Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان ، نگاه به محورهای مواصلاتی این منطقه، باید ملی و بین المللی باشد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛استاندار در آیین افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر از باندهای دوم در سطح استان که با حضور وزیر راه و شهرسازی همراه بود، خاطرنشان کرد:گستردگی خراسان جنوبی، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی کشور و گذر مسافرین استان های غربی و جنوبی و تردد بار از اقصی نقاط کشور، شرایط استان را خاص تر کرده لذا باید به موضوع محورهای مواصلاتی توجه ویژه ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی متذکر شد: خراسان جنوبی به لحاظ پهناوری و وسعت، سومین استان کشور است و از نظر طول راه ها هم رتبه برتر را دارد اما در مجموع کیفیت راه های استان از میانگین کشوری عقب تر می باشد.
به گفته وی؛ در بحث تخصیص اعتبارات و توجه به بهبود کیفیت راه ها، نباید فقط جمعیت استان ملاک باشد بلکه باید جمعیت سیالی که به طور مرتب از محورهای خراسان جنوبی تردد می کنند، مدنظر قرار گیرد.
استاندار تصریح نمود: مقایسه وضعیت موجود با گذشته، نشان می دهد اقدامات خوبی در دولت های مختلف و به ویژه در این دولت در استان انجام شده اما با این وجود همچنان مشکلاتی وجود دارند که باید مرتفع گردد.
ملانوری با تأکید بر ظرفیت های منحصر به فرد استان خاطرنشان کرد: این فرصت ها و پتانسیل ها می تواند خراسان جنوبی را به استانی پرظرفیت برای ایجاد واحدهای مختلف تولیدی نماید که به اقتصاد منطقه و توسعه کشور کمک شایانی خواهد کرد.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد در مباحث توسعه ای، فعالیتی شکل بگیرد باید زیرساخت های حوزه حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی تقویت شود.
استاندار به وضعیت حمل و نقل هوایی استان اشاره کرد و گفت: با وجود دو فرودگاه در شهرستان های بیرجند و طبس و اقداماتی که برای توسعه زیرساخت ها صورت گرفته، مهمترین اشکال موجود، تعداد پروازهاست که قبل از این هم در این باره صحبت شده و درخواست داریم که به شرکت های هواپیمایی تأکید شود تا ما را در رفع این مشکل همراهی نمایند.
ملانوری ادامه داد: در بحث توسعه حمل و نقل ریلی هم راه آهن چابهار-زاهدان-بیرجند-یونسی شروع شده، اقدامات خوبی هم صورت گرفته است اما باید تأمین اعتبار و روند اجرای کار شتاب بگیرد تا امید چندین ساله مردم به نتیجه برسد و به رونق اقتصادی منطقه کمک شود.
وی متذکر شد: در زمینه توسعه راه های استان اقدامات خوبی صورت گرفته که جای تقدیر دارد، اما باید با عنایت به پهنای خراسان جنوبی، این برنامه ها سرعت بگیرد.
استاندار از مسیر شهداد- نهبندان گفت که به واسطه بارندگی ها با مشکل مواجه شده و متذکر شد: نبود مجتمع خدمات رفاهی در مسیر بیرجند-کرمان نیز از کاستی هایی است که مسافرین را با مشکل مواجه می کند.
ملانوری به کیفیت نامطلوب آسفالت در برخی محورهای استان اشاره کرد و گفت: تأمین اعتبار و اجرای روکش آسفالت برای اغلب محورهای استان از مطالباتی است که باید مورد عنایت قرار گیرد.
وی ، بازسازی و تقویت ناوگان راهداری را نیز از دیگر مطالبات استان عنوان کرد و گفت: بهسازی شرایط موجود و تقویت ناوگان راهداری، سطح خدمات دهی را ارتقاء می بخشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محورهای مواصلاتی وزیر راه و شهرسازی خراسان جنوبی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حادثه اول طی اعلام مردمی خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در محور روستای کرتگل به شهر آلونی دریافت شد.

وی افزود: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات شعبه خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به برجا ماندن چهار مصدوم در این حادثه، ادامه داد: نیروهای امدادی پس از ارزیابی و تثبیت صحنه حادثه و مصدومین و انجام اقدامات کمک‌های اولیه و پیش بیمارستانی آن‌ها را به مرکز درمانی منتقل کردند.

مثنوی با اشاره به وقوع حادثه دوم مبنی بر برخورد یک دستگاه خودروی سنگین با تراکتور در نزدیکی سه راه گوشکی، عنوان کرد: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات شعبه خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه دو مصدوم در برداشت که یک نفر از مصدومین به‌صورت سرپایی درمان و مصدوم بعدی نیز به مرکز درمانی منتقل شد.

کد خبر 6090509

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا