Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@09:24:06 GMT

حقایقی جالب از تیپ شخصیتی نایاب «MBTI»

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۳۰۱۸

حقایقی جالب از تیپ شخصیتی نایاب «MBTI»

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نادرترین شخصیت در جهان INFJ است. INFJ مخفف شخصیتی است که توسط کاترین بریگز و ایزابل مایرز برای آزمون MBTI ایجاد شده و مخفف کلمات درونگرایی، شهودی، احساسات و داوری است. هنگامی که با هم ترکیب شوند، فرد را به عنوان یک روح آزاد درونگرا، حساس، ابتکاری، احساسی و ساختاری می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، این افراد جذاب ویژگی‌های بیشتری دارند. در حقیقت، هشت علامت گویا وجود دارد که نشان می‌دهد فردی INFJ است.

۱- شما همدلی را بلدید.

INFJ‌ها می‌دانند افراد در حضورشان چه احساسی دارند. آن‌ها می‌توانند احساسات ظریف را درک کرده و آن‌ها را بازتاب دهند. همچنین احساسات شخص را اعم از غم، عصبانیت و شادی را درک می‌کنند. آن‌ها از همدلی برای حل مشکلات و ایجاد درک و آسایش برای فرد مبتلا استفاده می‌کنند و امکان ارتباط عمیق‌تر را فراهم می‌کنند. همدلی به آن‌ها امکان می‌دهد تا ریشه مسئله را پیدا کنند و کمک می‌کند آنچه که اتفاق می‌افتد را به روشی کارآمد تحلیل کنند. به همین دلیل INFJ‌ها بیشتر از اینکه در مکالمه‌ها صحبت کنند از گوش دادن لذت می‌برند.

۲- شما شهودی هستید.

INFJ‌ها برای درک موقعیت‌ها و تجزیه و تحلیل الگو‌ها به شهود خود متکی هستند. این شهود آن‌ها را در طول زندگی راهنمایی می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا به سوالات مربوط به خود یا دیگران پاسخ دهند. دکتر درنس درباره INFJ‌ها و شهود می‌گوید: آن‌ها با کشف شهود درونگرایی در اوایل زندگی، به قضاوت‌ها و بینش‌هایشان اعتماد می‌کنند. محیط ذهنی آن‌ها با نمادها، بیانات و ایده‌ها زنده است و به آن‌ها اجازه می‌دهد با اطمینان تصمیم بگیرند. این شهود به آن‌ها کمک می‌کند تا پاسخ مشکلات، به ویژه مشکلات مردم را دریابند.

۳- شما کمک کردن به دیگران را دوست دارید.

INFJ‌ها به دنبال فرصتی برای کمک به مردم هستند و برایشان مهم نیست که دوست باشد یا غریبه. فقط کافی است به کمک احتیاج داشته باشند. همین باعث می‌شود که در پرستاری، درمانگری و روحانیت عالی باشند و از مهارت خود برای درمان مشکلات آزاردهنده مردم استفاده کنند. وقتی به دیگران کمک می‌کنند احساس خوبی دارند و این به آن‌ها انرژی می‌دهد تا به دیگران بیشتر خوبی کنند. آن‌ها بدون چشم داشت کمک می‌کنند و در مقابل چیزی طلب نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید

۳ حقیقت جالب درباره نقاط قوت شخصیت شما

۴- شما احساس متفاوت بودن می‌کنید.

INFJ‌ها اغلب "متفاوت" یا "عجیب" هستند. شیوه‌های زندگی و شخصیت آن‌ها با هنجار‌ها در تضاد است، و باعث تنهایی آن‌ها می‌شود. این معمولاً باعث می‌شود در دنیا احساس تنهایی، درک نشدن و نامناسب بودن داشته باشند. طبق تجزیه و تحلیل شخصیت Prelude، مسئله این است که INFJ‌ها بسیار پیچیده، فردگرا و غیرقابل انتظار هستند. اما متفاوت بودن صفت بدی نیست. در واقع، منحصر به فرد بودن یکی از بزرگترین دلایل نادر بودن INFJ‌ها است.

۵- شما کمالگرا هستید.

INFJ‌ها از بی عیب و نقص بودن همه چیز اطمینان حاصل می‌کنند، و اغلب کار‌ها را بار‌ها و بار‌ها برای رسیدن به انتظار دلخواه، تجزیه و تحلیل می‌کنند. حتی اگر مرور چهار یا پنچ باره‌ی یک ایمیل باشد، تا آن‌را به بالاترین درجه برساند. طبق مطالعه‌ای از دانشگاه ساسکاچوان در مورد:INFJ آن‌ها عموماً بر بهبود مستمر تمرکز دارند و ممکن است سوال کنند که آیا در زندگی خود در جای مناسب قرار گرفته اند یا خیر. " اگر همه چیز بد پیش رود، INFJ آن را تجزیه و تحلیل می‌کند که چه کاری می‌توان برای درست کردنش انجام داد.

۶- شما زیاد فکر می‌کنید.

INFJ‌ها تمایل دارند در مورد هر چیزی، خواه وضعیت دنیا یا مشکلات شخصی خود، بیش از حد فکر کنند. نگرانی‌ها درمورد اینکه "چه می‌شود"، آن‌ها را شب بیدار نگه می‌دارد و نشخوار‌های ذهنی آن‌ها تقریباً برای دیگران دیوانگی به نظر می‌رسد. ذهنیت کمال گرایانه آن‌ها می‌تواند به‌جای فایده، به آن‌ها آسیب برساند و در تنهایی فکر می‌کنند که به اندازه کافی کار نکرده اند و یا اینکه در انجام کاری کوتاهی کرده اند. حتی یک عقب نشینی کوچک باعث می‌شود که مغز آن‌ها ساعت‌ها متلاشی شود و احساسات آن‌ها را از درون برگردانده و بر اعتماد به نفسشان تأثیر بگذارد. آن‌ها آرزو دارند همه چیز درست شود و هماهنگ باشد و اگر اینگونه نباشد، استرس زیادی می‌گیرند.

۷- شما دارای تناقض هستید.

شما دارای تناقض هستید به همین دلیل ممکن اشتباه درک شوید. INFJ‌ها افرادی خونگرم هستند و از تنها بودن بیشتر از مصاحبت با کسی لذت می‌برند. INFJ‌ها ایده آل گرا هستند، اما می‌توانند به طور بیرحمانه‌ای واقع‌گرا نیز باشند. آن‌ها از ارتباط با دیگران لذت می‌برند، اما درمورد احساسات شخصی خود به کسی اعتماد نمی‌کنند و باعث می‌شود مردم فکرکنند دو رو هستند. این افراد نبردی دائمی در درون خودشان را تحمل می‌کنند و گاهی اوقات هرگز در آرامش نیستند.

۸- شما با کلمات رابطه دارید.

INFJ‌ها می‌دانند که چگونه مسائل را با جزئیات رنگارنگ توصیف کنند به همین دلیل به نوشته‌ها جذب می‌شوند. بعضی اوقات در انسجام دادن به افکارشان مشکل دارند، اما نوشتن به آن‌ها کمک می‌کند تا راه‌های ذهنیشان را باز کنند. از آنجا که نوشتن یک فعالیت انفرادی است که به آن‌ها انرژی می‌دهد، از این رو ایده‌ها و دیدگاه‌هایشان را از طریق نوشتن انتقال می‌دهند. نوشتن برای آن‌ها مانند یک مخفیگاه برای تازه کردن ذهنشان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شخصیت شناسی روانشناسی تجزیه و تحلیل باعث می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویری جالب از تجمع امروز مقابل سردر دانشگاه تهران

ثبت تصویری جالب از تجمع امروز مقابل سردر دانشگاه تهران

دیگر خبرها

  • اطلاعات و تصاویر تلویزیون قطر از حمله ایران به اسرائیل
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • اسم عبدالکریم حسن عوض شد؛ من را کیمو صدا کنید!
  • ثبت تصویری جالب از تجمع امروز مقابل سردر دانشگاه تهران
  • ببینید | حواشی جالب سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تبلیغ جالب کفش ورزشی آمریکایی‌ (فیلم)
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • تصویر جالب از خیابان فلسطین ۷۷ سال قبل
  • خبر جدید و لو رفته درباره طارمی