Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:37:48 GMT

لزوم نظارت خانواده ها بر فعالیت سایبری فرزندان

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۸۷۶۶

لزوم نظارت خانواده ها بر فعالیت سایبری فرزندان

سرهنگ رسول جلیلیان روز سه شنبه در خصوص پویش مردمی کودکان سایبری به خبرنگار ایرنا گفت با توجه به ادامه روند سال تحصیلی دانش آموزان در فضای مجازی و استفاده مداوم آنها از اینترنت، والدین باید بر رفتارهای اینترنتی فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: خانواده ها باید به فرزندان خود درخصوص شناخت مخاطب ، محتوا و مزاحمت در فضای مجازی بیاموزند تا از  زمینه ای برای سوءاستفاده آن ها از سوی مجرمان سایبری نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلیان افزود: یکی از جرایم سایبری رفتارهای  تهدیدآمیز، افترا، جمع‌آوری اطلاعات از دیگران و انتشار آن است که باید دقت لازم از سوی خانواده ها  انجام شود.

وی خاطرنشان  کرد:  علاوه بر این ممکن است در وبگردی ها به موضوعاتی برخورد کنند که متناسب با سن آن ها نباشد که خانواده‌ها باید در زمان حضور فرزندان در این فضا همه جوانب اعم از تهدید و آسیب را درکنار قابلیت‌های آن مد نظر قرار دهند.

وی افزود: امروزه کودکان ونوجوانان زمان زیادی را در روز صرف بازی‌های آنلاین، استفاده از اپلیکیشن‌ها و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و این فعالیت‌ها اغلب به دور از چشم والدین است و در نتیجه نظارتی هم برآنان وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: حضور درفضای مجازی و استفاده از ابزارها و امکانات متنوع آن برای خانواده وفرزندان امری اجتناب‌ ناپذیر است  که  یکی از روش های محدود کردن فعالیت کودکان در فضای سایبر، استفاده خانواده ها از نرم افزارهای فیلترینگ خانگی است.

سرپرست پلیس فتا البرز یادآورشد:  این نرم‌افزارها ضمن آن‌ که ارتباط ‌های انجام شده در بستر اینترنت را برای والدین مشخص کرده ،  برای آن ها مشخص می کند که فرزند آنها از چه سایت‌هایی بازدیدکرده و باچه کسانی درارتباط بوده، کهم می‌تواند ساعت کار با سیستم را برای کودکان محدود کند.
وی  با بیان این که خانواده ها باید حفظ حریم خصوصی و عدم اشتراک گذاری تصاویر شخصی را به کودکانشان آموزش دهند، اظهار داشت: حفظ سلامت جسمی وروحی فرزندان و جلوگیری ازسوء استفاده احتمالی ازسوی مجرمان سایبری امری ضروری است و اگر فعالیت فرزندانمان را در این فضا کنترل نکنیم، می تواند آسیب های غیر قابل جبرانی را در بر داشته باشد.
وی با اشاره به اعتیاد برخی از نوجوانان به فضای مجازی و اینترنت تاکید کرد: پلیس فتا به صورت دائم در حال آگاه سازی خانواده ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است، لازم است خانواده ها افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت های کودکان و نوجوانان در فضای سایبر، از آسیب های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.

 جلیلیان از شهروندان خواست چنانچه با هرگونه مورد مشکوک برخورد کردند، موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irاعلام کنند .

برچسب‌ها اینترنت البرز جرایم سایبری فضای مجازی پلیس فتا دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت البرز جرایم سایبری اینترنت البرز جرایم سایبری فضای مجازی پلیس فتا دانش آموزان اخبار کنکور فضای مجازی خانواده ها پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در یادواره شهدای روحانی شاهرود که بعد از ظهر شنبه در مدرسه قلعه برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت کسب معارف الهی، تاکید کرد: شناخت خدا موجب سعادت بندگان می‌شود.

وی خطاب به دستگاه‌های فرهنگی و مبلغان دینی و علما و طلاب، تاکید کرد: هر کس که دل مؤمنی را از شبهات پاک کند از هزار عابد شیعه و مؤمن بالاتر قرار خواهد گرفت.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان آتی با بیان اینکه خداوند تمام بنده‌های خود را آفریده تا خدایشان را بشناسند و به عظمت آن واقف شوند، تاکید کرد: علما در شناساندن اهمیت عبادت و عبودیت نقش مهمی دارند.

میرباقری شاهرودی با اشاره به رسالت خانواده‌ها در قبال فرزندان خود، گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا و اهمیت عبادت را برایشان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه برترین راه در عالم راه بندگی و معرفت الهی است، تاکید کرد: سرچشمه و منشأ و آن نقشه راه رسیدن به معارف الهی همانا پیامبران (ص) محسوب می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری از استان البرز همچنین با بیان اینکه مقام بندگی خداوند بسیار بزرگ است، گفت: آغاز راه معرفت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند.

کد خبر 6096675

دیگر خبرها

  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم