Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:47:02 GMT

بخش ستارگان جشنواره تجسمی فجر آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۱۸۶۶

بخش ستارگان جشنواره تجسمی فجر آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگی، ‏۱۶۷ اثر از ۶۷ هنرمند در رشته های مختلف هنرهای تجسمی در بخش ستارگان سیزدهمین ‏‏جشنواره هنرهای تجسمی فجر روی دیوار  موسسه فرهنگی هنری صبا رفت.


این آثار در ۶ رشته عکاسی، تصویر سازی، کاریکاتور، نقاشی، خوشنویسی، نگارگری است ‏‏و برگزیدگانی از رویدادهای هنری چون جشنواره بین المللی شارجه، جشنواره ‏‏CENIElNTERNATIONAL CENTER ON AGING ۲۰۱۰‎، جشنواره بین المللی ‏قرقیزستان ‏‏DHILHARMONIA، کسب جایزه ویژه نهایی جشنواره طنزنگاری سیکاکو کره جنوبی ‏‏‏۲۰۲۰، برگزیده جشنواره انقلاب هنر تایپه ۲۰۲۱تایوان، جشنواره بین المللی زیتون بور نو ‏ترکیه ‏‏۲۰۲۰ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه طوبای زرین ۱۸ بهمن ماه با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل ‏هنرهای تجسمی، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره و داوران و هنرمندان راه یافته به این بخش ‏افتتاح شد  و عصر امروز دوشنبه ۲۰ بهمن بخش ستارگان ‏‏تجسمی در موسسه فرهنگی هنری صبا به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از تجمع افتتاح شد. ‏

 بخش ستاره ها ضمن نمایش آثار در قالب کتاب نفیسی هم از آن آماده شده و عرضه می شود.در این بخش  از جشنواره هنرمندانی که در جشنواره های بین المللی در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برگزیده شده اند، آثارشان به نمایش در خواهد آمد. در این نمایشگاه ۱۶۷ اثر از ۶۷ هنرمند به نمایش در خواهد آمد.

تعداد کل آثار  جشنواره ۷۷۵۳ اثر بود که ۲۳۱۵ اثر با تعداد ۹۱۱ هنرمند مربوط به رشته عکاسی است  و ۱۹۷۰ اثر با ۸۳۹ هنرمند به رشته نقاشی مربوط می‌شد. گرافیک و تصویرسازی و خوشنویسی در رتبه‌های بعدی استقبال قرار دارند. کمترین استقبال هم مربوط به رشته سرامیک با ۱۲۷ اثر از ۷۶ هنرمنداست. یک هزار و ۷۵۷ خانم هنرمند حضور دارند و آقایان نیز یک هزار و ۴۸۴ نفر هستند و این نشان می دهد که درصد قابل توجه ای از آثار متعلق به بانوان هنرمند است و در نهایت دراین دوره ١٠٠٠ اثر هنری در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.‏

نمایشگاه در موسسه فرهنگی هنری صبا درحال برگزاری است و ورود به ‏نمایشگاه به صورت گروه های محدود انجام می شود. سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۸ تا ۳۰ بهمن ماه به کار خود ادامه می دهد و بازدید از ‏نمایشگاه این جشنواره به صورت حضوری با رعایت پروتکل ها از ساعت ۱۰ تا ۱۸ هر روز و ‏همچنین مجازی در دسترس است.‏

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۳۰ بهمن ماه به کار خود ادامه می دهد و بازدید ‏از ‏نمایشگاه این جشنواره به صورت حضوری با رعایت پروتکل هااز ساعت ۱۰ تا ۱۸ هر ‏روز و ‏همچنین مجازی در دسترس است.‏

برچسب‌ها جشنواره تجسمی فجر هنرهای تجسمی طوبای زرین هنرمندان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تجسمی فجر هنرهای تجسمی طوبای زرین جشنواره تجسمی فجر هنرهای تجسمی طوبای زرین هنرمندان اخبار کنکور هنرهای تجسمی بین المللی تجسمی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: فیلم کوتاه «لان» به نویسندگی و کارگردانی حامد اریب و تهیه کنندگی سیدمصطفی قاسمی‌پور به عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران به بخش رسمی مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ژانر وحشت پاناما راه یافت.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برندگان ملی و بین المللی این جشنواره که از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل در موزه هنر‌های معاصر پاناما برگزار شده است که این فستیوال امروز ۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

فستیوال فیلم‌های ترسناک پاناما، تنها جشنواره بین المللی و مستقل در آمریکای مرکزی و در کشور پاناما با ژانر سینمای وحشت و کالت است که هر ساله در فصل بهار برگزار می‌شود و عاشقان سینمای دلهره و وحشت را به خود جذب می‌کند. 

فیلم کوتاه لان در ژانر فیلم کوتاه هیجانی تهیه شده است. 

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: هر چیزی آنطوری که فکر می‌کنید نخواهد بود. باید در پشت هر پیچ منتظر اتفاقی بود، معمولا در ساده‌ترین مکان‌ها مهم‌ترین اتفاقات رخ می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند