Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@13:11:18 GMT

داروی جدید ایدز تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۹۹۵۰

داروی جدید ایدز تولید شد

یکی از مشکلات مقابله با ویروس اچ آی وی، مخفی شدن این ویروس در درون سلول‌های بدن است. محققان برای غلبه بر این چالش دارویی ویژه تولید کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، داروی جدید به درون سلول‌هایی که ویروس اچ آی وی در آنها مخفی شده، منتقل می‌شود و به سیستم ایمنی بدن برای پاکسازی ویروس یادشده هشدار می‌دهد. در واقع این دارو مانند سیستم هشیار کننده برای سیستم ایمنی بدن عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از این دارو جلوی تکثیر ویروس اچ آی وی را می‌گیرد و به افزایش طول عمر بیماران مبتلا به آن کمک می‌کند. محققان دانشگاه واشنگتن می‌گویند داروی یادشده یک سیستم هشدار در سلول‌های ایمنی بدن به نام CARD۸ را فعال می‌کند که قادر به شناسایی پروتئینی در ویروس اچ آی وی است. شناسایی این پروتئین به سلول‌های ایمنی کمک می‌کند تا ویروس اچ آی وی را نابود کنند.

در حالت عادی ویروس اچ آی وی با ساکت کردن پروتئین یادشده جلوی شناسایی خود را توسط سیستم ایمنی بدن می‌گیرد و تنها در زمانی این پروتئین را فعال می‌کند که ویروس از تیررس سلول‌های ایمنی دور شده باشد. انتظار می‌رود با انجام آزمایش‌های بیشتر بر روی این داروی جدید زمینه برای آزمایش و استفاده از آن در آینده‌ای نه چندان دور فراهم شود.

منبع: مهر کد خبر 474023

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اچ آی وی ایدز سیستم ایمنی داروی جدید ایدز تازه های پزشکی درمان ايدز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس اچ آی ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال ۹۰ ایرانی را با نام P۹۰ منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ۴ محصول ایران خودرو گران شد

موتور ME۱۶ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی ۵ سرعته متصل است.

فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R۱۵، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229469 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس