Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیکر آیت الله ضیاء آبادی روز ۲۲ بهمن از مقابل مسجد علی بن الحسین(ع) تشیع و در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به خاک سپرده می شود.

«محمد شجیعی»، از نزدیکان آیت الله ضیاء آبادی در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از تشیع پیکر آیت الله ضیاء آبادی در روز چهارشنبه 22 بهمن ساعت ۸ صبح خبر داد و گفت: مراسم تشیع این استاد اخلاق و امام جماعت مسجد علی بن الحسین(ع)  از مقابل این مسجد تا حسینیه قائمیه خیابان شریعتی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: پیکر آیت الله ضیاء آبادی در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) دفن خواهد شد.

 

آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی مفسر قرآن کریم و از علمای اخلاق و امام جماعت مسجد علی بن الحسین(ع) که به دلیل بیماری کرونا از چندی پیش در بیمارستان بستری بود، دعوت حق را لبیک گفت.

 

ایشان از اساتید اخلاق بود که بیش از ۳۰ سال امام جماعت مسجد علی بن الحسین(ع) در میدان قدس، خیابان دربند را عهده دار بود و در همین مسجد جلسات اخلاق برپا می کرد، اما از سه سال گذشته به دلیل کهولت سن و بیماری، امامت جماعت این مسجد را به حجت الاسلام «سبط» واگذار کرد.

 

آیت الله ضیاءآبادی درباره جلسات طولانی تفسیر قرآن و زیارت جامعه و عاشورا می فرمود: «در حدود سال ۱۳۵۰هـ ش جمعی از مؤمنان مرا برای اقامه نماز جماعت به مسجد علی بن موسی الرضا علیه‌السّلام در حوالی خیابان ایران، خیابان سقاباشی دعوت کردند. در آنجا به پیشنهاد برخی از دوستان جلسات سیار تشکیل یافت که هر شب جمعه در منازل افراد منعقد می‌شد و من سخنرانی می‌کردم. فرصت را غنیمت شمردم تا با افزایش مطالعات، به تفسیر قرآن بپردازم. من علاقه زیادی به تفسیر قرآن داشتم، اما نمی‌شد آن را بر منابر عمومی مطرح کرد، ولی جلسات هفتگی که افراد ثابتی در آن شرکت دارند، زمینه خوبی برای این کار بود. پیشنهاد کردم قرآن را از اول تفسیر کنم و موافقت شد. از آن روز تا کنون از اول قرآن تا سوره رعد را تفسیر کرده‌ایم. ناگفته نماند برخی دیگر از سوره‌های قرآن خصوصا جز آخر قرآن کریم را نیز تفسیر کرده‌ایم.

به دنبال جلسات تفسیری، تشکیل جلسات شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره را در صبح‌های جمعه، با همان شکل سیار منعقد کردیم و طی ۱۰ سال زیارت جامعه کبیره و زیارت عاشورا را برای آن دوستان شرح و تفسیر کردم.»

 

آیت الله ضیاءآبادی از سخنرانان دانشمند ساکن تهران بود که به علت قدرت والای علمی و معنوی، آشنایی با مبانی اسلامی و قرآنی، شناخت مسایل روز و دارا بودن قدرت بیان و خطابه و شیوایی سخن درخشش خاصی در مجالس عمومی و خصوصی داشت به گونه‌ای که یکی از منابر وی در جلد اول مجموعه گفتار وعاظ آمده و معظم له نیز در ردیف وعاظ و خطباء ممتاز و تراز اول کشور قرار داده شد.

 

وی یکی از روحانیان و مبلغان موفق در امر وعظ و تبلیغ در تهران به شمار می رفت و چون سخنانش با چاشنی قرآن، روایت و مطالب آموزنده اخلاقی همراه بود، مشتاقان زیادی داشت. اخلاص، تواضع، عمل به گفتار، متانت و شیوایی سخن، و بهره گیری از ظرافت های اخلاقی و قرآنی از ویژگی های ایشان به شمار می رفت.

 

مهم آنکه در همه این فعالیت ها این عالم تراز انقلاب با محوریت مسجد عمل می کرد و جلسات درس و وعظ خود را در مسجد برپا می کرد.

 

کتب تفسیری زیادی از این عالم متقی به چاپ رسیده‌است و هم چنین مباحث تفسیری و اخلاقی وی در قالب جزوه‌هایی با نام صفیر هدایت، صفیر ولایت و صفیر سعادت منتشر می‌شود.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله ضیاآبادی مسجد علی بن الحسین ع استاد اخلاق آیت الله ضیاء آبادی مسجد علی بن الحسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر

 در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

آنگونه که جماران روایت کرده، مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره ای بیماری در گذشت.

سیدحسن خمینی و سیدیاسر خمینی نیز در این مراسم حضور داشتند و سیدحسین خمینی را در میزبانی از مهمانان همراهی می کردند.

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • فال حافظ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد