Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@01:51:46 GMT

هشدار حمله ملخ صحرایی به نوار جنوبی کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۱۳۷۶

مشاور وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از احتمال ورود ملخ صحرایی به جنوب کشور در اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه خبر داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کیخسرو چنگلوایی درخصوص احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور گفت: با توجه به آنالیز وضعیت کنونی ملخ صحرایی در مناطق تولید مثل زمستانه در کشور‌های شاخ آفریقا و شبه جزیره عربستان تحلیل دفتر مرکزی کنترل ملخ صحرایی فائو و شرایط آب و هوایی به احتمال زیاد از اواخر بهمن ماه سال جاری تا اوایل اسفند، حمله سراسری دسته‌جات ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان به سمت نوار جنوبی کشورمان آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان حفظ نباتات بر اهمیت فعال کردن شبکه‌های مراقبت و پیش‌آگاهی و ردیابی تاکید و اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای پایش و مبارزه بهنگام با این آفت بر لزوم اجرای موارد زیر تاکید می‌شود. به منظور پیگیری ردیابی و پیشرفت مطلوب عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی سریعاً نسبت به تشکیل جلسات منظم و هفتگی ستاد ملخ صحرایی استان با دستور کار مدیریت ملخ صحرایی اقدام و خلاصه صورتجلسات مصوبات و نتایج اقدامات انجام شده را به سازمان حفظ نباتات کشور و دفتر وزارتی ارسال کنند.

وی با تاکید بر استفاده از کلیه امکانات اجرایی استانی جهت آمادگی مبارزه با ملخ صحرایی اظهار داشت: کلیه امکانات اجرایی استان به همراه نیرو‌های کارآمد و با تجربه را با در نظر گرفتن سطوح آلوده و قابل مبارزه بسیج و در راستای کنترل بهینه و موثر آفت بکار گرفته شوند و مسئولان ذی‌ربط در آن سازمان و مدیریت شهرستان‌ها نسبت به تامین امکانات و اعتبارات لازم از استانداری و فرمانداری مربوطه اقدام کنند. از امکانات سمپاش و خودروی صحرایی سازمان جنگل‌ها و مراتع در استان خود در صورت لزوم استفاده کنند در صورت گسترش آلودگی آفت در سطح استان لازم است با استفاده از تمامی ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های موجود در استان و در صورت لزوم نیرو‌های نظامی و انتظامی سپاه ارتش و بسیج جهت مبارزه با ملخ صحرایی اقدام شود.   بیشتر بخوانید: استقرار ۱۰۰ واحد قرنطینه کشاورزی در مرز‌ها/ خروج۱۰۰ قلم سَم پرخطر از چرخه مصرف/ کنترل سالانه ۳۰ میلیون تُن محصولات کشاورزی

این مسئول در پایان رعایت دستورالعمل فنی اجرایی مبارزه با ملخ صحرایی ارسالی از سازمان حفظ نباتات کشور در کلیه مراحل مبارزه را لازم‌الاجرا دانست و تصریح کرد: مسئولیت اجرایی و مدیریت و کنترل آفت مذکور در استان به عهده رئیس سازمان استان و در شهرستان‌ها به عهده مدیر مربوطه و مسئولیت تمام موارد فنی عملیات مبارزه به عهده مدیر حفظ نباتات استان است.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی امنیت غذایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی امنیت غذایی سازمان حفظ نباتات ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • هشدار هواشناسی به این ۵ استان جدی است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد