Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، معاون پژوهش جامعة الزهرا در مراسم رونمایی از بخش بانوان سایت خبرگزاری حوزه که در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب با اشاره به جایگاه بانوان در انقلاب اسلامی اظهار کرد: نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب به بانوان از جمله مباحث مهم است بنابراین شناخت این جایگاه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریحانه حقانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به شأن بانوان نگاه متعالی و بینش بزرگوارانه مبتنی بر آموزه‌های اسلامی داشتند، گفت: ایشان عرصه‌های شناختی نسبت به بانوان را نیز مطرح کردند در حالی که بانوان پیش از انقلاب این اندازه رشد و تعالی را نداشتند.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب نقشه راه برای تعالی بانوان را ترسیم کردند و در هر سال چندین گذر واژه نسبت به بانوان مطرح می‌کنند. 

معاون پژوهش جامعة الزهرا با بیان اینکه اگر می‌گوییم زن باید در جایگاه برابر با مرد باشد با چه عنوان و مبتنی بر چه آموزه‌هایی باشد، گفت: در دوران پهلوی جایگاه زن بر اساس نگاه جنسیتی و هویت ظاهری بوده در حالی که در نگاه آموزه‌های اسلامی جایگاه بانوان بر اساس عفت، حیا و الگوی حجاب و شأن برابری انسان معنا پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر تبیین جایگاه علمی بانوان فرهیخته به جامعه گفت: بانوان دارای نقش مؤثر در خانواده خود و جامعه اسلامی هستند که لازم است تولیدات علمی آنها به جهان معرفی شود و ارائه الگو از سوی آنها روی دهد بنابراین شأن و مقام بانو در قالب عفت، حیا، آزادگی و توجه به کیان خانواده باید در تمام عرصه‌ها حفظ شود.

حقانی خاطرنشان کرد: محور نخست آموزه‌های اسلام و منویات امامین انقلاب بر اساس بانوان تراز انقلاب است که باید بشناسیم و معرفی کنیم و دوم رصد و پایش ترقی‌ و رشد بانوان است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای رشد و ترقی بانوان اقدامات بسیار مهمی انجام داده است، گفت: این اقدامات باید معرفی شود. اکنون فضای مجازی و عرصه اطلاع‌رسانی حرف اول را می‌زند بنابراین لازم است از این ظرفیت استفاده شود.

معاون پژوهش جامعة الزهرا خاطرنشان کرد: بانوان مؤلف بسیار تأثیرگذار هستند و کتاب‌های زیادی تألیف کردند. طلاب مشغول تحصیل در جامعة الزهرا ظرفیت بی‌نظیری است که باید این ظرفیت برای جامعه معرفی شود.

 

جلوگیری از غفلت اطلاع‌رسانی در زمینه بانوان فرهیخته

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی باید به طور مطلوب انجام شود، گفت: اطلاع‌رسانی از ظرفیت بانوان فرهیخته برخی اوقات مغفول واقع می‌شود. اقدام سنجیده خبرگزاری حوزه کار ارزشمند بوده و جامعة الزهرا اعلام آمادگی می‌کند که برای این کار مهم همکاری داشته باشد.

حقانی خاطرنشان کرد: معاونت پژوهش در مسیر نیازهای نظام اسلامی، مطالبات امامین انقلاب، نیازهای پژوهشی جامعة الزهرا و نیازهای جامعه به معنای عام حرکت می‌کند که پاسخگوی آسیب‌های اجتماعی و نیازهای بانوان هستند که باید در عرصه جامعه ارائه شود تا بانوان از این مسائل الگوبرداری و در زندگی به طور مطلوب استفاده کنند.

 

اولویت‌دهی به مسائل زنان پس از انقلاب

حجت الاسلام محمدرضا برته، مسؤول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم با بیان اینکه پرداختن به مسائل زنان پس از انقلاب رنگ و لعاب جدیدی پیدا کرده است، گفت: حوزه علمیه در این امر نقش‌آفرین بوده است.

وی با اشاره به تاریخ تحولات اجتماعی زنان در دنیا گفت: زن مانند برخی دیگر از گروه‌ها همواره مورد تبعیض بوده همچنان که رنگین پوستان مورد تبعیض بودند بنابراین بدون شک زنان در طول تاریخ طعم تلخ تبعیض را چشیدند که در برخی از جوامع این امر جدی‌تر بوده است.

مسؤول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه با اشاره به نگاه پدیدارشناسانه به زنان گفت: در جریان نخست نفی هویت زنانگی به عنوان عنصر فعال اجتماعی پیگیری می‌شود تا با شکستن ساختارهای فرهنگی از زن یک مرد بسازد و انتهای این اندیشه مرد شدن زن است که جریان فمنیسم خواسته یا ناخواسته در این مسیر گام برمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد سرکوب و انزوا می‌کوشد زن را به عنوان عنصر نادیده و حقیقت مخفی معرفی کند و این رویکرد زن خوب را زن مرده می‌داند.

حجت‌الاسلام برته عنوان کرد: رویکرد دیگر با نگاه عقلانی و پذیرش هویت زنانگی، برای زن به عنوان یک جامعه‌ساز و جامعه‌پرداز سهمی قائل است و بر این باور است که زن در عین زن بودن باید تأثیرگذاری اجتماعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هرگز نمی‌خواهیم تفاوت زن و مرد را انکار و بر تساوی غیرعاقلانه تأکید کنیم، گفت: اسلام برای هویت انسان دو ساحت مادی و روحانی قائل است البته ارزش‌گذاری انسانی با مقوله‌های روحانی مواجه است.

مسؤول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: زن و مرد به یک میزان مخاطب خداوند و مسئول و مختار برای حرکت در مسیر تکامل و رشد هستند.

وی با اشاره به مقایسه برخی ادیان و اسلام در مواجهه با مقوله زن گفت: در برخی ادیان زن فریب دهنده مرد معرفی شده ولی در ادبیات قرآن تصریح می‌شود که مواجهه شیطان با هر دو مرد و زن بوده است.

حجت‌الاسلام برته با بیان اینکه وضعیت موجود اگرچه رو به تعالی و پیشرفت است ولی بدون تردید مطلوب نیست، گفت: بنا نیست که مردان در ارتقای جایگاه زنان بکوشند بلکه باورمندی این امر باید در جامعه زنان ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس رسانه حوزه این فرض را پذیرفته و حرکت و تلاش می‌کند که سههم واقعی در بازنمایی هویت و جایگاه و دستاورد زن متأثر و انقلابی جریان‌ساز قائل باشد.

مسؤول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: صفحه بانوان خبرگزاری حوزه پذیرای بانوان جامعه‌ساز ایران، جهان و فعالان دانش و ارتقای ارزش های انسانی است تا دستاوردها، آثار فاخر و الگوسازی زن مسلمان تمدن ساز تراز انقلاب اسلامی را به طور کامل انعکاس دهد و سرباز خدمت در این مجال باشد.

وی از ساماندهی هیأت تحریریه مستقل برای حوزه زنان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: پذیرای همه خواهرانی هستیم که می‌خواهند در عرصه خبررسانی و اطلاع‌رسانی قلم بزنند و دوره‌های ویژه‌ای در این زمینه برگزار می‌شود تا در آینده‌ای نزدیک با بسیاری از نویسندگان جریان‌ساز خبری حوزه زنان مواجهه شویم.

 

غفلت از نقش آفرینی بانوان خسران است

معصومه ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه غفلت از نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های اجتماعی و بین الملل خسران است، گفت: این مسئله در کلام امامین انقلاب بوده و تأکید آنها منجر به توسعه فعالیت‌های انقلابی، پیشگام بودن و خط مقدم بودن بانوان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نقش مفید، مؤثر و تاثیرگذار زنان در انقلاب و زمینه‌سازی برای انقلاب اسلامی و پرورش نسل مفید و مؤثر را بسیار مورد تأکید قرار دادند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اهمیت زمینه‌سازی برای ظهور گفت: ایجاد دولتی که بتواند مسئله انتظار را به زمان ظهور و وعده الهی اتصال دهد وظیفه کسانی است که آخرالزمانی هستند که از غیبت کبری شروع می‌شود و تا زمان حکومت حضرت حجت(عج) ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کار خبرگزاری اختصاص به بازتاب خبرها و رویدادها نیست بلکه خبرنگار کسی است که برای جامعه فرهنگ‌سازی و در زمینه موضوعی حساسیت ایجاد کند و پیامی برای اقشار و سنین مختلف منعکس می‌‌کند.

ظهیری با بیان اینکه پروپاگاندای تبلیغات غرب بر اساس زیبانگاری یا مخدوش کردن یا وارونه نگاری برخی از مسائل است، گفت: برخی اوقات فضا را به اندازه‌ای مخدوش می‌کند که اگر کسی علمداری نکند مسیر جریانی تغییر می‌کند و برخی اوقات حساسیت از باب تأکید و تکرار از باب توجه است.

وی خاطرنشان کرد: کار خبرنگاری برخی اوقات بر وقایع تأکید می‌کند. پیامبر(ص) نیز فضاسازی می‌کردند تا خبر مهم را در قالب خبر به مردم بنمایانند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه شکار لحظه و صید واقعه از فعالیت خبرنگاری است که باید در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور داشته باشید، گفت: پیام‌رسانی، حساسیت‌زایی، فرهنگ‌سازی و ایجاد تشکل از مواردی است که باید به آن توجه داشت.

 وی خاطرنشان کرد: بانوان مهیج و حاضر در صحنه و محرک در واقعه کربلا نقش داشتند بنابراین باید تهدیدات مجازی به فرصت تبدیل شود و در انحصار اقتداری یاران انقلاب قرار گیرد.

ظهیری با بیان اینکه حضرت زینب(س) در واقعه کربلا خبرنگاری کردند، گفت: پیام رسانی صادقانه حضرت سبب شد که واقعه کربلا به همت بانوان استمرار داشته باشد. اگر ایشان نبودند دست تحریف و خفقان دشمن واقعه کربلا را به سمت دیگری هدایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه بانوان نخ تسبیح و پیوست مهره‌های مردان هستند و نسل صالح پرور محسوب می‌شوند، گفت: کسانی را پرورش می دهیم که حماسه‌آفرین هستند. به این دلیل دشمن نشانه گیری کرده و نوک تیز پیکان خود را به قلب خانواده و بانوان نشانه گرفته است.

 


راه اندازی صفحه ادب و هنر در خبرگزاری حوزه

حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه با بیان اینکه صفحه بانوان خبرگزاری حوزه باید از سوی بانوان هدایت شود، گفت: خبرگزاری حوزه فرانهادی، فرازبانی و فراجنسیتی است و اعتقاد داریم که جامعه حوزوی در داخل و خارج کشور دارای مظلومیت رسانه‌ای هستند و باید در حد توان از این مظلومیت بکاهیم.

وی خاطرنشان کرد:  حوزه نیوز در حد و توان خود تلاش می‌کند که پوشش رسانه‌ای بیشتر در زمینه بانوان فرهیخته داشته باشد.

سردبیر خبرگزاری حوزه با بیان اینکه خبرگزاری حوزه به پنج زبان اخبار را انعکاس می‌دهد، گفت: رشد 63 درصدی کمی اخبار و 54 درصدی صفحات در این سه سال وجود داشته است.

وی عنوان کرد: خبرگزاری حوزه رشد 4 برابری مخاطبان سایت را در سه سال اخیر و همزمان رشد 12 برابری در شبکه‌های اجتماعی را تجربه کرده و به دلیل تغییر رژیم مصرف رسانه‌ای اکثر خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها دچار کاهش رتبه در سایت‌های بین‌المللی مانند الکسا شدند ولی رشد دو برابر در رنکینگ داخلی و بین المللی الکسا داشتیم.

صدرایی عارف یادآور شد: صفحات یادداشت‌نویسی راه‌اندازی شده تا مجالی برای نونهالان و طلاب جوان برای ارائه محصولات رسانه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه 12 پویش به نقد و مطالبه‌گری در خبرگزاری حوزه فعال شده است، گفت: ارتباط زنده با صدا و سیما و همیاری رسانه‌ها از اتفاقات خوبی بوده که در خبرگزاری حوزه دنبال شده است.

سردبیر خبرگزاری حوزه بیشترین آی پی سایت اردو مربوط به هند و پاکستان و سایت عربی بیشترین آی پی مربوط به عراق، عربستان، بحرین و لبنان است که نشان می‌دهد با جامعه اصلی مخاطب ارتباط برقرار کرده است ولی با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

 وی از راه‌اندازی صفحه ادب و هنر در خبرگزاری حوزه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: طلابی که در حوزه ادبیات تلاش می‌کنند در این بخش مجال بیشتری برای انعکاس آثار خود پیدا می کنند.

صدرایی عارف خاطرنشان کرد: زبان هندی خبرگزاری حوزه نیز راه‌اندازی می‌شود و همزمان گام‌هایی برای کادرسازی رسانه‌ای در سراسر کشور برای طلاب داشتیم.

در پایان این مراسم از بخش بانوان سایت خبرگزاری حوزه رونمایی شد.

انتهای پیام/78003

منبع: فارس

کلیدواژه: بانوان زن انقلاب اسلامی امام خمینی خبرگزاری حوزه بانوان فرهیخته انقلاب اسلامی جامعة الزهرا واقعه کربلا اطلاع رسانی برخی اوقات راه اندازی رسانه ای بر اساس عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به استان سمنان و شهرستان دامغان، گفت: مردم انتظار دارند که دولتی‌ها به صورت شفاف میزان اعتبارات و مصوبات را بیان کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شده و مسئولان گزارش عملکرد خود را نیز بیان کنند، افزود: اعلام تعداد مصوبات و میزان اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان و شهرستان دامغان یک مطالبه عمومی است

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن اشاره به هفته کارگر و با بیان اینکه اسلام برای این قشر ارزش و جایگاه خاص قائل است، تاکید کرد: مسئولان باید از حق و حقوق کارگران دفاع کنند تا این قشر با انگیزه بیشتری به رشد تولید کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • در شرایط تحریمی مهندسان ایرانی در سریلانکا سد ساختند
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است