Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) شعار "ما می‌توانیم" را سرداد و همین امر باعث شد تا پتانسیل موجود در میان آحاد ملت و در تمام عرصه‌ها به حرکت در آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، اسفند سال گذشته بود که کشور درگیر ویروسی نا شناخته به نام کرونا شد، آن روزها گفته می شد هیچ راه درمان قابل‌ ذکری برای آن در دست نیست، ترس و هراس همه ی دنیا را فرا گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ با کرونا ایران را فراگرفت

شیوع این بیماری موجب شد شهرها یکی پس از دیگری به بحران برسند. برخی از کارشناسان براین عقیده بودند که این وضعیت بحرانی شبیه به یک جنگ بیوتروریسم است و مرکز مبارزه با این جنگ در راس وزارت بهداشت، در استان ها نیز دانشگاه های علوم پزشکی بودند، کادر درمانی نیز در بیمارستان ها با جانفشانی در میدان نبرد در این جنگ بیوتروریسم نقش آفرینی می کردند.

از زمانی که ویروس کرونا در ایران شایع شد، آمریکا و اروپا با روش‌های درمانی و نوع برخورد ایران با این ویروس مشکل داشته و سعی داشتند القاء کنند هزاران نفر در ایران به خاطر بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

گرایش‌های سیاسی ضد انقلاب خارجی تا جریان‌های معارض یا شبه معارض داخلی، جریانی را به راه انداخت که به جای تلاش جهت کمک به مردم و نهادهای رسمی یا نیمه رسمی حکومتی و دولتی برای مبارزه با ویروس کرونا و خروج موفق از این بحران، در مسیر همیشگیِ پروژه فروپاشی جامعه و کشور عمل می‌کرد.

مرگ تدریجی یک رویا 

البته برای همه روشن بود این جریان رسانه ای مانند گذشته چالش بنای برتری علمی و فنی غرب و کار تمام نشدنی تحقیر همه جانبه ایران و ایرانی برای نشان دادن غرب در اوجِ دست نایافتنی مدنیت و تمدن، خاصه در زمینه علم و فن، را در دستور کار خود دارند، اما در همین روزها بود که بعد از ضربات مختلفی که در تحولات تاریخی و طولانی مدت، خصوصاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر این بنای پر جلال و هیبت فرود آمد، تجربه کرونا نیز ورق را برگرداند و زمینه این را فراهم کرد تا یکی از مؤثرترین و نافذترین ضربات بر این بنا خصوصاً در اذهان عامه مردم شکل گیرد.

درحالی که جریان غرب طلب با همکاری رسانه‌های غربی، طبق معمول می‌رفت که با بهانه‌های آماده در آستین، تجربه کرونا را بدل به خنجری دیگر بر تن رنجور و زخم خورده استعداد، توانایی و ارزشمندی شأن ایرانی کنند، به ناگاه صحنه تاریخی به شکل معجزه آسایی تغییر پیدا کرد.

آنچه با اعجاب تمام مقابل چشمان ناباور جهانیان از شرق تا غرب و از درون تا بیرون به نمایش درمی آمد، چنان تصور ناشدنی و ناشناختنی بود که حقیقتاً به اعجاز می ماند. در چشم بر هم زدنی پایه‌های آن بنای معظّم و هیبت آوری که از علم و تکنولوژی یا مدیریت و فن، طی دو قرن با تلاش و هزینه‌ای سنگین برای غرب و تجدد ساخته شده بود، به دست تقدیری تاریخی، به لرزه درآمد و فرو ریخت و به جای آنچه از توانایی‌های علمی و فنی یا مدیریتی روایت شده بود، آشفتگی و ناتوانی نشسته بود. 

جهان سومی ها به خود لرزیدند

دیدن بیمارستان‌های مشهور غرب که پزشکان و پرستاران آن از مرگ و میرهای گسترده، فقدان اولیات پزشکی و ناامیدی و افق تاریک پیش روی، گریه و ناله می‌کردند، تنها بخشی از این تصویر افشاگر بود. 

مشاهده تصمیمات و اظهار نظرهای زیگزاگی و متناقض در زمینه نحوه مواجهه علمی با بحران و سیاست‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، هیچ نشانی از آن توانایی‌های علمی و مدیریتی ادعایی تاریخی نداشت. 

وقتی پوشیدن کیسه زباله به جای لباس‌های حفاظتی مخصوص پزشکی با دزدی‌های مدرن آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از یکدیگر و از کشورهای غیرغربی همراه گردید، مساله فراتر از آنچه خود غربی‌ها به آن اذعان می‌کردند به چشم می‌آمد.

اینها را اگر به پروتکل‌های مربوط به نحوه درمان بیماران بیمه‌ای و غیربیمه ای علاوه کنیم و سپس پروتکل‌های درمانی در مورد پیران و خارجی‌ها را نیزدرنظر بگیریم، با تصاویر دهشتناکی روبرو می‌شویم که هر جهان سومی از قرارگرفتن در آن صحنه به خود می لرزد!

درحالی که غرب در حال دست و پنجه نرم کردن با غول کرونا این احساس را منتقل می‌کرد که در حال دست و پازدن در باتلاقی لزج و عمیق از ناتوانی و نادانی و نافهمی از بیماری و چگونگی مواجهه با آن است خبری دیگر دنیا را شکفت زده کرد آن هم فضاحت امریکا و کشورهای غربی‌  مدعی پیشرفت در دزدی محموله های ماسک بود.

جوشش انقلابیون در کرونا 

اما در ایران، ایده حکمرانی اسلامی ضعف اصلی غرب را به رخ جهانیان کشاند و جهادگرانی که طبق فرموده مقام معظم رهبری خطّ جهاد را با انگیزه‌ مضاعف ادامه می دادند و در شرایطی که باید به فکر سلامتی خود می بودند، مردان غیورش شبانه ایمن سازی شهر را به عهده می گرفتند و شیر زنانش پشت خط اقلام بهداشتی را تهیه و کارگاه های ماسک را راه اندازی می کردند.

شیرزنان و غیور مردانی که در این فضای التهاب آور جامعه و پیک شیوع کرونا باعزم جهادی گوی سبقت را در انجام وظیفه از مسئولین ربوده بودند تا برای این مردم دلگرمی ایجاد کنند .

این اقدامات در دفاع از ولایت و تلاش برای حفظ این ارزش الهی توسط مردم همانند جوششی بود که توانست انقلاب را رقم بزند و درجنگ تحمیلی پیروزی را به ارمغان بیاورد.

دستاوردهای ایران در مبارزه با کرونا

اکنون نزدیک به یک سال از شیوع این ویروس منحوس در کشور می گذرد و کشورهای غرب با ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا در حال غرق شدن هستند همچنین بسیاری از کشور‌های دنیا در تکاپو هستند تا بتوانند راه‌ های شناسایی ویروس کرونا را آسان‌ تر و کم هزینه‌ تر کنند و در کنار آن دارویی برای درمان این بیماری تولید کنند و واکسن ویروس را نیز به تولید برسانند، در کشور ایران نیز به خاطر ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که دارد، در این زمینه وارد شده و دستاورد‌هایی داشته است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود کارشکنی‌هایی که رژیم آمریکا و دولت‌های اروپایی در ارسال کمک‌های دارویی و بهداشتی ایجاد کردند و حتی از فروش اقلام و پزشکی و دارو نیز ممانعت نمودند، با یک همبستگی ملی توانست بحران کرونا را مدیریت کند و در این راه به دستاورد‌های پزشکی و علمی نیز برسد.   ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی، افزایش ظرفیت تخت‌های آی سی یو، ساخت دستگاه‌های سی تی اسکن، تولید اقلام بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا همچون مواد ضد عفونی کننده، دستکش و ماسک، بخشی از پیشرفت‌هایی است که در ایران اتفاق افتاده است.   علاوه بر پژوهش و ساخت وسایل و دستگاه‌هایی که توان تشخیص ویروس کرونا را دارد، که در نوع خود بی نظیر است.   در این روزها که همزمان حشن پیروزی چهل و دومین سالروز انقلاب اسلامی است خبرهای خوبی از موفقیت واکسن ایرانی داده می شود اما با این وجود همچنان شاهد گزارش‌های منفی و جهت دار رسانه‌های غربی به ویژه فارسی زبان و حتی برخی مسئولان آمریکایی و اروپایی هستیم.

لازم به یادآوری است آمریکا و اروپا تحت تحریم نیستند، اما همان اندک محدودیتی که برای شهروندان خود وضع کرده‌ بودند، مردم را در شرایط سخت معیشتی قرار داد و باعث شد تا در آمریکا علیه این محدودیت‌ها تظاهرات کنند و خواهان برچیدن آن شوند، چرا که کسب و کار بسیاری از مردم آمریکا با محدودیت‌ها، مختل شده بود.

طرح شهید سلیمانی مصداق ما می توانیم   پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی شعار"ما می توانیم" را سرداد و همین امر باعث شد تا پتانسیل موجود در میان آحاد ملت و در تمام عرصه ها به حرکت در آید و در نهایت به این پیشرفت کنونی بیانجامد که در تمام ابعاد مختلف علمی و نظامی و نیز در بعد پزشکی و نانو تکنولوژی در دانشگاهها و مراکز علمی کشورمان شاهد آن هستیم.

امروز نظام جمهوری اسلامی با اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور نتایج بسیار خوبی را در مهار کرونا رقم زده و می‌رود تا گامی اساسی در راستای قطع زنجیره کرونا در کشور بردارد.

طرح شهید سلیمانی بسیار ساده، روان و مردم پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا و هزینه‌های آن هم به صورت متمرکز تامین می شود، روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید 19 در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا ارگان ها، سازمانها و نهادهای مختلف درکنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس، در جای‌جای کشور دیده می‌شود.

نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی

همسویی کمک‌های مومنانه از جمله نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی است وخانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمارکرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

در حالیکه مرگ و میر 486 نفر در روز بود با شروع طرح شهید سلیمانی این رقم اکنون بین 70 تا 90 نفر در نوسان است، یعنی حدود 88 درصد کاهش داشته‌ایم، همچنین تعداد بیماران جدید از 14 هزار نفر در روز به 5 تا 6 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

طبق گفته مسئولین تعداد بیماران بستری نیز از 3300 نفر به 400 نفر کاهش پیدا کرده که بسیار قابل تامل است، همه این عددها نشان می‌دهد تصمیمات و سیاست‌های اعمال شده از جمله طرح شهید سلیمانی موفق عمل کرده است.

به نظر می رسد در طرح مزین به نام سردار سلیمانی توانستیم شعار ما می توانیم را در مبارزه با کرونا نشان دهیم و هر ناممکنی را ممکن کنیم و با این معنا که در هر حالتی از مردم به عنوان سرمایه‌های جمهوری، بایستی حمایت و مراقبت کرد.

یونیسف ایران را جزء کشورهای تولید کننده واکسن قرارداد

حال باید بگوییم انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای قابل توجهی در بخش های صنعتی و دفاعی و به ویژه در حوزه سلامت داشته اما حکایت شیوع کرونای در ایران حکایت حماسه هایی به رنگ روزهای انقلاب را دارد و همانطور کهامام سخت‌ترین دوران انقلاب و جنگ را به دست مردم سپرد و موجب پیروزی آن شد.

در گزارش های یونیسف، ایران جزء کشورهای تولید کننده واکسن کرونا قرار گرفته است. کشورمان در برنامه تولید این واکسن، بیش از ۲۲۵ میلیون و پانصد هزار دوز واکسن کرونا را در دستور کار خود دارد وتاکنون بیش از دوازده تقاضا از انواع داروهای نوترکیب به سازمان غذا و دارو ارسال شده است.

امروز نیز مقام معظم رهبری مبارزه با کرونا را به دست مردم و جوانان انقلابی کشور سپرد تا به حول و قوه الهی دستاوردهای انقلابی جوانان این مرزو بوم هرچه سریعتر، کشور را از وجود این ویروس منحوس را پاک نماید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی انقلاب اسلامی ما می توانیم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از کارگزاران و خادمان فرهنگی این حوزه در آستانه اعزام  زائران ایرانی به سرزمین وحی امروز پس از دیدار با مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

بر اساس این گزارش ، شرکت کنندگان در این آئین معنوی ضمن نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره امام خمینی(ره) را گرامی داشتند و با آرمان‌های والای امام راحل عظیم الشان (ره) ، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب عهدی دوباره بستند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در جمع نمازگزاران در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، از امام راحل عظیم الشان بعنوان احیاگر حج ابراهیمی یاد و ابراز امیدواری کرد که دست اندرکاران حوزه حج و زیارت با تلاش بیشتر دراجرای مسئولیت سنگین انجام فریضه حج ابراهیمی موفق شوند و ایران اسلامی را سربلند نمایند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه خدمتگزاران ضیوف الرحمان امسال بدلیل سفر به سرزمین وحی از مشارکت در مراسم سالگرد ارتحال امام امت در ایران عزیز محرومند، افزود: خدا را شاکریم که امروز توفیق دیدار با مقام معظم رهبری و حضور در کنار تربت پاک امام راحل رضوان الله علیه نصیب خدمتگزاران حج شد.

وی به محورهای سخنان مقام معظم رهبری درخصوص شخصیت پیامبر بزرگ الهی حضرت ابراهیم(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند این پیامبر عظیم الشان را برای رهایی انسانها فرستاد، هر چند ابراهیم خلیل الرحمان یک پیامبر دل رحم بود ولی در برابر دشمنان خدا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی ورزید.
   
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه درآیات الهی بیش از شصت مورد از حضرت ابراهیم(ع) یاد شده است، گفت: در آیات مختلفی به  پاکبازی و عبادت مخلصانه  اشاره شده که زائران  در کنار خانه خدا  می توانند از آن درس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع)  همسر جوان  و طفل شیرخوار خود را برای اینکه نماز برپا شود در سرزمینی بی آب و علائم حیات قرار داد ، قرار گرفتن قبر حضرت هاجر(س) درطواف خانه خدا را یادآور شد و افزود: سعی  صفا و مروه یادگار این بانو است و ایجاد کننده چشمه زمزم هم حضرت اسماعیل با عنایات الهی بوده است.

وی افزود: زائرانی که به بیت الله الحرام مشرف می شوند پس از طواف بر گرد خانه خدا برای عبادت و راز و نیاز با حضرت حق پشت مقام ابراهیم می ایستند و نماز اقامه می کنند گویا به جناب ابراهیم (ع) اقتداء کرده اند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه ابراهیم خلیل الرحمان مامور می شود که خانه خدا را برای طائفین، قائمین و الرکع السجود پاک و پاکیزه کند، اظهار داشت: اینها همه درس آموزاست. 

وی با اشاره به آیه 102 سوره صافات " إِنِّي أَرَىٰ فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَىٰ  قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ  سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ- ای فرزند عزیزم، من در عالم خواب چنین می‌بینم که تو را قربانی (راه خدا) می‌کنم، در این واقعه تو را چه نظری است؟ جواب داد: ای پدر، هر چه مأموری انجام ده که ان شاء اللّه مرا از بندگان با صبر و شکیبا خواهی یافت" تصریح کرد: حضرت اسماعیل(ع) که پر از خواسته ها و آرزوهای جوانی است در پاسخ پدر، بدون لحظه ای درنگ عرضه می دارد که پدر  دستور خداوند را  انجام دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود با اشاره به اینکه زائران باید اخلاص و وحدت را از حضرت ابراهیم(ع) درس بگیرند، خاطرنشان کرد: ایشان با توجه به عملیات ظفرمند طوفان الاقصی  و وعده صادق فرمودند حج پیش رو حج برائت از نسل کشان و کودک کشان ستم پیشه صهیونیست و ارباب  شان آمریکای جایتکار است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • خوزستان لرزید
  • زلزله خوزستان را لرزاند