Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:19:23 GMT

اصلاح دام سبک با محوریت نژاد بومی انجام شده‌است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۱۳۹۶

اصلاح دام سبک با محوریت نژاد بومی انجام شده‌است

ایوب فصاحت روز سه شنبه در آیین بهره برداری از بخش شیردوشی مجتمع شیر و گوشت احسان در بخش کهریزک، افزود: متاسفانه در حوزه اصلاح دام سنگین در کشور اقدامات لازم انجام نشده است که باید اقدامات علمی لازم در خصوص اصلاح دام سنگین باید سریعا در کشور انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شروع احداث دامداری های سنگین استان تهران از سال ۱۳۲۹ همزمان با ورود دام های اصلاح شده به کشور آغاز شده است، افزود: پیشرفته‌ترین واحدهای دامداری کشور در این استان هستند و تهران قلب دامپروری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول اعلام کرد: هم اکنون هشت هزار راس دام سنگین در دامداری های استان تهران وجود دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان تهران اضافه کرد: همچنین پروانه تاسیس دامداری ۲۰ هزار راسی دام سنگین، ۵۰ هزار تایی گوساله نیز در این سازمان صادر شده و اقدامات آن در حال اجرا است.
فصاحت با بیان اینکه هم اکنون زنجیره تولید شیر، گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ در استان تهران شگل گرفته است، افزود: استان تهران در این حوزه نیز در کشور پیشرو است.
وی در پایان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ نیز در مرغداری های استان تهران نگهداری می شود، گفت: ۳۵۰ واحد مرغداری گوشتی و تولید تخم مرغ در استان تهران وجود دارد.

به گزارش ایرنا، مجتمع تولید شیر و گوشت احسان پس از ۲۷ سال فعالیت امروز در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار و تولید روزانه ۶۰ تن شیر گاو و ماهانه ۲۵ تن گوشت خود را به عنوان دامداری نمونه کشور ثبت کرده است.
بهره برداری از سیستم شیردوشی «روتاری» با سرمایه گذاری ۲ میلیون یورویی همزمان با ایام الله دهه فجر  در این گاوداری به بهره برداری رسید، این سیستم شیردوشی با حرکت دورانی توانایی دوشین ۹۰ گاو در هر دقیقه را دارد.

برچسب‌ها شهرستان ری افتتاح طرح کشاورزی دام و طيور دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری افتتاح طرح کشاورزی شهرستان ری افتتاح طرح کشاورزی دام و طيور دهه فجر اخبار کنکور استان تهران دام سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره اتمام عملیات ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی اظهار کرد: ایمن‌سازی محلی که در این خیابان نشست کرده بود و سبب آسیب به خط لوله قدیمی انتقال فاضلاب شده بود، انجام شد.

وی افزود: در راستای ایمن‌سازی خیابان مذکور خاک‌برداری و پرسازی محل توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

کد خبر 749547

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین صبحگاهی در آزاد راه کرج تهران
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • فردا بازی سختی برای بازیکنان است/ علی عدنان انضباط نداشت
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • دانشمندان سن آتشفشان‌ها را در قمر آیو تعیین کردند
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور