Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفتح میرزایی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:  ۸۵بیمار دیالیزی از آغاز شیوع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۷۳ تن جان خود را از دست دادند.

او با بیان اینکه بیماران دیالیزی از نظر جسمی وضعیت خوبی ندارند و به علت پایین بودن توان و مقاومت بدن و کم خونی در برابر بیماری آسیب پذیر هستند، افزود: بیماران کلیوی مجبور به شکستن قرنطینه و حضور در مراکز درمانی پر خطر برای دیالیز و انجام فرایند درمانی هستند بنابراین این وضعیت احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی بیان کرد: درحال حاضر هزار و ۳۷۵ بیمار دیالیزی در استان همدان وجود دارد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با اشاره به تعداد تخت و دستگاه‌های دیالیز بیان کرد:۵۷ دستگاه در بیمارستان بهشتی همدان، ۱۵ دستگاه بیمارستان بعثت همدان، ملایر ۱۵، نهاوند ۱۲، رزن ۱۲، کبودراهنگ ۱۱، بهار ۷، تویسرکان ۱۰، اسد آباد ۸ دستگاه که در مجموع ۱۴۷ تخت و دستگاه دیالیز در استان همدان به بیماران ارائه خدمات می‌دهند.

میرزایی گفت: از هزار و ۳۷۵ بیمار دیالیزی ۴۳ نفر از این افراد در صف دریافت کلیه قرار دارند.

او افزود: از ابتدای سال تا کنون ۵۹۹ نفر از بیماران استان کلیه دریافت کردند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: بیشتر بیماران دیالیزی جزء قشر‌های ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند و شرایط کرونایی اندک درآمد آن‌ها را نیز تحت شعاع قرار داده است.

میرزایی یادآور شد: بیمارانی که مشکل کلیوی دارند نسبت به افراد عادی جز گروه‌های پر خطر در برابر بیماری کرونا هستند، زیرا سطح ایمنی بدن این افراد پایین است.

او در ادامه گفت: ۶۲۵ بیمار دیالیز می‌شوند، ۱۳۹ نفر تحت مراقبت دارویی هستند و ۱۲ نفر در خانه دیالیز صفاقی می‌شوند و ۵۹۹ نفر هم پیوند کلیه شدند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان  گفت: در دیالیز صفاقی از پرده طبیعی که حفره شکم را می‌پوشاند استفاده می‌شود این پرده سوراخ کوچکی دارد و به عنوان صافی عمل می‌کند مواد زائد می‌تواند از بدن دفع شوند که اکثر بیماران مبتلا به نارسایی کلیه می‌توانند از روش دیالیز صفاقی استفاده کنند چراکه سابقه جراحی بزرگی شکم انجام دیالیز صفاقی را مشکل می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیالیز کلیه بیماران کلیوی کرونا ویروس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان بیمار دیالیزی بیمار دیالیز دیالیز صفاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • جزییات حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز/ یک پزشک: مسمومیت با «متانول» نبوده/ هیچ‌کس به کما نرفته؛ خبر نارسایی کلیوی چند تن دیگر کذب است؛ این اشخاص به درخواست خودشان دیالیز شدند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند