Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@08:05:20 GMT

دستگیری فروشنده قلابی گوشی تلفن همراه

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۲۴۲۳

دستگیری فروشنده قلابی گوشی تلفن همراه

رئیس پلیس فتا استان کردستان از کشف یک پرونده کلاهبرداری از ۱۲۶ نفر در سطح کشور، با ترفند" فروشنده قلابی گوشی تلفن همراه" در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی دانش‌پور از کشف یک پرونده کلاهبرداری از 126 نفر در سطح کشور، با ترفند" فروشنده قلابی گوشی تلفن همراه" در فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: در پی مراجعه فردی که با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای به پلیس، مدعی شده بود که از طریق درج آگهی فروش در فضای مجازی یک دستگاه گوشی به ارزش 40 میلیون ریال را انتخاب کرده اما با واریز وجه به‌حساب وی، دیگر فروشنده پاسخگو نبوده است؛ رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از آنجایی‌که مجرم از طریق ترفندی حرفه‌ای توانسته فعل مجرمانه خود را انجام دهد کارشناسان این پلیس با استفاده از توان علمی خود موضوع را پیگیری کردند که در نهایت توانستند متهم را در خارج از حوزه استحفاظی و در استان اصفهان شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با اشاره به اینکه در مدت‌زمان کوتاهی چندین پرونده مشابه به پلیس فتا سایر استان‌ها ارجاع شد، افزود: متهم این پرونده با ترفندهای مشابه و به‌صورت سریالی اقدام به کلاه‌برداری از کاربران فضای مجازی کرده است.

وی بیان کرد: پس از بررسی تجهیزات الکترونیکی کشف‌ شده مشخص شد متهم به‌صورت گسترده اقدام به کلاه‌برداری در فضای مجازی کرده و تاکنون چهار میلیارد و 257 میلیون ریال از 126 نفر در سطح کشور با عنوان فروش گوشی کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ دانش‌پور با اعلام اینکه پرونده پس از جمع‌آوری ادله لازم به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای ارسال شد، تأکید کرد: شهروندان قبل از واریز هر گونه وجه کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی انتخاب کرده‌اند، ابتدا کالا را رؤیت کرده و با دریافت شماره تماس ثابت از فروشنده مطمئن شوند که کالای تبلیغ‌شده واقعی است؛ هم‌چنین برای رؤیت کالا و پرداخت پول آن حتماً در اماکن عمومی و پرتردد با فروشندگان قرار ملاقات بگذارند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان اظهار کرد: هم‌وطنان در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی صورت گیرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003EGl

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم
  • دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در اتوبان حکیم/کشف یک قبضه سلاح گرم
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران