Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ششمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی طی روز‌های ۲۸ تا ۳۰ بهمن به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات ایمنی دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز نخستین دانشگاه ایران است که به‌صورت رسمی، از سال ۱۳۸۳ به مبحث ایمنی، در قالب مرکز تحقیقات ایمنی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعمت‌اللهی افزود: با توجه به نیاز‌های روزافزون کشور به دانش و فناوری‌های ایمنی و تربیت کارشناسان و متخصصین موردنیاز در زمینه ایمنی، از چهارسال پیش تصمیم به توسعه مرکز تحقیقات ایمنی در قالب دانشکده‌ی ایمنی گرفته شد.

او ادامه داد: دانشکده ایمنی، دانشکده‌ای چند وجهی است که اغلب رشته‌های آکادمیک قدیم و جدید را در بر می‌گیرد و در همه علومی که به‌نحوی به بحث ایمنی و قابلیت اطمینان ارتباط دارند، وارد می‌شود؛ به همین دلیل با تأسیس این دانشکده، ارتباطی چندگانه با وجوه مختلف علم و صنعت در داخل و خارج دانشگاه برقرار خواهد شد.

نعمت‌اللهی افزود: مراحل ابتدایی ثبت و احداث این دانشکده انجام شده است و هم‌اکنون دانشگاه شیراز در پی تصویب بودجه دولتی و نیز بررسی میزان مشارکت چند نهاد سرمایه‌گذاری خصوصی است و امید است بتوان در مدت‌زمانی کوتاه این دانشکده را افتتاح کرد.

نعمت‌اللهی توضیح داد: این کنفرانس با هدف بررسی و ارائه جدیدترین دستاورد‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌ی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی؛ نهادینه‌کردن کاربرد‌های مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی در همه زمینه‌های موردنیاز کشور؛ فراهم‌سازی بستری مناسب برای انتقال دانش و تجربیات کشور‌های مختلف؛ ایجاد بستری مناسب برای هم‌اندیشی، همافزایی و تبادل اطلاعات بین دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و صنعتگران کشور برگزار می‌شود.

دبیر علمی ششمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی نیز گفت: مراسم افتتاحیه این کنفرانس روز ۲۹بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و تا ۳۰ بهمن‌ماه با ارائه مقالات پذیرفته شده ادامه می‌یابد.

احمد پیروزمند، از برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در این کنفرانس در تاریخ‌های ۲۸تا۳۰ بهمن‌ماه نیز خبر داد و افزود: در این کنفرانس ۲۲۰مقاله از پژوهشگران دریافت شده که بعد از طی مراحل داوری، نهایتا تعداد ۱۷۰ مقاله برای ارائه‌ی شفاهی و پوستر برگزیده شده است.

دبیر علمی ششمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی گفت: مقالات این کنفرانس در ISC نمایه می‌شود و مقالات برگزیده، در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی و کاربردی در ۶ نشریه‌ی معتبر علمی-پژوهشی با داوری تکمیلی منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی کنفرانس نیز، گفت: کنفرانس بین‌المللی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی در سال ۱۳۹۷توسط دانشگاه شیراز برگزار شد و امسال نیز برای دومین‌بار مرکز تحقیقات ایمنی دانشگاه شیراز میزبان این کنفرانس خواهد بود.

حداد افزود: در این کنفرانس ۶ سخنران کلیدی صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی، به‌روزترین موضوعات این حوزه را برای شرکت‌کنندگان کنفرانس ارائه خواهند داد.

دبیر اجرایی این کنفرانس با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص ناشی از اپیدمی ویروس کرونا این دوره از کنفرانس کاملاً به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: در این دوره از کنفرانس ۶ نشست تخصصی با توجه به نیاز‌های علمی و تخصصی مخاطبان برگزار می‌شود.

برنامه زمان‌بندی و اطلاعات کنفرانس، از طریق وبسایت کنفرانس به نشانی www.irsec ۲۰۲۰.com در دسترس علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنفرانس مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی دانشگاه شیراز ی مهندسی قابلیت اطمینان و ایمنی مرکز تحقیقات ایمنی دانشگاه شیراز خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد

دکتر حسن هاشمی پور متولد ۱۳۵۰ در رفسنجان است که مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را گذرانده است.

وی استاد تمام مهندسی شیمی بوده که دارای سابقه تدریس ۲۳ سال در دانشگاه های شهید باهنر کرمان و ولی عصر (عج) رفسنجان است.

حوزه تخصص وی سینتیک شیمیایی و جداسازی مواد در قالب پژوهش های تجربی و ریاضی با تاکید بر فناوری نانو است که نتایج این تحقیقات چاپ حدود ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، یک ثبت اختراع بین‌المللی، یک کتاب با ناشر بین‌المللی و دو کتاب با ناشر ملی است.

دکتر هاشمی پور در حوزه فناوری دارای یک شرکت دانش بنیان با تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است. 

وی دارای فعالیتهای اجرایی متعدد در سطح ملی و استانی است. همچنین در حوزه ارتباط با صنعت پروژه های صنعتی متعددی با صنایع مختلف دارد که نتایج عملی و کاربردی داشته است.

دستاورد مجموعه این فعالیت ها منجر به آن شد که در سال ۱۴۰۱ از سوی وزارت عتف، دانشمند برتر کشور در حوزه ارتباط با صنعت معرفی شود.

گفتنی است: طی مراسمی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور مسئولین کشوری در دانشگاه تهران از دکتر هاشمی پور به عنوان استاد نمونه کشوری تقدیر و تجلیل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است