آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تامین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقیمانده تا شهر بستک آبِ آب شیرین‌کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: امیدواریم این پروژه به سرعت تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مهدی‌زاده در ادامه در بازدید از شهرستان خمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر را مورد تاکید قرار داد و افزود: لوله‌های این پروژه خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

وی وضعیت ایستگاهِ در حال احداث کهورستان را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: کیفیت احداث این پروژه بالاست و با تکمیل فاز دوم خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج فارس وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

در ادامه این بازدید، عبدالحمید حمزه‌پور -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، پنج باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای تامین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین‌کن با ظرفیت ۸۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل آبفا، پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان و تصریح کرد: با تکمیل این آب شیرین‌کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک به وقوع خواهد پیوست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم