Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:56:13 GMT

دهها دادستان منصوب دولت ترامپ باید استعفا دهند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۶۹۳۸

دهها دادستان منصوب دولت ترامپ باید استعفا دهند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری، وزارت دادگستری دولت «جو بایدن» خود را آماده می کند تا از بیشتر دادستان های منصوب دولت «دونالد ترامپ» بخواهد از سمت خود استعفا دهند و همزمان از دو مقام دیگر که ​​در پرونده های حساس سیاسی فعالیت می کنند می خواهد که به کار خود ادامه دهند.

یک مقام دولت بایدن که خواست نامش فاش نشود در این خصوص گفت: وزارت دادگستری قصد دارد اوایل روز سه شنبه این درخواست را مطرح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایگزینی دادستان های عالی یک روند استاندارد در هر دولت جدید است که می خواهد مهر خود را بر دفاتر وکلای دادگستری آمریکا در سراسر کشور بگذارد. اما کناره گیری این مقامات به طور معمول هفته ها زمان می برد.

این تصمیم دولت بایدن برای کنارگذاشتن دادستان های منصوب دولت پیشین که پیشتر توسط شبکه خبری سی ان ان گزارش شده بود، ۵۶ دادستان آمریکایی مورد تایید سنا را شامل می شود. براساس گزارش وزارت دادگستری، ۹۳ دادستان در آمریکا وجود دارد.

گفته می شود علی رغم خانه تکانی های اساسی در دولت جدید، دولت بایدن از «دیوید ویس» (David Weiss) دادستان آمریکا در ایالت دلاور (زادگاه بایدن) می خواهد که به کار خود ادامه دهد. ویس بر تحقیقات مالیاتی «هانتر بایدن» پسر رئیس جمهوری نظارت می کند. یک مقام وزارت دادگستری آمریکا گفت: «مونتی ویلکینسون» (Monty Wilkinson) دادستان کل موقت ایالات متحده طی تماسی دوشنبه شب این درخواست را از ویس مطرح کرد.

این مقام گفت از «جان دورهام» دادستان ایالت کنتیکت هم که در روزهای پایانی دولت ترامپ توسط ویلیام بار دادستان کل وقت آمریکا منصوب شده بود، خواسته می شود که از این سمت کناره گیری کند اما وی به عنوان مشاور ویژه در خصوص معاملات ترامپ با روسیه کار خود را ادامه می دهد.

در سال ۲۰۱۷ و در آغاز دولت ترامپ هم «جف سشنز» دادستان کل وقت از ۴۶ دادستان آمریکایی منصوب «باراک اوباما» خواست استعفای خود را ارائه دهند. بیشتر آنها مجبور شدند به سرعت سمت خود را ترک کنند، اگرچه به برخی مهلت داده شد تا کار خود را به پایان برسانند.

برچسب‌ها وزارت دادگستری آمریکا دولت ترامپ دولت بایدن پروندهٔ خبری آغاز دولت بایدن ، راستی آزمایی رویکردها و سیاست ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری آمریکا دولت ترامپ دولت بایدن وزارت دادگستری آمریکا دولت ترامپ دولت بایدن اخبار کنکور وزارت دادگستری دولت ترامپ دولت بایدن کار خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه