Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - اولین وبینار انجمن های مسئولین ایمنی و بهداشت کار سراسر کشور در استان یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در وبینار انجمن های مسئولین ایمنی و بهداشت کار سراسر کشور با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: استان یزد 4 انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت‌کار دارد که در شهرستان‌های میبد، اردکان، بافق و بهاباد هم، طی سال‌های اخیر کارشناسان حوزه ایمنی توانسته‌اند نسبت به تأسیس انجمن صنفی ایمنی شهرستان در راستای ارتقاء اهداف صنفی اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: یزد می تواند با تشکیل یک انجن صنفی دیگر در حوزه ایمنی و بهداشت، کانون انجمن های صنفی این حوزه را تشکیل دهد که امیدوارم با پیگیری هایی که مسئولین ایمنی سایر شهرستان های استان انجام می دهند این اتفاق هم بیافتد.
سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه مهم‌ترین میدانی که تشکل‌های صنفی می‌توانند در آن نقش‌آفرینی کنند فرهنگ‌سازی رعایت مقررات ایمنی و کمک به ارتقای فرهنگ ایمنی است خاطر نشان کرد: ورود تشکل‌ها به‌ویژه در پیاده‌سازی قوانین مقررات حفاظتی در محیط کار می‌تواند تاثیر به سزایی در جهش تولید داشته باشد.
وی اضافه کرد: افزایش بهره‌وری و کاهش روزهای از دست‌رفته، نتیجه رعایت دستورالعمل‌های حفاظتی در محیط کار است. قطعاً در محیط کاری که رعایت نکات ایمنی به‌صورت کامل انجام می‌گیرد نه‌تنها از وقفه‌های تولید و خسارت‌های ناشی از حوادث ناشی از کار خبری نیست بلکه افزایش رضایت شغلی را به همراه دارد.
وی شناسایی و مستند نمودن آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی مرتبط با فعالیت کارگاه و پیگیری در خصوص انطباق کارگاه با قوانین مقررات را از وظایف انجمن های صنفی دانست و تصریح کرد: شناسایی خطر، ارزیابی ریسک و تهیه برنامه‌های کنترل خطرات موجود در کارگاه، پیگیری برنامه‌های مربوط به اقدامات اصلاحی و بهبود شرایط ایمنی در کارگاه، بازرسی مستمر از فرایند انجام کار و شرایط کار کارگران کارگاه در خصوص ایمنی و... از دیگر اهدافی است که این انجمن ها باید دنبال کنند.
تشکری با بیان اینکه بازرسی از کارگاه‌ها توسط بازرسان کار صورت می‌گیرد و قطعا با تعداد محدود بازرسان کار و گستردگی شرح وظایف آنان حضور مستمر آنان در کارگاهها وجود ندارد تاکید کرد: هرچقدر بازرسان کار به مسئله کارهای کارگاه اشراف داشته باشند به اندازه یک فرد شاغل در همان حوزه از مسائل درونی کارگاه اطلاع ندارند. برهمین اساس شاید بهترین نهاد برای نظارت در مورد سلامت و ایمنی خود تشکل‌های بخش خصوصی هستند که طبیعتاً از نیروهای فعال در همان حوزه کاری استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: انجمن‌ها نقش مهمی در ارتقاء سطح دانش و عملکرد ایمنی اعضایشان باید ایفا کنند. خوشبختانه با تصویب آیین‌نامه‌هایی از جمله آیین‌نامه ایمنی پیمانکاری و آیین‌نامه آموزش کارفرمایان، کارگران و کارآموزان و آیین‌نامه بکارگیری مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها باعث شد که حضور مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها و برگزاری دوره های آموزش ایمنی توسعه پیدا کند و در این میان انجمن‌های صنفی مسئولین ایمنی به خوبی توانستن نقش ایفا کنند و باعث افزایش بهره‌وری در حوزه آموزش در کشور شوند.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد اظهار کرد: برای توانمندسازی هر چه بهتر مسئولین ایمنی در کارگاه ها لازم است تعداد دوره‌های آموزشی برگزار شده و محتوای آن‌ها متناسب با نیازهای جامعه کار تولید گردد و بعضاً برگزاری این دوره‌ها که در حال حاضر صرفاً به‌صورت تئوریک است از بعد عملی و مهارتی نیز توسعه پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی دورهای آموزشی ایمنی در سامانه جامع روابط کار و سایت آموزشی کاردان، گام مهم و زیرساختی در راستای تسهیل گری امور و دولت الکترونیک است، گفت: این اقدام باعث شد یک بار برای همیشه موضوع ایجاد یک ساختار متمرکز و قابل رصد در زمینه آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان رقم بخورد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی ایمنی در کارگاه ایمنی و بهداشت مسئولین ایمنی سرپرست تعاون کارگاه ها آیین نامه انجمن ها نامه ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه

به گزارش خبرنگار مهر، جت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ظهر شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم و توسعه دهیم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر (۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: از جمله نکات مهم رهبری توجه به تعاونی است و مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصا می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‌ها اثرگذار است.

کد خبر 6089896

دیگر خبرها

  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود