Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تصفیه خانه پساب فاضلاب منطقه هفت واقع در میدان المپیک ظرف شش ماه آینده به بهره برداری می رسد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه هفت شهرداری یکی از مناطق متناسب با بافت شهرسازی مدرن است و در سال‌های اخیر گرایش به سمت مرتفع‌سازی در این منطقه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منطقه هفت بالغ بر ۱۸۲ هزار نفر جمعیت دارد و بودجه سال جاری حوزه خدمات شهری این منطقه حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده که با توجه به تراکم جمعیتی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات خدمات شهری منطقه را برطرف کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در مسیر انجام خدمات مشکلاتی نیز وجود دارد که مردم باید تعامل، مشارکت و همراهی خوبی با شهرداری داشته باشند تا بتوانیم گام به گام مشکلات را مرتفع سازیم چرا که رفع مشکلات شهری بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

امیری با بیان اینکه مساحت فضای سبز در اختیار شهرداری در منطقه هفت حدود دو میلیون و ۷۵۰ مترمربع است که با توجه به جمعیت ۱۸۲ هزار نفری آن باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: بزرگترین پروژه طرح آب رسانی فضای سبز شهر در این منطقه در حال اجرا است، البته در صدد استفاده از آب‌های خاکستری با بهره‌گیری از سیستم‌های تصفیه خانه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تصفیه خانه پساب فاضلاب منطقه هفت واقع در میدان المپیک تا شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: حدود ۱۰ هزار مترمکعب مخازن آن در سال‌های گذشته اجرا و فیلترهای مربوطه نصب شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به کمبود سرانه فضای تفرجگاهی منطقه هفت نسبت به سایر مناطق شهرداری، افزود: سرانه فضای تفرجگاهی منطقه هفت حدود ۱.۶۱ متر مربع است که نسبت به سایر مناطق ۵۰ درصد کمتر است و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در منطقه هفت ۴۰ پارک محله‌ای وجود دارد، تصریح کرد: طول مادی‌های واقع شده در این منطقه ۱۶ کیلومتر است که تاکنون برای ساماندهی و بهسازی مادی‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.

امیری ادامه داد: درصد آبیاری تحت فشار منطقه هفت حدود ۴۳ درصد است و با توجه به اینکه این میزان در کل شهر ۵۴ درصد است انتظار می‌رود با استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار این درصد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: روزانه بالغ بر سه میلیون و ۳۸۳ مترمربع از مساحت این منطقه که هشت درصد مساحت شهر را تشکیل می‌دهد، توسط پاکبانان زحمتکش پاک‌سازی و رفت و روب می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به وجود تعداد پنج ایستگاه پسماند در منطقه هفت، ادامه داد: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی منطقه نیز قابل قبول است به طوری که یک ایستگاه در خیابان کاوه بین مناطق هفت و هشت و یک ایستگاه در میدان لاله بین مناطق ۱۰، هفت و ۱۴ خدمات رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به ارتفاع‌سازی انجام شده در منطقه هفت، احداث یک ایستگاه آتش نشانی در میدان حج پیش بینی شده که تا پایان سال جاری انتخاب پیمانکار انجام و عملیات اجرایی آن با اعتبار اولیه هفت میلیارد تومان آغاز خواهد شد، اظهار کرد: حدود ۱۳ میلیارد تومان برای احداث این ایستگاه در بودجه سال آینده منطقه هفت پیش بینی شده است.

امیری با اشاره به وجود ۸۱ شیر هیدرات در نقاط مختلف منطقه هفت شهرداری، گفت: با توجه به آپارتمان سازی و مرتفع سازی که در سطح منطقه، تعداد شیرهای هیدرانت باید افزایش یابد.

کد خبر 473694

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون خدمات شهری شهردار اصفهان پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری شهر مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان کلانشهر شهرداری اصفهان سرانه فضای سبز شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون خدمات شهری شهردار اصفهان منطقه هفت افزایش یابد تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: مرحله نخست مترو قم به مراحل پایانی رسیده و اگر واگن تأمین شود، آماده بهره‌برداری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید محمدرضا خانی گفت: در  سال 1402 پروژه‌هایی همچون ایستگاه آتش‌نشانی مادر و ساختمان جدید شورای اسلامی شهر قم به پایان رسید.

وی از آغاز مجدد پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی امام موسی صدر که یکی دو سال مسکوت مانده بود، خبر داد و افزود: تقاطع غیرهمسطح فردوسی صدوق با مبلغ 100 میلیارد تومان آغاز شد که سال 1403 به پایان می‌رسد.

 معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه ایمن‌سازی کمربندی امام علی (ع) به مراحل نهایی رسیده است، تصریح کرد: تقاطع نیک‌اندیش نیز در سال 1402 آغاز شد و در حال اجرایی شدن است.

 محمدرضاخانی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح نماز و شهدای پرواز در سال 1402 به بهره‌برداری رسید، گفت: اجرای بخشی از پروژه مسیر دسترسی تقاطع غیرهمسطح شهدای سلامت از دیگر اتفاقات سال 1402 بود.

 وی با تأکید بر اینکه مرحله نخست مترو به مراحل پایانی رسیده و اگر واگن تأمین شود، آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: تملک خانه تاریخی توکلی برای احداث خانه‌موزه با هدف ارتقای فرهنگ تاریخی شهر و تقویت تاریخچه هیئت‌های مذهبی در شهر قم از دیگر اتفاقات سال 1402 بود.

 معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه پارکینگ چهل‌اختران، اذعان کرد: این طرح از اواخر سال 1401 آغاز شد، سال 1402 تملک آن به پایان رسید و عملیات عمرانی آن در روزهای ابتدایی سال جاری تمام شد.

 محمدرضاخانی با اشاره به اتمام پروژه بزرگ بلوار جعفر طیار (ع) اضافه کرد: این بلوار با 50 سال قدمت در طرح‌های توسعه شهری قم، سال 1402 به بهره‌برداری رسید که خبر خوبی برای شهروندان بود.

 وی با تأکید بر پیگیری تملک برای تعریض محور دروازه ری و بهسازی این محله بر اساس طرح تفصیلی در سال 1402 گفت: بخش مهمی از این پروژه انجام‌ شده است و سال 1403 به اتمام می‌رسد.

 معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر، افزود: این طرح نیز سرعت خوبی داشته است و اوایل سال جاری به اتمام می‌رسد.

 محمدرضاخانی با اشاره به وجود 1029 ردیف بودجه و 2000 پروژه در بودجه 1402 شهرداری قم افزود: این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر و 14 ایستگاه عبوری در حال احداث است. مرحله نخست خط یک مترو قم در قالب 6 ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

همچنین خط 2 مترو نیز به طول 28 کیلومتر از اراضی 560 هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز شده و در محدوده میدان 72 تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد