Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان در دوازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست استاندار کردستان و با حضور ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از جامعه های هدف که در این دولت مورد حمایت ویژه بوده جامعه بانوان است، اظهار کرد: با تأکید استاندار کردستان بیشتر سیاست‌های حمایتی فعال بازار کار به بانوان اختصاص داده شده و آمارها هم نشان از عزم جدی بر این مسئله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهگزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، برهان صلواتی بااشاره به سیاست های فعال بازار کار در خصوص بانوان، گفت: در بحث کارورزی فارغالتحصیلان دانشگاهی از 1595 نفر کارورز که قرارداد منعقد کرده اند1093 نفر ازبانوان بودند.
صلواتیاظهارکرد: در طرح یارانه دستمزد از 5990 قرارداد منعقده 301 نفر از بانوان و دربحث معافیت بیمه کارفرمایی نیز از 427 نفر، 308 نفر از بانوان بوده اند؛ همچنین دربحث تسهیلات مشاغل خانگی نیز از سال 90 الی 98 از 88 میلیارد تومان تسهیلات مشاغلخانگی 73 میلیارد تومان به بانوان اختصاص یافته است یعنی از 18854 پرونده 15649پرونده مربوط به بانوان بوده است.
مدیرکلتعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه در سال جاری 221 پرونده به مبلغ 3 میلیارد و 600 میلیونتومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است، گفت: از این تعداد 184 پرونده به مبلغ 3میلیارد تومان به بانوان پرداخت شده است.
صلواتیهمچنین در خصوص طرح پیاده سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی با بیان این که این طرح با هماهنگی جهاددانشگاهی و به صورت پایلوت در استان کردستان اجرا شده اظهارکرد: تعداد افرادمشمول این طرح که ثبت‌نام شده‌اند 2604 نفر بوده که از این تعداد 2176 نفر ازبانوان کردستانی در قالب 74 شرکت پشتیبان ساماندهی، و ضمن آموزش‌های لازم به بازارکار وصل شده‌اند.
مدیرکلتعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به تاکیدات استاندار کردستان در خصوص اطلس زنان کارآفرین وشاخص استان، گفت: پیشنهاد تالیف اطلس زنان کارآفرین و شاخص به وزارت کار داده شدهو در حال تدوین این اطلس هستیم همچنین زنان سرپرست خانوار و کارآفرینان موفق را درقالب این اطلس معرفی خواهیم کرد و این می‌تواندالگویی برای سایر استان‌های کشور نیز باشد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا خانتی مانسیسک روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های تولاسیتی و مسکوسیتی صف‌آرایی کردند که در نهایت با برتری ۳ بر ۱ تیم ملی مردان ایران و تساوی ۲ بر ۲ تیم زنان ایران به پایان رسید.

در پایان دور ششم تیم ملی امید مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین روس در جایگاه دوم و تیم ملی زنان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر نسبت به رقبا در جایگاه چهارم قرار دارد.

سه دور تا پایان مسابقات باقی مانده و تیم‌های ایرانی برای تصاحب صدر جدول در تکاپو هستند. 

تیم ملی امید مردان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی زنان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

دیگر خبرها

  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی