ليست مهدکودک در تهرانپارس، سعادت آباد، نياوران
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۶۴۹۷
خبرگزاری آریا- برای پیدا کردن بهترین ها نیاز به استاندارد دارید. ما به شما این استانداردها را می دهیم تا با آن ها بهترین مهدکودک در نیاوران، بهترین مهدکودک در سعادت آباد و بهترین مهدکودک در تهرانپارس را پیدا کنید.
همیشه پیدا کردن بهترین ها کار سختیه اما برای پیدا کردن بهترین مهدکودک در هر منطقه به لینک هایی که در سر تیترها زده شده دقت کنید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
انتخاب مهدکودک مناسب و قابل اعتماد همیشه برای والدین پروژه ی پر استرس و دردسرزایی است. باتوجه به مشغله های روزافزون همه ی خانواده ها استفاده از اینترنت برای پیدا کردن یک مهدکودک مطمئن و خوب روشی مناسب و کارآمد است.
می توانید از طریق سایت های معرفی مشاغل، یا بهتر از آن از طریق سایت هایی که اطلاعات کاملی درمورد خدمات کودک موجود دارند لیست تمام مهدکودک های منطقه ی مورد نظر خود را پیدا کرده و سپس با مقایسه ی این مهدکودک ها به جمع بندی برسید.
اما چگونه میتوان به روشی بهینه و درست مهدکودک خوب را از طریق اینترنت شناسایی کرد؟ در این مطلب مهم ترین نکاتی که به شما کمک میکنند درست انتخاب کنید را معرفی میکنیم.
نکات مهم در انتخاب مهدکودک خوب از طریق اینترنت: ابتدا جستجوی منطقه ای را شروع کنید. میتوانید عبارت " بهترین مهدکودک های ....." را سرچ کرده و به صفحه های پیدا شده مراجعه کنید. در جای خالی منطقه موردنظر خود را تایپ کنید مانند: یوسف آباد، پاسداران، تهرانپارس و...ابتدا مهدکودک های ویژه ی این صفحات را بررسی کنید. این مهدکودک ها معمولا در بالا صفحه قرار گرفته اند و توضیحات کاملتری بعلاوه عکس و فیلم از فضای مهدکودک دارند. عموما این مهدکودک ها، مهدکودک های فعالتر، بهتر و قابل اعتماد تری هستند.با این حال سعی کنید تمام مهدکودک ها را بررسی کنید تا نکته ای از نظرتان دور نماند.به مجور مهدکودک، گروه سنی موردپذیرش و ساعات کاری دقت کنید. این نکات اولین نکاتی هستند که مشخص میکنند این مهدکودک با شرایط شما هماهنگی دارد یا خیر.حتما به گالری عکس های مهدکودک(درصورت موجود بودن) مراجعه کنید. عکس ها میتوانند بسیار به شناخت فضای مهدکودک و حال و هوای کودکان و مربیان کمک کند. نورگیر بودن و دلباز بودن فضای کلاس ها و وجود فضای بازی نیز قابل اهمیت هستند.نکات تکمیلی مانند کلاس های آموزشی، شیوه ی تربیتی مهدکودک (کودک محور، آموزش محور، بازی محور یا...)، تغذیه، سرویس رفت و برگشت، هم قابل تأمل هستند.به نظرات سایر والدین توجه کنید، چون ممکن است به سوالات ذهن شما پاسخ داده شده باشد و یا نکته ی تازه ای برای شما روشن شود.حتما با شماره تلفن مهدکودک تماس گرفته و والات خود را بپرسید تا ابهامی برایتان باقی نماند.در نهایت با انتخاب چند کاندید، حضورا به این مهکودک ها مراجعه کنید و انتخاب خود را نهایی کنید. بهترین مهدکودک در نیاوراننام مهدکودک: مهدکودک باغ گلشن در نیاوران
آدرس: نیاوران، خیابان آبکوه چهارم، خیابان شهید لواسانی، پلاک 189
نام مهدکودک: مهد کودک دوستی نیاوران
آدرس: شمال کاخ نیاوران، خ زینعلی، نبش دهم، پلاک 1
نام مهدکودک: مهد کودک دو زبانه سلاله نیاوران
آدرس: پشت کاخ نیاوران خیابان جهانشاهی اول جمال آباد پلاک 1و9
نام مهدکودک: مهد کودک دو زبانه گلپاد نیاوران
آدرس: نیاوران، بعد از سه راه مژده، بن بست اختصاصی، پلاک 380/1
نام مهدکودک: مهد کودک دو زبانه شرویلا نیاوران
آدرس: نیاوران، خیابان آقایی، کوچه پورداد، آبکوه 6، پلاک 12
نام مهدکودک: مهد کودک شادان نیاوران
آدرس: نیاوران، خیابان عمار، پلاک 31
نام مهدکودک: مهد کودک روبان در نیاوران
آدرس: نیاوران (از سمت میدان قدس)، کوچه شفیعی، کوچه دوم، پلاک 4
نام مهدکودک: مهد کودک خانه دوست نیاوران
آدرس: خیابان باهنر (نیاوران)، بعد از سه راه یاسر، بن بست مطهری، پلاک 37
نام مهدکودک: مهد کودک آوای چکاوک نیاوران
آدرس: نیاوران،خیابان سعیدی نبش کوچه فرهاد پلاک ١ یا فرمانیه،خیابان سعیدی نبش کوچه فرهاد پلاک ١
نام مهدکودک: مهدکودک سه زبانه آلا نیاوران
آدرس: نیاوران، کامرانیه شمالی، خیابان مینا، کوچه شهید رحمانی، پلاک 6
نام مهدکودک: مهد کودک دوستی نیاوران
آدرس: تهران، شمال کاخ نیاوران، خیابان زینعلی، نبش دهم
نام مهدکودک: مهد کودک غنچه های میهن نیاوران
آدرس: تهران، میدان نیاوران، جمال آباد، خیابان شفیعی، بن بست آهو، پلاک 2
نام مهدکودک: مهد کودک لی لی یوم نیاوران
آدرس: نیاوران، دوربرگردان عمار، کوچه راد، کوچه صالحی، پلاک 15
نام مهدکودک: مهد کودک ستارگان نیاوران
آدرس: نیاوران، جمال آباد، خیابان شفیعی، میدان خبیر، بن بست ترانه، پلاک1
نام مهدکودک: مهد کودک سرخابی نیاوران
آدرس: تجریش، خیابان شهید آیت الله ملکی ( سعد آباد) پلاک 46
نام مهدکودک: مهدکودک و پیش دبستانی آشیانه مهر
آدرس: بزرگراه صدر، قلندری شمالی، کوچه مهتاب، پلاک 7
نام مهدکودک: مهد کودک غنچه های میهن نیاوران
آدرس: تهران، میدان نیاوران، جمال آباد، خیابان شفیعی، بن بست آهو، پلاک 2
بهترین مهدکودک در سعادت آباد
نام مهدکودک: مهد کودک شادلین سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، به سمت میدان شهرداری، بعد از خیابان بخشایش، پلاک 30
نام مهدکودک: مهد کودک رویای رنگین سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، سرو غربی، بین میادین سرو و بوستان، پلاک 139
نام مهدکودک: مهد کودک راه رشد سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، بلواردریا، خیابان مطهری شمالی – کوی مروارید، خیابان شقایق 1 – پلاک 13
نام مهدکودک: مهد کودک قند عسل سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان دوم عبقری، کوچه دوم جنوبی، پلاک 13
نام مهدکودک: مهد کودک پانیذ سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، شهرک مخابرات، خیابان پیوند، کوچه بیستم، پلاک 14
نام مهدکودک: مهدکودک وانیا سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان مطهری شمالی، کوچه عیسی پور، پلاک 3
نام مهدکودک: مهد کودک توانا سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان صرافان جنوبی، نبش کوچه 25، پلاک 37
نام مهدکودک: پیش دبستانی شکوفه های آسمانی سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان صرافان، خیابان 23، پلاک 12
نام مهدکودک: مهد کودک ریحانه های بهشتی سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی، خیابان شهید قیصری(32 شرقی )، پلاک 4
نام مهدکودک: مهد کودک رستا سعادت آباد
آدرس: سعادت آباد، بلوار پاک نژاد، بالاتر از چهارراه سرو، کوچه سپیدار پلاک 57
نام مهدکودک: مهد کودک آیشین سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، خیابان یکم خیابان شبنم، خیابان شاهد، پلاک 25
نام مهدکودک: خانه کودک آسمان آبی سعادت آباد
آدرس: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد، بالاتر از چهارراه سرو، روبروی کلینیک ساج، مجتمع ماهان، برج فارابی، طبقه همکف
نام مهدکودک: مهدکودک نهال زندگی سعادت آباد
آدرس: نشانی تهران سعادت آباد خیابان یکم ( جمشیدی) خیابان شبنم کوچه لاله پلاک 6 پیش دبستانی و مهدکودک دوزبانه نهال زندگی(شریفی)
نام مهدکودک: مهد کودک سرزمین رولان سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، بعد از چهارراه سرو، میدان بهرود، خیابان عابدی، نبش کوچه 27، پلاک 31
نام مهدکودک: مهد کودک رزین سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان هفتم (پورزند)، پلاک 3
نام مهدکودک: مهد کودک سبز سعادت آباد
آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان قیصر امین پور، خیابان جوریکی (بلوار شهرداری) ـ خیابان جمشیدی (یکم)، پلاک 83
بهترین مهدکودک در تهرانپارس
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی الهام
آدرس: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، خیابان درختی، شهرک فیلیپس، کوچه فیلیپس سوم، پلاک 71
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی قصر آبی
آدرس: تهران، تهرانپارس، فلکه اول خیابان رمضانی،150غربی، پلاک 33
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی قصر ملایک
آدرس: تهرانپارس، بالاتراز فلکه سوم، خیابان 220 شرقی، بین برادران مظفری و شهید خیری، پلاک 68 و 70
نام مهدکودک: مهدکودک و پیش دبستانی عطر نرگس
آدرس: فلکه اول تهرانپارس، رشیدجنوبی، خیابان 150غربی
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستان سه زبانه صدای زندگی
آدرس: پایین تر از فلکه سوم تهرانپارس، خیابان ریحانچی (188 غربی)، نبش 121، پلاک 13
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی دلارام
آدرس: تهران، تهرانپارس، خیابان دماوند، ایستگاه داریوش، بین خیابان 105 و 107، خیابان 110(شهید صاف دل)، پلاک 24
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی صورتی
آدرس: تهرانپارس، بین فلکه دوم و سوم، خیابان شهید رحیمی طاری (182 شرقی)، نبش کوچه برادران مظفری، پلاک 55
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی شادی های زندگی
آدرس: تهران، تهرانپارس، بالاتر از فلکه سوم، خیابان 216غربی، نبش خیابان اخوت، پلاک 132
نام مهدکودک: مهدکودک و پیش دبستانی آفتاب (تهرانپارس)
آدرس: تهرانپارس، بزرگراه رسالت شرقی، نرسیده به مترو تهرانپارس، پلاک 90
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی دو زبانه آفتاب
آدرس: تهران، بین فلکه اول و دوم تهرانپارس، چهارراه تیرانداز، به سمت مترو، جنب آرایشگاه گل رز، پلاک 90
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی سلام کوچولو
آدرس: تهرانپارس، خیابان 186غربی، خیابان ایزدپناه، پلاک 19
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی آرامش خاطر
آدرس: تهرانپارس، قنات کوثر، اول بلوار مطهری، کوچه اول، پلاک 5
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی دادمهر
آدرس: تهرانپارس، خیابان استخر، بوستان 9 شرقی، پلاک 55
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی ارمغان تربیت
آدرس: تهران، تهرانپارس، خیابان 212 شرقی، بین خیابان 135 و 137، پلاک 425
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی آوای مهر
آدرس: تهران، فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، نرسیده به چهار راه سیدالشهدا، جنب آموزشگاه رانندگی پارسیان، پلاک 115
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی تابنده
آدرس: تهران، فلکه اول تهرانپارس، خیابان 152 غربی، پلاک 16
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی خورشید
آدرس: تهران، بین اتوبان باقری و فلکه اول تهرانپارس، گلبرگ شرقی، بعد از چهار راه رشید، پلاک 66
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی شهر عروسکها
آدرس: فلکه سوم تهرانپارس، خیابان 198 غربی (شهید خلیلی)، بن بست یاس یکم، پلاک 3
نام مهدکودک: مهد کودک و پیش دبستانی درنیکا
آدرس: فلکه دوم تهرانپارس، ابتدای خیابان جشنواره، بین میرزا زاده و سجده ای شمالی، پلاک 163
منبع: خبرگزاری آریا
کلیدواژه: مهدکودک تهرانپارس سعادت آباد نیاوران مهد کودک و پیش دبستانی بهترین مهدکودک سعادت آباد آدرس دوم تهرانپارس نام مهدکودک خیابان شهید مهد کودک دو مهدکودک ها جمال آباد پیدا کردن فلکه سوم دو زبانه فلکه اول نبش کوچه فلکه دوم بن بست
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فضیلتگرایی اخلاق توحیدی برترین مرتبه اخلاق است
حسین هوشنگی؛ دانشیار فلسفه دانشگاه امام صادق(ع)، شامگاه ۴ اردیبهشت ماه در نشست علمی «مراتب اخلاق در قرآن کریم» که از سوی انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با بیان اینکه تلقی عمومی از اخلاق متعارف برای رسیدن به سعادت این است که ما قواعد و اصول راهنمای ثابت، یکپارچه و هماهنگ داریم لذا چندگانگی و ذومراتب بودن در تلقی متعارف از اخلاق به ذهن متبادر نمیشود، گفت: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان نظریهای مطرح و مسالک سهگانه را بیان کردند ولی در میان فلاسفه غربی هم عمدتا این نکته قابل رصد است؛ دکارت دو دسته اخلاق متغیر و ثابت را بیان کرده و کانت هم اخلاق تدبیری و عقلی و تجربی را مطرح کرد و هگل هم به نحوی دیگر، بنابراین ساحات و مراتب اخلاق مسئله بدیعی نیست.
هوشنگی افزود: علامه طباطبایی در تعریف اخلاق گفته است فن و علمی است که از ملکات انسانی بحث میکند؛ ملکات، شاکلههای پایدار نفس انسانی را میگویند که به قوای حیوانی، نباتی و انسانی انسان مرتبط است تا انسان با اتصال به آن فضایل استکمال پیدا کند. وی در جای دیگری تعریفی امروزیتر ارائه کرده و میگوید اخلاق، وظایف و مسئولیتهایی است که انسان نسبت به خود، خدا و دیگران در جهت کسب سعادت خودش باید عمل کند و تعهد داشته باشد.
وی در ذیل آیه ۱۵۶سوره بقره «الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» به بحث فضایل و رذایل پرداخته است، ادامه داد: انسان باید با آراستن نفس خود به فضایل، استکمال پیدا کند و رذایل را از خود دور سازد؛ این تعریف به خودی خود نوعی تصلب و ایستایی و ثبات و یکپارچگی را به ذهن متبادر میکند و آن اینکه نفس انسان یکسری رذایل و فضایلی دارد و اخلاق این صفات را دستهبندی کرده و میگوید انسان چگونه باید از رذایل دور و به فضایل آراسته شود. براساس این تعریف اینکه ما اخلاق را یک فرایند متغیر بدانیم که تصلب ندارد درست نیست.
دانشیار فلسفه دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: این تعریف از علامه به روشنی فضیلتگرایانه است یعنی ایشان اخلاق و عمل اخلاقی را عملی میداند که برآمده از فضایل نفسانی و یا معطوف به آن باشد مثلا کسی که ملکه شجاعت دارد تصادفی در وجود او رخ نمیدهد بلکه او همیشه فعل شجاعانه از خود بروز میدهد؛ امروزه در فلسفه اخلاق در کنار فضیلتگرایی، پیامدگرایی هم مطرح است یعنی فعلی اخلاقی است که به نتیجه مفید و نافعی بینجامد؛ البته در مراد از نافعبودن محل بحث است که ملاک، نفع جمعی است یا فردی و یا کمال و ارزشها.
وی با بیان اینکه وظیفهگرایی هم در کنار فضیلتگرایی مطرح است، تصریح کرد: در فضیلتگرایی هم اصول اخلاقی اصول مطلقی دانسته میشوند که به هر نتیجه برسد وظیفه داریم آن را عمل کنیم. علامه طباطبایی این سه مسلک را به صورت ترکیبی مطرح کرده است یعنی قائل به نوعی فضیلتگرایی پیامدگرایانه است. پرسش این است که این مسالک به تعبیر علامه آیا پیوستگی ندارند و گسست بین آنها حاکم است و برای انتقال از یکی به دیگری باید از یک ساختاری به ساختار دیگر برویم یا اینکه نسبت میان آنها رابطه طولی است و تقدم و تاخر بین آنان وجود دارد.
مراتب سهگانه اخلاق از منظر علامه طباطباییهوشنگی با اشاره به مسالک و مراتب اخلاق سهگانه یعنی فلسفی(دنیوی)، اخلاق توحیدی قرآنی و اخلاق انبیای سلف از منظر علامه طباطبایی، افزود: از منظر ایشان اخلاق قرآنی در انبیای سلف و متون قبل از قرآن پیشینه نداشته است؛ اولین مسلک از این جهت فلسفی نامیده شده است که کسانی مانند ارسطو آن را مطرح کردند؛ در این مسلک نفس قوای نباتی، حیوانی و انسانی دارد و ما باید برای وصول به ملکات فاضله باید این قوا را تعدیل و تحت کنترل عقل درآوریم و سعادت مترتب بر این فضایل و ملکات است.
استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به معیار فضیلت در این دیدگاه، اظهار کرد: ارسطو در اینجا حد وسط را بیان کرده است یعنی حد وسط بین افراط و تفریط را ملاک قرار میدهیم مثلا جبن، تفریط و تهور افراط و شهوت هم در بحث عفت، زیادهروی است. علامه یک حق اجتماعی را هم از این بحث استفاده کرده است یعنی این مسلک با اینکه مورد قبول نیست ولی در عین حال آن را خالی از حقیقت نمیداند و حقیقت آن را مورد توافق اجتماع عقلا میداند.
وی تاکید کرد: نکته مهم این است که ما فضیلتمند میشویم تا به یک امر و سعادت دنیوی برسیم. یعنی اگر کسی عفت داشته باشد این امر موجب سرافرازی و عزت و احترام من نزد دیگران است ولی اگر اهل طمع و آز باشم نوعی خفت در نزد دیگران خواهم داشت. صدق، اعتماد مردم را به همراه دارد و نوعی اخلاق انتفاعی ایجاد میکند.
هوشنگی با بیان اینکه در این اخلاق، خدا و آخرت مطرح نیست و به تعبیری سکولار است یعنی ما صداقت و خوبی انجام میدهیم تا جامعه بهتر و زندگی دنیایی بهتری داشته باشیم، اضافه کرد: البته در این اخلاق سکولار، علامه به مفهوم نسبیتگرایی هم اشاره دارد زیرا نسبیتگرایان معتقدند که اخلاق دارای اصول ثابتی نیست و بسته به فرهنگ و قومیت و جغرافیا و ملیت، بایدها و نبایدها هم فرق دارد و اخلاق تابع تحولات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
هوشنگی با اشاره به اخلاق انبیای سلف، اظهار کرد: انبیا ما را از رذایل پرهیز و به فضایل توصیه کردهاند و این موارد ما را به سعادت دنیوی و اخروی میرساند؛ این مسلک در قرآن کریم آمده و مهر تایید هم خورده است: إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَیٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ۚ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ ۖ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ ۚ وَمَنْ أَوْفَیٰ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ ۚ وَذَٰلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ؛ یعنی بهشت را در قبال اینکه مؤمنان، جان و مال خود را در مسیر حق خرج میکنند وعده داده است یا آیه «قُلْ یَا عِبَادِ الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا رَبَّکُمْ ۚ لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا فِی هَٰذِهِ الدُّنْیَا حَسَنَةٌ ۗ وَأَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةٌ ۗ إِنَّمَا یُوَفَّی الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسَابٍ».
استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به حق اجتماعی و حق واقعی با بیان اینکه در تعالیم انبیا حق اجتماعی نفی نمیشود ولی اصل، آخرت است، بیان کرد: خداوند فرموده است که آخرت خیر و ابقی و باقی است؛ علامه از حق اخروی به حق واقعی در برابر حق اجتماعی یاد میکند یعنی همه حقیقت، امور اجتماعی و مذموم و پسندیده این دنیایی نیست بلکه یکسری مصالح واقعی اخروی وجود دارد که سعادت انسان در گرو آن است گرچه این سعادت با سعادت دنیا در تضاد نیست.
وی اظهار کرد: کسانی که دین لقلقه زبان آنان است و ایمان و معرفت لازم را ندارند چه بسا در مسلک اول به سر میبرند یعنی به دنبال امر اجتماعی و حیثیت اجتماعی هستند ولی فرد اگر تحت تعالیم انبیا نسبت به مبدا و معاد آگاهی لازم را پیدا کند و پی ببرد آخرت، باطن دنیاست و سعادت واقعی در گرو مصالح و مفاسد واقعی است به مرحله دوم ارتقا خواهد یافت و به حق واقعی در برابر حق اجتماعی خواهد رسید.
نیت؛ عامل تفاوت میان فضیلتگرایی اجتماعی و اخرویهوشنگی تصریح کرد: نوع اول از اخلاق، فضیلتگرایی پیامدگرای دنیوی است یعنی میخواهد منفعت اخلاق را در دنیا ببرد؛ نوع دوم یعنی اخلاق انبیای سلف، فضیلتگرایی پیامدگرای اخروی است و در هر دو مسلک، فضیلت وجود دارد؛ علامه بر شباهت این دو در این مسئله تاکید کرده است ولی به تعبیر ایشان قرآن کریم مسلک اول را رد کرده و مسلک دوم را تایید فرموده ولی آن را کامل نمیداند. تفاوت این دو مرحله هم در نیت نهفته است یعنی کسانی فضایل را با نیت خیر دنیوی انجام میدهند ولی گروه دیگر برای خیر اخروی این کار را میکنند.
استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه نوع سوم، اخلاق قرآنی توحیدی است، تصریح کرد: علامه فرموده است انسانی که در مراتب ایمان پیشرفت کرده و به توحید رسیده است (چه توحید نظری و به خصوص توحید عملی) مستغرق در خدا خواهد شد و در دل مجذوب خدا و مستغرق در اسمای حسنای الهی خواهد شد؛ قرآن کریم فرموده است: وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْدَادًا یُحِبُّونَهُمْ کَحُبِّ اللَّهِ ۖ وَالَّذِینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ. در این حالت به لحاظ اخلاقی این فرد موح نه دنبال فضایل و به خودی خود پرهیز از رذایل و بهشت و جهنم است بلکه فقط مراد او ابتغاء وجه الله و کسب رضایت خداوند است و این مسیر را از طریق عبودیت عاشقانه طی میکند. به تعبیر علامه در اینجا رذایل و فضایل رها نیست و فرد متخلق به فضایل است ولی نیت او از کسب فضایل رسیدن به خیر دنیوی و خیر اجتماعی و حتی بهشت و جهنم و خیر اخروی نیست بلکه هدف، تنها جلب رضایت و مهر و حب خداوند است.
منبع: ایکنا (خبرگزاری بینالمللی قرآن)