Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کادر مراقبت های ویژه بیماران کرونایی دوز اول واکسن را دریافت کردند.

دکتر مریم کوشکی امروز ۲۱ بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین محموله واکسن کرونا شامل ۲۶۰ دوز وارد لرستان و برای کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه  بیماران کرونایی در مراکز درمانی اصلی کرونا در استان تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این واکسن در دو نوبت و دوز دوم آن به فاصله سه هفته بعد از دوز اول تزریق می‌شود، اضافه کرد: بر این اساس کادر درمانی بخش‌های مذکور که تاکنون به کرونا مبتلا نشده باشند این واکسن را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: واکسن کرونا که برای کادر درمان تزریق شد از نوع روسی و با نام تجاری اسپوتنیک ۵ است.

 کوشکی تصریح کرد: محموله‌های بعدی به زودی برای استان ارسال خواهند شد که در ادامه برای سایر گروه‌های هدف تعریف شده تزریق خواهد شد.
وی با تاکید براینکه  این واکسن فعلا مجوز تزریق برای افراد زیر ۱۸ سال را ندارد، افزود: واکسن کرونای اسپوتنیک ۵ در دو فاز برای افراد هدف تزریق خواهد شد.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: فاز اول برای افرادی است که بیشترین خطر ابتلا را داشته و شامل کادر بهداشتی درمانی در معرض بیماران کرونایی یا همان خط مقدم مبارزه، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و پرخطر، مراکز نگهداری عمومی هستند.

کوشکی با بیان اینکه فاز دوم برای افراد دارای محرومیت و آسیب‌پذیری بالا بوده و با فاصله  سنی ده سال تعیین می‌شود، بیان کرد: براین اساس  افراد سالمند تا ۷۵ سال شروع شده و ترتیب ۶۵ تا ۷۵، ۵۵ تا ۶۵ و... را در بر می‌گیرد.

وی گفت: هدف اصلی از تزریق این واکسن قطع گردش ویروس و همه‌گیری و در نهایت کاهش تعداد مرگ و میر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ستادمبارزه با کرونا اسپوتنیک کرونا واکسن کووید 19 همه باهم علیه کرونا همه با همه علیه کرونا همه با هم کرونا برای افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی

دریافت 55 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6098804

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد