Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اطلاعات گفت که این وزارتخانه در مبارزه با قاچاق ‌کالا روش سنتی را به کار نمی‌گیرد بلکه به صورت نظام‌مند عمل نموده و مجموعه سامانه‌هایی را تعریف کرده که کالایی که از مبادی رسمی وارد کشور می شود تا مقصد به لحاظ قانونی یا غیرقانونی بودن آنها قابل شناسایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در حاشیه آیین بهره برداری از چند طرح صنعتی در شهرک شکوهیه قم در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام های وزارتخانه متبوعش برای مبارزه با قاچاق افزود: کالاهایی که وارد کشور می شوند حتی زمانی که دست مصرف کننده نیز برسند در صورتی که قاچاق باشند قابل شناسایی و دسترسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طرح رجیستری تلفن همراه را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح که با همکاری مشترک وزارتخانه های اطلاعات و همچنین ارتباطات و فن آوری اطلاعات فعال شده دیگر امکان قاچاق تلفن همراه به کشور را سلب کرده است.

وزیر اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات برای سایر کالاها نیز در حال طراحی نرم افزارها و سامانه هایی است که با فعال شدن آنها ما را از کارکردهای پلیسی و سنتی بی نیاز می کند و امکان اشراف و کنترل هوشمند را در زمینه کالای قاچاق می دهد.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از تلاش های همه جانبه صنعتگران، مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رونق بخشیدن به امر تولید در شرایط سخت و دشوار تحریم گفت: انسان وقتی حاصل تلاش این صنعتگران را می بیند و پشت این همت نیز اراده مدیران سخت کوش کشور را مشاهده می کند به نحوی که هر هفته یک کارخانه فعال می شود و یک خط تولید راه می افتاد و جمعی از جوانان مشغول به کار می شوند بسیار خوشحال و امیدوار می شود چرا که همیشه امید به توان، خلاقیت و ابتکار مردان و زنان ایرانی داشتیم و اکنون اینجا به چشم می بینیم و بر این باورمان صحه می گذارد.

وی با قدردانی از تلاش استاندار و مسوولان استان قم در این خصوص، بیان کرد: صنعتگران کشور در این شرایط سخت تحریم یاس و ناامیدی را به دل راه ندادند و با یک دنیا امید و با سختی ها و فراز و نشیب های کار مبارزه کردند و با ناملایمات نیز سازگاری کردند و بردباری به خرج دادند و خطوط را به تولید رساندند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از برخی انبارهای کالا در سمنان ضمن بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاق کالا با رصد انبارها و محل دپو کالا در استان آغاز شد، ابراز داشت: در زمان ۷۲ ساعت مکان‌های مورد نظر تحت پایش قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه در انجام این مأموریت سازمان صمت، اداره کل تعزیرات و بازرگانی همکاری داشتند، افزود: در مدت زمان ۷۲ ساعت انواع کالای قاچاق به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه کشفیات مهمی در این بازرسی‌ها انجام گرفت، ابراز داشت: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، انواع سوخت، ابزار آلات صنعتی، لوازم خانگی و آشپزخانه و غیره کشف و ضبط شدند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه ۹ نفر در رابطه با قاچاق کالا طی مدت مذکور در استان سمنان دستگیر شدند، تصریح کرد: پرونده این افراد تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی ضمن بیان اینکه چهار وسیله نقلیه نیز طی مدت مذکور توقیف شد، افزود: انبارها و محل دپو کالا در استان سمنان پایش و با هرگونه مصادیق قاچاق برخورد می‌شود.

کد خبر 6090431

دیگر خبرها

  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان