Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:51:08 GMT

قطر ظرفیت تولید ال‌ان‌جی را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۱۷۹۵

قطر ظرفیت تولید ال‌ان‌جی را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، قطرپترولیوم، عمده‌ترین تأمین‌کننده گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) در جهان، روز دوشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) قراردادی را برای توسعه فاز نخست پروژه ال‌ان‌جی «میدان شمالی» امضا کرد که هدف آن افزایش ۴۰ درصدی تولید ال‌ان‌جی قطر تا سال ۲۰۲۶ است.

مؤسسه مشاوره انرژی وودمکنزی اعلام کرد که توسعه این پروژه ظرفیت تولید ال‌ان‌جی قطر را از ۷۷ میلیون تن در سال به ۱۱۰ میلیون تن می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعد الکعبی، مدیرعامل قطرپترولیوم، در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: بهره‌برداری از این فاز تا سه ماه چهارم ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و تا اواخر سال ۲۰۲۶ یا اوایل سال ۲۰۲۷ به ظرفیت کامل می‌رسد.

وی گفت: مجموع هزینه این پروژه ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار خواهد بود که آن را به یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در چند سال گذشته و بزرگ‌ترین ظرفیت تولید ال‌ان‌جی تبدیل کرده است.

کعبی که وزیر انرژی قطر هم هست افزود: در حالی که قطرپترولیوم آماده است «میدان شمالی» را به تنهایی توسعه دهد، هفته آینده روند مناقصه شرکت‌های بین‌المللی برای به‌دست آوردن ۳۰ درصد سهام فاز نخست پروژه آغاز می‌شود.

وی انتظار دارد تا پایان سال جاری میلادی درباره نهایی شدن مشارکت با شرکت‌های نفتی برای توسعه این میدان تصمیم‌گیری شود.

انتظار می‌رود فاز دوم این پروژه، معروف به پروژه جنوب «میدان شمالی»، ظرفیت تولید ال‌ان‌جی قطر را تا سال ۲۰۲۷ به ۱۲۶ میلیون تن در سال برساند.

وزیر انرژی قطر تصریح کرد: قطرپترولیوم هم‌اکنون در حال بررسی افزایش ظرفیت ال‌ان‌جی و رساندن این رقم به فراتر از ۱۲۶ میلیون تن در سال است.

کد خبر 5143393

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت نفت قطر مجمع کشورهای صادرکننده گاز تولید گاز ال ان جی بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس بورس تهران ویروس کرونا اقتصاد آمریکا سهام عدالت سازمان بورس و اوراق بهادار فولاد بانک صادرات بورس بازار سهام قیمت نفت ظرفیت تولید ال ان جی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران