Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب پارسی پور: بالاخره بلای کرونا در حال بیرون رفتن از ایران است، آن هم با آغاز واکسیناسیون عمومی که امروز عصر رییس جمهور خبر داد با تزریق اولین واکسن به شهروندان فردا کلید می خورد. حسن روحانی عصر دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه گذاری عشایر و روستایی و پروژه‌های ملی وزارت کار افزود: فردا ۲۱ بهمن روزی است که واکسیناسیون در ایران آغاز می شود که روز مبارکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح طبق سندی که ستاد ملی کرونا آن را به تصویب رسانده و ابلاغ کرده است،  به سرعت ادامه پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم سال آینده برای مردم در مقابله با این ویروس سال بهتری باشد و هم با تلاش‌هایی که ملت انجام دادند از لحاظ تحریم هم - که البته شکست خورده است-  شرایط بهتری مردم خواهند داشت.

پیداست واکسنهای مزبور واکسنهای وارداتی است. چون همزمان رییس سازمان غذا و دارو که در مسکو به سر می برد از همکاری مشترک شرکت های ایرانی و روسی در زمینه صادرات و انتقال تکنولوژی تولید دارو و واکسن خبر داد  و بعد هم اعلام کرد محموله های بعدی واکسن روسی در راه ایران است و سه محموله تا سه ماه آینده به ایران وارد می شود.

دکتر محمدرضا شانه ساز در سفر به روسیه با اشاره به اینکه ایران و روسیه ظرفیت های بالایی برای همکاری در حوزه دارو و واکسن دارند، گفت: تاکنون آن طور که باید، از این ظرفیت های ارزشمند استفاده نشده است.

وی افزود: دو طرف ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه تامین دارو و انواع واکسن دارند و باتوجه به همکاری هایی که از امروز سرعت بیشتری خواهد گرفت، قادر خواهیم بود بسیاری از نیازهای پزشکی و دارویی کشور را رفع کنیم.

در خبر مهم دیگری معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه انتظار می‌رود سازمان غذا و دارو طی یک هفته آتی مجوز تست بالینی واکسن «کووپارس» را صادر کند، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده پیش از پایان سال ۱۳۳ داوطلب واکسن «کووپارس» را دریافت خواهند کرد.

آنطور که منابع خبری گفته اند واکسن رازی کُوو پارس با سایر واکسن‌های کرونا در دنیا تفاوتهای بسیار مهمی دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

امروز خبر مهم دیگری از جمله برگزاری آیین رونمایی از کارآزمایی بالینی واکسن موسسه سرم و واکسن سازی رازی هم منتشر شد که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد.

براساس گزارشها و آنچه سازمان غذا و دارو اعلام کرده است، روند واکسیناسیون کشور با ۱۰هزار دز واکسن اسپوتنیک که با تازگی وارد شده، آغاز می‌شود و قرار است روزانه به حداقل هزار نفر واکسن تزریق شود. همچنین کادر درمان در بخش آی‌سی‌یو و بیمارستان‌های ریفرال در اولویت دریافت این واکسن هستند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، در این رابطه گفته بود: «از روز سه شنبه اولین گروه هدف ما که در سند واکسیناسیون مورد تایید در ستاد ملی است که گروه خط مقدم دفاع سلامت هستند، واکسیناسیون شان را شروع می‌کنیم که شامل افرادی هستند که در ای سی یو کار می کنند. بعد از آن هم سراغ سایر کادر سلامت، گروه های آسیب پذیر در سرای سالمندان، سالمندان بالای ۶۵ سال و ...‌ مرحله به مرحله می رویم.»

در این راستا مدیر کل دارو سازمان غذا و دارو هم گفت: شرط فروش شرکت های واکسن خارجی به ایران، آزمایش روی مردم بود اکثر شرکت های واکسن ساز پیشنهاد کردند که ابتدا واکسن روی مردم ایران آزمایش شود و بعد به ایران واکسن بفروشند شرط بعدی این شرکت های خارجی این بود که کلیه مسئولیت های ناشی از تزریق واکسن را ایران بپذیرد.

خبر مهم دیگر امروز را سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد. دکتر سیما سادات لاری از شناسایی ۷۳۲۱ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۳۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۰۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۵۶ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۵۳۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، گفت: ۳۷۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون ۹ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1484489

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: واکسن واکسیناسیون ویروس کرونا وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو کووید۱۹ در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است