Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: وافقت‌نامه‌ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای ارتقای تاب‌آوری خانواده منعقد شده و طرح‌هایی که در این حوزه تعریف شده است، عملیاتی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، معصومه ابتکار عصر امروز در نشست«زن کُرد-سرمایه اجتماعی-توسعه فرهنگی» که به مناسبت دهه فجر در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: روز زن الگوگرفته شده از الگویی است که فرارمانی بوده و زمان‌بردار نیست و شخصیتی است که برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها خیر کثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه ارتقاء وضعیت زنان که یک برنامه نتیجه محور و مبتنی بر شرایط استان است، تصویب شده و پس از پایش شاخص‌های استان، تحولات خوبی را برای زنان و خانواده‌های کردستانی به دنبال خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با ذکر اینکه به دنبال جبران کمبودها و فراهم ساختن عرصه برای آینده روشن جوانمان هستیم، گفت: با بنیاد امور شهید و ایثارگران توافق شده تا جشنواره 17هزار شهید زن در سراسر کشور برگزار شود.

وی برگزاری این جشنواره‌ها را زمینه‌ساز معرفی شخصیت‌های معروف و تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: امید است تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها پای کار آمده و در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره نقش‌آفرین باشند.

ابتکار اجرای سند ارتقای جایگاه زنان و خانواده به عنوان یک سند اجرایی در راستای خلق فرصت برای زنان به ویژه حوزه فرهنگ و اجتماع را نوید داده و بیان کرد: امید است همه بتوانند در یک جامعه عادل و در یک فضای رشد و پیشرفت حضور موفق داشته باشند.

وی مقدمه اجرای سند عدالت زنان تهیه اطلس و تعریف آسیب‌های حوزه زنان دانست و گفت: موافقت‌نامه‌ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای ارتقای تاب‌آوری خانواده منعقد شده و طرح‌هایی که در این حوزه تعریف شده است، عملیاتی می‌شود.

معاون امور بانوان رئیس‌ جمهور: اجرای سند وضعیت زنان "ارتقای شاخص‌های عدالت جنسیتی" را به دنبال داردابتکار: تلاش می‌کنیم موانع ورزش بانوان برداشته شود

 معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه سمن‌ها نقطه اتکای دولت هستند، تصریح کرد: برای تقویت و توان‌افزایی و حضور مؤثر زنان در بخش دیده بانی تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر دو هزار نفر از فعالان سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: معاونت از دوره‌‍‌های توان افزایی اقتصادی و تخصصی حمایت می‌کند.

 معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به حمایت از طرح سمفونی ارکستر بانوان تحت عنوان شهرزاد، جهت حمایت از خدمات زنان و مردان خادمین سلامت در زمان کرونا، اعلام آمادگی کرد: از سمفونی تولید شده توسط ارکستر هنرستان هنر زیبا کردستان در سطح ملی حمایت خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه کتاب تمرکز ویژه‌ای به حضرت خدیجه به عنوان شخصیت درخشان صدر اسلام شده است، تصریح کرد: ایشان شخصیتی موفق در زمینه تجارت و فعالیت در نهضت پیامبر(ص) بود که می‌تواند به عنوان الگویی زیبا به دختران و جوانان معرفی شود که در قالب مرور تاریخی زندگی حضرت خدیجه(س) در قالب کتاب صورت پذیرفت.

ابتکار با اشاره به شرایط سخت کرونا و جنگ روانی که علیه مردمان ما جهت تضعیف روحیه مردم منتشر می‌شود، گفت: دولت پشت مردم ایستاده و تلاش می‌کند تا به سمت آینده روشن حرکت کنیم.

انتهای پیام/483/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تمامی حوزه‌ها گام‌هایی که بر اساس راهبردهای مشخص و شفاف برداشته می شود، همیشه کارساز است، افزود: این اصل در حوزه بانوان نیز صحت دارد به طوری که حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم و هموار تر می‌کند.

زهرا کوهی در نخستین جلسه هم اندیشی حوزه زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری اظهار کرد: ایجاد گفتمان اثرگذار و قدرتمند توسط مشاور امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و مشارکت فعال تشکل‌های مردم نهاد سهم بسزایی در تحول سازی در حوزه خانواده دارد.

کوهی با تشریح سه کارگروه تخصصی در حوزه بانوان و خانواده تصریح کرد: بر اساس قانون، همه دستگاه‌ها موظف به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند، به طوری که مشاور بانوان مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید پیگیر اجرای آن شده و آخرین وضعیت را در کارگروه خانواده و جوانی جمعیت گزارش دهند تا قانون بی کم و کاست در تمامی دستگاه‌ها اجرایی شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: باید رویکرد خانواده محور دولت سیزدهم در عملکرد تمامی دستگاهی اجرای نمود داشته باشد. 

وی با بیان اینکه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در مقام سیاست‌گذار، تسهیل گری و نظارت، به امور رسیدگی می‌کند، خاطر نشان کرد: مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها هم در کسوت بازوی اجرایی امور این مشغول به کار هستند.

وی به اجرای برنامه‌های خلاقانه باهدف معرفت افزایی، افزایش نشاط و ارتقای آموزشی تاکید کرد و گفت: تحکیم بنیاد خانواده و زیست عفیفانه و کسب و کار خانواده محور دو کارگروه‌ فعال این حوزه هستند که نیازمند توجه ویژه مشاوران و متولیان حوزه بانوان قرار گیرد.

 کوهی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم خانواده محور است، تصریح کرد: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در هفته پایانی اردیبهشت ماه در بخش‌های هفتگانه خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اجرا خواهد شد و تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند، اقدامات خود را به این رویداد ارسال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند