Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@19:03:20 GMT

ارز ترجیحی حذف شود قیمت خرید گندم بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۱۵۴۲

ارز ترجیحی حذف شود قیمت خرید گندم بیشتر می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر بخواهند ارز ترجیحی را بردارند کل معادلات برهم خواهد خورد، بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید قیمتی را تعیین کند که گندم وارد دامداری‌ها و مرغداری‌ها نشود.

به گزارش مشرق و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، اولین جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی برگزار شد در این جلسه با وجود بحث بر روی قیمت‌گذاری محصولات اساسی گندم، دانه‌های روغنی و چغندرقند، اعلام قیمت مصوب این محصولات به جلسه آتی این شورا موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به درخواست بنیاد ملی گندمکاران مبنی بر مباشر قرار گرفتن این بنیاد در خرید تضمینی گندم اظهار کرد: در صورتی که بنیاد ملی گندمکاران قصد مباشرت در خرید تضمینی گندم را داشته باشد باید تمام ارقام خرید تضمینی خود را در سامانه شرکت بازرگانی دولتی ثبت کند و تضمین دهد که مطالبات کشاورزان را در زمان تعیین شده پرداخت می‌کند.

وی با بیان این که تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی باعث کاهش کشت دانه‌های روغنی شد، عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که امسال گندم طبق روال سال‌های گذشته توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری شود اما برای خرید دانه‌های روغنی تصمیم دیگری اتخاذ شود.

خاوازی تأکید کرد: گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری می‌شود اما سازمان تعاون روستایی هم گندم کشاورزان اراضی خرد را خریداری خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که باید هرچه سریع‌تر کشت چغندر بهاره آغاز شود، خاطرنشان کرد: واردات ۷۰۰ هزار تن شکر باعث کاهش قیمت ۱.۵ میلیون تن تولید داخل می‌شود و موجب فشار به کشاورزان خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با قیمت‌گذاری برای گندم گفت: قیمت‌گذاری برای گندم به تصمیم مجلس شورای اسلامی برای بودجه برمی‌گردد و اگر بخواهند ارز ترجیحی را بردارند کل معادلات برهم خواهد خورد، بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید قیمتی را تعیین کند که گندم وارد دامداری‌ها و مرغداری‌ها نشود.

گفتنی است، این جلسه به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی، معاون امور بازرگانی سازمان برنامه و بودجه، رئیس نظام صنفی کشاورزی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، رئیس بنیاد ملی گندمکاران، نماینده سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دو تن از کشاورزان نمونه کشور و دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر گندم واردات گندم کاظم خاوازی خرید تضمینی خرید تضمینی گندم وزارت جهاد کشاورزی شرکت بازرگانی دولتی وزیر جهاد کشاورزی قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سن غلات در مزارع

کیومرث اکبری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه یک سن مادر در هر مترمربع می‌تواند ۸۰ کیلو کاهش تولید در واحد سطح را ایجاد کند، گفت : گندم‌ها با ۲ درصد سن‌زدگی خاصیت نانوایی خود را از دست خواهند داد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تأخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های جهانی از حدود ۲۰ اردیبهشت‌ماه به بعد هوا بین ۲ تا سه درجه گرم‌تر از وضعیت معمول می‌شود و مراحل پورگی آفت که سبب سن‌زدگی می‌شود سریع‌تر طی می‌شود، لذا زمان واکنش برای برخی از مناطق از دست خواهد رفت.

وی از کشاورزان درخواست کرد؛ به محض اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی اعلام کردند بلافاصله نسبت به مبارزه اقدام کنند هرگونه تأخیر در انجام مبارزه سبب سن‌زدگی و خسارت به گندم می‌شود.

اکبری تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح استان در سطح زیر کشت کندم دیم و آبی از بهمن‌ماه سال گذشته با دستورالعمل مبارزه جدی آغاز شده و تا به‌امروز به خوبی جلوی خسارت این آفت کلیدی و اصلی گندم گرفته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند