Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهرزاد لطفی، سه‌شنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا افزود : تلاش‌های نیروهای جهادی در کنار کادر درمان فراموش شدنی نیست و جهاد و تلاش‌های خستگی ناپذیر این نیروها به تمام معنا، جهاد واقعی بوده است.

وی با بیان اینکه حجم کار نیروهای جهادی فراتر از اعداد و ارقام است، اظهار داشت: این تلاشگران حجم سنگینی از فعالیت‌ها نظیر تغسیل (غسل دادن) و تکفین (کفن کردن) اموات کرونایی، خدمات همیاران سلامت و کمک‌های مومنانه را در بیمارستان‌ها انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود واکسن و تزریق آن به معنای پایان کرونا نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آغاز اجرای واکسیناسیون کرونا در استان فارس همزمان با سراسر کشور، بر ضرورت حفظ پایبندی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با وجود اجرای این واکسیناسیون تاکید کرد.

لطفی افزود: با وجود آغاز واکسیناسیون در کشور و استان فارس، ضرورت پایبندی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند گذشته وجود دارد و این اقدام نباید موجب برخی عادی پنداری‌ها در جامعه شود.

وی، با بیان اینکه ورود واکسن و تزریق آن به معنای پایان کرونا نیست، از مدیران سلامت استان فارس خواست تا نسبت به تداوم رعایت توصیه‌های بهداشتی در این استان، تلاش جدی داشته باشند.

لطفی، با ابراز نگرانی نسبت به موج جدید بیماری کرونا در استان فارس، این موضوع را نشان دهنده برخی سهل انگاری‌ها و عادی پنداری‌ها در جامعه دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین از تلاش شبانه روزی خانواده سلامت فارس در مدت یک سال در مقابله با کرونا، تقدیر و کارنامه این خدمات را درخشان توصیف کرد.

وی، با اشاره به برگزاری نشست‌های روزانه ستاد دانشگاه برای رصد، پیگیری و برنامه‌ریزی اقدامات مقابله با کرونا در یک سال گذشته و حتی در روزهای تعطیل، دستاورد این اهتمام را وضعیت مطلوب فارس نسبت به سایر استان های کشور در زمینه ثبت کمترین میزان مرگ و میر مبتلایان و بیشترین موارد نمونه‌گیری و بیماریابی در کشور خواند.

رایزنی برای افزایش سهمیه دارویی استان فارس

لطفی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۷ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان فارس را بیماران سایر استان‌ها تشکیل می‌دهند، حجم خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در سطح کشور گسترده خواند و گفت:در حال رایزنی برای افزایش سهمیه دارویی استان فارس هستیم.

۱۶۰ جهادگر در خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا فعالیت دارند

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با ارائه گزارشی از خدمات گروه‌های جهادی این شهر گفت: این خدمات شامل طرح همراه یار، برنامه‌های تغسیل و تدفین اموات کرونایی، طرح تماس مهربانی، برپایی جشن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار و نیز آیین گرامیداشت شهدای سلامت بوده است.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل افزود: با توجه به ابتلای تعداد بالایی از هموطنان در پاییز ۹۹ و درگیر شدن بخش اعظمی از بیمارستان‌های شهر شیراز به خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، گروه‌های جهادی این شهر اعم از ۱۶۰ جهادگر خواهر و برادر، با گذراندن سه هزار و ۱۷۴ شیفت و ۱۰ هزار و ۶۹۰ ساعت به ارائه خدماتی از جمله، انتقال و جا به جایی بیماران، پشتیبانی بخش‌ها با کمک در انتقال تجهیزات و داروهای مصرفی، همچنین روحیه دهی به کارکنان درمان پرداختند.

وی، با بیان اینکه این گروه‌های جهادگر با حضور در بیمارستان‌های حضرت علی اصغر (ع)، شهید دکتر فقیهی، شهید دکتر چمران و بیمارستان نمازی به ارائه خدمت پرداختند، اظهار داشت: در طرح تماس مهربانی نیز تعدادی از خواهران جهادگر ضمن تماس با مبتلایان شناسایی شده به بیماری کرونا، مبادرت به ارزیابی وضعیت قرنطینه و آموزش نحوه قرنطینه خانگی آنان کردند.

هاشمی اصل، تهیه و توزیع ۱۸۰ بسته حمایتی معیشتی شامل مواد غذایی و بسته بهداشتی، همچنین تامین کمک هزینه خرید دارو و توزیع سبدهای میوه را از دیگر خدمات این گروه‌های جهادی برشمرد.

در ادامه این نشست، از گروه‌های جهادی شامل علمدار جهاد، شهدای رهپویان وصال، قرارگاه جهادی امام رضا (ع) و گروه جهادی نصیر وابسته به دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تقدیر شد.

از سفر به شیراز خودداری کنید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نیز در این نشست، با اشاره به افزایش تعداد مراجعان به مراکز درمان سرپایی و مراکز شانزده ساعته استان فارس در هفته جاری، گفت: میانگین مراجعه بیماران به این مراکز در هفته گذشته، ۷۵۰ نفر بود اما در هفته جاری این میانگین به بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است و در شبانه روز گذشته نیز تعداد مراجعان به مراکز شانزده ساعته این استان، ۹۷۴ نفر گزارش شده که این موضوع یک هشدار و نشان دهنده رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در فارس است.

سید روح‌الله حسینی افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو در پایان هفته، ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی دست‌ها، از هموطنان انتظار داریم از سفر به شیراز خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان فارس بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۰۶ هزار و ۶۸۷ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های این استان انجام شده که با بررسی نمونه‌ها، ۱۷۰ هزار و ۲۵۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده‌اند.

حسینی اضافه کرد: از آغاز اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۲ هزار و ۵۴۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد، یک هزار و ۸۸۷ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۲ هزار و ۱۴۶ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

به گفته حسینی، از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان فارس، ۱۶۵ هزار و ۶۵ نفر از این بیماری بهبود یافته از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او اظهار داشت: هم اکنون ۵۶۰ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۹۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت های ویژه (ICU)، بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی ادامه داد: با جان باختن هشت نفر از مبتلایان به این بیماری در روز گذشته (بیستم بهمن ماه ۹۹) شمار جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس به سه هزار و ۱۸۲ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بیمارستان ها گروه های جهادی استان فارس شناسایی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از بارش شدید تگرگ و صاعقه در کلانشهر شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان، گفت: این سامانه بارشی روز پنجشنبه از استان خارج می‌شود و بیشترین فعالیت آن در مناطق شمال و شرق فارس است که شاهد بارندگی خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه به دلیل بارش‌های رگباری و رعد و برق هشدار سطح نارنجی اعلام شده است، افزود: مشکل خاصی تاکنون در زمینه فعالیت این سامانه در فارس گزارش نشده است.

غلامی با بیان اینکه اوج بارش‌ها برای عصر امروز گزارش شده است، گفت: در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان باز است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در تمام نقاط استان خبر داد و تاکید کرد: به دلیل مخاطرات این سامانه بارشی شهروندان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان