Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از پیشران‌های بزرگ توسعه استان و شرق کشور مرز ۳۳۱ کیلومتری خراسان جنوبی با افغانستان است گفت: از ابتدای ‌۴۷ درصد صادرات کشور به افغانستان بوده که ۳۲ درصد آن در استان انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، حمید ملانوری صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی 54 کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان اظهار داشت: از مجموع این 560 کیلومتر، 100 کیلومتر تا پایان دولت تمام می‌شود و 23 کیلومتر نیز تا پایان سال و در همین مدت کوتاه به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شب گذشته 90 کیلومتر باند دوم در سطح استان افتتاح شد گفت: امروز و در این مراسم، 54 کیلومتر باند دوم کلنگ‌زنی می‌شود که شروع این پروژه‌ها از نقطه صفر مرزی به این دلیل است که معتقدیم مرزنشینان سختکوش، مستحق خدمت هستند و از طرفی این پروژه‌ها به افزایش مبادلات مرزی، ارتقاء زیرساخت‌های توسعه‌ای استان و در نتیجه گسترش  مباحث توسعه‌ای کشور، کمک می‌کنند. 

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از افرادی که در راه‌اندازی پایانه و توسعه خدمات آن نقش داشتند تصریح کرد: با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها، این پایانه از سال گذشته و در سال جاری، یکی از پایانه‌های فعال کشور بوده و  حتی در زمان شیوع بیماری کرونا نیز تعطیل نشد.

ملانوری به وضعیت صادرات کالا از پایانه ماهیرود اشاره کرد و اظهار داشت: طی 10 ماهه امسال حجم کالاهای صادراتی از این پایانه ‌2 هزار و‌848 هزار تن بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

ظرفیت مرز ماهیرود برای توسعه شهرستان‌های مجاور خراسان جنوبی استفاده شودراه محور ترانزیتی ماهیرود مناسب نیستکرونا حریف افزایش صادرات از گمرکات خراسان جنوبی نشد/گمرک ماهیرود شاهراه صادرات ایران به افغانستان

وی ادامه داد: طبق آمار در 10 ماهه گذشته ‌47 درصد صادرات کشور به افغانستان بوده که 32 درصد آن در خراسان جنوبی انجام شده که نشان می‌دهد همجواری با مرز، موقعیت خوبی برای ما ایجاد کرده است.

استاندار خراسان جنوبی در زمینه وضعیت اشتغال ایجاد شده در پایانه مرزی ماهیرود گفت: این سایت برای 2 هزار 500 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته و ضمن کمک به اشتغال مرز نشینان، روزانه هزار نفر از افاغنه نیز در این فضا مشغول به کار هستند.

ملانوری با تأکید بر اینکه در حوزه مرز فعالیت خوبی صورت گرفته و شورای مبادلات مرزی استان نیز فعال است خاطرنشان کرد: یکی از پیشران‌های بزرگ توسعه استان و شرق کشور مرز 331 کیلومتری خراسان جنوبی با افغانستان است که ظرفیت خوبی برای توسعه ایجاد می‌کند و ما به دنبال استفاده هر چه بیشتر از این فرصت هستیم.

وی از استقرار پایانه مرزی ماهیرود، به عنوان یک الگوی موفق یاد کرد و گفت: این توفیق نشان می‌دهد که می‌توانیم در دیگر شهرستان‌های مرزی استان نیز، چنین بازارچه‌های فعال و موفقی داشته باشیم، به همین جهت رایزنی‌هایی در این زمینه صورت گرفته و در حال پیگیری هستیم.

استاندار با بیان اینکه تجار و مرزنشینان ما و افغانستان علاقه‌مند به توسعه فعالیت‌ها در دیگر مرزهای استان هستند تصریح کرد: به دلیل اشتراکات زیادی که داریم امیدواریم  این اتفاق بیفتد.

ملانوری، مرزنشینان را افرادی کم توقع و سختکوش خواند و تأکید کرد: خدمت به مرزنشینان به واسطه این که امنیت استان را مرهون حضورشان هستیم، جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ریزی‌ها دارد و در دستور کار است.

انتهای پیام/ 252/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است

دریافت 45 MB

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: محصولات اقتصادی و راهبردی زیادی در استان تولید می شود و از این رو ظرفیت های بالایی در توسعه صادرات و تولید محصولات دارای مزیت های صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون انتظارات در زمینه صادرات برآورده نشده است، گفت: مهمترین فرصت های موجود در استان نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دریاپایه است و نیازمند ایجاد پایانه صادراتی مناسب در زمینه محصولات آبزیان درایم.

کد خبر 6093829

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی