Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، امسال هم که به دلیل همه گیری و شیوع ویروس کرونا و به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم بیستمین دوره جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور به صورت غیرحضوری برگزاری می‌شود،‌ روز «دوشنبه» به عنوان یکی از نمادهای دیرین این جشنواره، برای اعلام نتایج نهایی و معرفی آثار برتر انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش کوتاه، در خصوص چرایی انتخاب روز دوشنبه برای برگزاری این جشنواره و معرفی چهره ادبی و ماندگار شهید حبیب غنی پور نکاتی را جویا شده‌ایم که می‌خوانید:

این جشنواره یکی از آثار ماندگار زنده‌یاد امیرحسین فردی «پدر داستان انقلاب» است که به‌منظور اعتلای ادبیات داستانی کشور از سوی شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) همه‌ساله برگزار می‌شود. جلسات قصه‌نویسی شورای نویسندگان مسجد از سال ۱۳۵۸، در روزهای «دوشنبه هر هفته» و زیر نظر زنده‌یاد امیرحسین فردی برگزار می‌شده است.

همچنین «شهید حبیب غنی پور» از اولین اعضای جلسات قصه‌نویسی مسجد جوادالائمه(ع) است که قصه «انشای» او در اولین محصول ادبی و هنری مسجد ‌یعنی کتاب «سوره، بچه‌های مسجد» چاپ شده بود. حبیب به تدریج به سمت نویسندگی حرفه‌ای قدم بر می‌داشت؛ اما بوی باروت جنگ که از سال ۵۹ تمام فضای کشور را در برگرفته بود عشق را به مصاف می‌خواند و حبیب عاشق به جنگ سیاهی‌ها رفت. 

او که همراه با شرکت در دفاع مقدس، شغل معلمی را نیز انتخاب کرده بود، بعدها در زمینه نویسندگی هم درخشید و به عنوان نویسنده‌ای خوش قلم و خلاق، چندین اثر ماندگار در قالب کتاب، گزارش و ... از خود به یادگار باقی گذاشت، اما نهایتا در شب دهم اسفند ماه سال ۶۵ در ادامه عملیات کربلای پنج با چهره‌ای متین و تنی خون‌آلود، صورت بر خاک شلمچه نهاد و خدای خویش را ملاقات کرد.

گفتنی است طی برگزاری ۱۸ دوره قبل، این جشنواره، همه ساله در یکی از روزهای دوشنبه اسفندماه، بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد جوادالائمه (ع) برگزار و برگزیدگان و نویسندگان آثار برتر در گروه‌های کودک،‌ رمان نوجوان و رمان بزرگسال، لوح تقدیر، نشان حبیب و هدایای خود را از دست پدران شهدا دریافت می کردند. این مراسم به دلیل همه گیری ویروس کرونا در سال گذشته برگزار نشد، که از برگزیدگان دوره نوزدهم نیز در این مراسم تجلیل و قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره شهید غنی پور اختتامیه مسجد جواد الائمه امیرحسین فردی شهید حبیب غنی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری