Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:11:06 GMT

حل مشکلات لبنان از نگاه اسقف مارونی ها

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۰۲۵۸

حل مشکلات لبنان از نگاه اسقف مارونی ها

در حالی که لبنانی ها بیش از یکسال است،  با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و وحدت و حمایت از توانایی های داخلی مساله ضروری امروز لبنان بشمار می رود، «بشاره الراعی»  اسقف مارونی‌های لبنان به جای تاکید بر این دو اصل خواستار بین‌المللی شدن مسئله لبنان و برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای حل بحران این کشور با نظارت جهانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع لبنانی اعلام کرده اند که الراعی در اظهارات دینی "هفتگی" خود در این هفته اعلام کرده که "وضعیت فروپاشیده لبنان، می‌طلبد که این مسئله در یک کنفرانس بین‌المللی ویژه با نظارت سازمان ملل مطرح و بررسی شود".
وی به جای دعوت مردم این کشور به آرامش و ساخت لبنان، گفته که «ما از مطالبه حق خسته نخواهیم شد و مردم ما را ترک نخواهند کرد؛  آنها در اینجا می‌مانند؛  آنها دوباره در خیابان‌ها قیام و حقوق خود را مطالبه خواهند کرد و مسئولان را پاسخگو خواهند کرد».
الراعی بدون اشاره به عوامل ایجاد بحران اقتصادی لبنان که مشکلات فراوانی برای مردم این کشور به بار آورده، هدف از برگزاری کنفرانس پیشنهادی خود را فراهم کردن تضمین‌ برای موجودیت لبنان دانسته و مدعی شده که این اقدام مانع از نقض مشروعیت کشور شده و به متعدد بودن گروه‌های دارای سلاح پایان می‌دهد.

وی همچنین مدعی ناتوانی قدرت قانون اساسی این کشور برای پایان دادن به نزاع‌ها شده و تاکید کرده که «شکاف‌های قانون اساسی و اجرایی لبنان باید پر شود تا ثبات نظام تأمین شده و تعطیلی مکانیزم حکمرانی در هر بار که قرار است رئیس‌جمهوری یا دولت انتخاب شود، به وقوع نپیوندد».

الراعی در ادامه با سخنانی متناقض اعلام کرده که تمامی ابتکارعمل‌ها و میانجی‌گری‌های لبنانی، عربی و بین‌المللی (برای رفع مشکلات لبنان) بدون هیچ فایده‌ای پایان یافتند و گویی که اصراری برای برکناری و سرنگونی نظام و ارزش‌ها و شراکت ملی وجود دارد.

لبنان در چند سال گذشته و به ویژه در ۱۷ ماه اخیر با مشکلات فراوانی روبه رو بوده که فساد دستگاه اجرایی این کشور و خروج برنامه‌ریزی شده مقادیر زیادی از ذخیره ارزی و به دنبال آن استعفای سعد حریری در پنجم آبان ماه سال گذشته و در ادامه شیوع ویروس کرونا و در آخر هم انفجار مهیب بندر بیروت در تاریخ ۱۴ مرداد ماه از عمده مشکلات این کشور بوده است، انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم صورت گرفت و ۱۹۰ نفر کشته و بیش از شش هزار زخمی برجا گذاشت و علاوه بر آن بسیاری از ساختمان‌های اطراف این بندر به طور کامل ویران شد که استاندار بیروت میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

مشکل اساسی و فعلی لبنان دخالت‌های آمریکا در امور این کشور و پیروی عربستان و برخی کشورهای اروپایی و منطقه، از سیاست واشنگتن می‌باشد، به این معنا که اگر توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکا علیه لبنان که در مسیر تأمین منافع رژیم صهیونیستی می‌باشد، کاهش یابد، مشکلات لبنان نیز به طور خودکار کاهش خواهد یافت، موضوعی که از دید بشار الراعی به دور مانده است و اگر این دخالت ها همچنان ادامه یابد، بعید به نظر می رسد مشکلات لبنان حتی با دخالت های گسترده بین المللی حل شود، کمااینکه تاکنون جواب نداده است.

یکی دیگر از مشکلات فعلی لبنان استعفای "حسن دیاب" نخست‌وزیر ملی‌گرای لبنان می‌باشد که با فشارهای جریان ۱۴ مارس و چند کشور غربی – عربی پس از انفجار مهیب بندر بیروت رقم خورد و از آن پس تاکنون وی و کابینه‌اش به عنوان دولت پیشبرد امور فعالیت می‌کند.

از دیگر مشکلات جدی و عمده لبنانی‌ها، دخالت کشورهایی همچون فرانسه، عربستان و آمریکا در امور داخلی و حمایت این کشورها از برخی جریان‌های فاسد داخلی لبنانی است، جریان‌هایی که بیشتر به منافع کشورهای یاد شده فکر می‌کنند تا به منافع لبنانی‌ها.

اقدامات جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز از دیگر مشکلات بارز کشور لبنان و لبنانی‌ها به شمار می‌رود.

هم اکنون بدهی‌های خارجی لبنان بیش از ۸۰ میلیارد دلار اعلام شده که برابر با ۱۷۰ درصد تولید ناخالص ملی این کشور است، مشکلی که بر دیگر مشکلات این کشور افزوده است.

به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه، وحدت در بین گروه های لبنانی و مردم این کشور و تاکید بر حمایت از توانایی های داخلی دو اصل ضروری برای برون رفت مشکلات لبنان به شمار می رود و بهتر بود بشار الراعی به جای تاکید بر بین المللی کردن مسئله لبنان و برگزاری کنفرانس بین‌المللی، به دنبال راه حل برای ایجاد وحدت میان گروه ها و احزاب لبنانی بود تا مشکلات این کشور به دست خود لبنانی ها حل شود، چراکه طرف های خارجی هر یک براساس منافع خاص خود در لبنان عمل خواهند کرد.

  

برچسب‌ها بیروت نبیه بری سعد الحریری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیروت نبیه بری سعد الحریری بیروت نبیه بری سعد الحریری اخبار کنکور مشکلات لبنان بین المللی لبنانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد

غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، در حاشیه بازدید اعضای منطقه ۶ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان از خط تولید فولاد مبارکه... - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار فولاد، غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، در حاشیه بازدید اعضای منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان از خط تولید فولاد مبارکه اظهار کرد: بازدیدها قطعاً ثمرات و منافع بسیاری برای کشور و صنعت دارد و مقوله تولید با توجه به نام‌گذاری چندین‌ساله آن باید بیش‌ازپیش موردتوجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه ادامه داد: تمام دغدغه شرکت فولاد مبارکه این است که تولید را در ابعاد مختلفِ کمیت، کیفیت و پارامترهای مرتبط رشد دهد و بخشی از این تلاش به کمک مسئولان در خارج از مجموعه بستگی دارد؛ ازاین‌رو حضور و بازدیدها از خط تولید و آشنایی نزدیک با مشکلات و ظرفیت‌ها ثمربخش خواهد بود.

وی افزود: راه برون‌رفت کشور از مشکلات، رشد تولید است و قطعاً دغدغه مسئولان کشور و استان، رفع موانع تولید و تحقق شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری است.

سلیمی یادآور شد: محدودیت منابع انرژی یکی از مشکلات شرکت فولاد مبارکه است که بازرسان در جریان آن قرار گرفتند و امیدواریم تصمیمات فنی و منطقی‌تری در این زمینه گرفته شود.

سازمان بازرسی در رفع مشکلات صنعت فولاد اعلام آمادگی کرده است

به گزارش خبرنگار فولاد، حمید شاه‌محمدی، رئیس بازرسان کل منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان، پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه، در حاشیه بازدید از فولاد مبارکه با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و لزوم حمایت از تولید، اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه و سازمان بازرسی بر حمایت از تولید، بازدید از فولاد مبارکه انجام شد.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه به‌لحاظ تولید در خط مقدم صنعت فولاد قرار دارد و با توجه به این ظرفیت، بازدید حضوری بازرسان کل منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور از فولاد مبارکه نتیجه‌بخش خواهد بود، زیرا موجب می‌شود ایشان از نزدیک با مشکلات و دغدغه‌های تولید آشنا شوند.

رئیس بازرسان کل منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان گفت: سازمان بازرسی در راستای وظایف، حوزه کاری و صلاحیت خود، تا جایی که بتواند جهت حل مشکلات صنعت فولاد و تولید کشور ورود پیدا می‌کند و برای رفع این مشکلات اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود فولاد مبارکه و محدودیت‌های انرژی تصریح کرد: در رفع محدودیت‌های انرژی دو دیدگاه کشوری وجود دارد و تصمیمات کشوری به مصلحت کل کشور است و البته مسئولان استان دغدغه رفع مشکلات تولید را دارد و سازمان بازرسی نیز در این مسیر همکاری و همراهی خواهند کرد.

شایان‌ذکر است بازرسان کل منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور ازجمله استان‌های کرمان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد،  از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • نماهنگ |به دانش آموزتان نگاه ملی بدهید
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • فیلم| به دانش‌آموزتان نگاه ملی بدهید
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب