Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح با قدردانی از نگاه توسعه‌ای و تسهیل سرمایه گذاری‌های صنعتی و معدنی در هرمزگان با حمایت‌های ویژه استاندار  گفت:هدف اصلی راه‌اندازی واحدهای معدنی و صنعتی، ایجاد ارزش افزوده بالا است.
سعید زرندی افزود: توسعه فناوری و صادرات، اصلی ترین راهبرد در هرمزگان است و وجود منابع معدنی و واحدهای صنعتی در این استان، یک فرصت مهم برای توسعه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار هرمزگان نیز با اشاره به سرعت بخشی به روند سرمایه گذاری در استان برای کم کردن اثرات تحریم، بر لزوم هموارسازی این بستر برای کاهش اثرات تحریم و افزایش تولید و اشتغال تاکید کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: شرکت جدید به نام پاسارگاد کربنات،  ۲ محصول کربنات سدیم سبک و سنگین را با میزان سرمایه گذاری ۱۶۹هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تولید خواهد کرد.
خلیل قاسمی افزود این واحد که با بهره‌برداری کامل آن سالیانه قادر است یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن کربنات سدیم سبک و سنگین را تولید کند، برای بیش از یکهزار و ۵۰۰نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.
وی بیان داشت: با راه‌اندازی این واحد که بزرگترین کارخانه کربنات سدیم در خاورمیانه محسوب می‌شود،  برای هفت هزار نفر  نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
 بهره‌برداری از شرکت توسعه گچ متین سمنان و چند طرح در شرکت آلومینیوم هرمزگان و طرح توسعه پترو کالای هگمتان از دیگر طرح های صنعتی هرمزگان در دهه فجر است.

کربنات سدیم در ۲نوع سبک و سنگین تولید می شود.

از نوع سبک آن که چگالی کمتری دارد در صنعت نفت و گاز و تصفیه آب استفاده می شود و نوع سنگین آن در صنعت تولید مواد شیمیایی کاربرد دارد.

به طور کلی این محصول جدا از سنگین و سبک بودن، در تولیدات گوناگونی از جمله:سیلیکات سدیم، شیشه و سرامیک، رنگدانه آبی لاجوردی،

پاک کننده های پودری و بی کرومات ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سعید زرندی افتتاح طرح هرمزگان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سعید زرندی افتتاح طرح وزارت صنعت معدن و تجارت سعید زرندی افتتاح طرح هرمزگان دهه فجر اخبار کنکور کربنات سدیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد


به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کارخانه ذوب آهن اسدآباد در کیلومتر ۴۵ جاده همدان - سنندج واقع شده است و کاهش محرومیت و صنعتی شدن استان، ایجاد تحول اقتصادی و اجتماعی در همدان و استان‌های مجاور، امکان ایجاد و توسعه صنایع آهن در منطقه و صرفه‌جویی ارزی، از جمله اهداف احداث این کارخانه است. 
طرح این واحد راکد در سال ۹۰ با تولید شمش چدن افتتاح و به بهره برداری رسید که بعد از  گذشت سه ماه به علت عدم صرفه اقتصادی  شمش چدن برای تغییر خط تولید طرح از شمش چدن به فرومنگنز و دیگر مشکلات تعطیل و راکد شد و در سال ۱۴۰۰ با واگذاری طرح به بخش خصوصی پس از ۱۰ سال غیر فعال بودن طرح فوق، قرار شد که احیاء و به چرخه تولید باز گردد، اما به گفته شهروند خبرنگار ما مردم منطقه همچنان منتظر بهره برداری این طرح برای اشتغال جوانان منطقه هستند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
سلام، اگه میشه یه پیگیری از ذوب آهن اسدآباد بکنید، که سه سال پیش هشت ونیم میلیون یورو پول گرفتن که شرکت راه اندازی کنن، ولی الان بعد سه سال ۲۵۰ نفر بیکار کردن، شرکت تعطیل است.

دیگر خبرها

  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)