Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر گفت: شهرداری شاهین‌شاهین‌شهر از ابتدای دوره پنجم شورای اسلامی با چالش‌های کاهش درآمد، افزایش هزینه‌های شهرداری و تأمین امنیت شغلی کارکنان شهرداری روبرو بوده و اهتمام آن در بومی‌سازی شهردار شهر، بهره‌مندی از پتانسیل‌های شهری در راستای شناسایی و معرفی آن به جهانیان در قالب برگزاری مسابقات بین المللی، ساخت سریال تلویزیونی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

علی فتحی، در نشست خبری مشترک شورای اسلامی شهر و شهرداری با اصحاب رسانه که امروز (سه شنبه- ۲۱ بهمن) برگزار شد، اصحاب رسانه را سفیران فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و ... خواند و اظهار کرد: اصحاب رسانه پل‌های ارتباطی جامعه و روایتگران و تاثیرگذاران مستقیم بر رویدادهای جامعه‌اند که رسالت روشنگری و آگاهی‌بخشی را با قلمی رسا، بی طرف و تحلیل‌گر بر عهده دارند.

وی با بیان مشکلات شهر و شهرداری در دوره مدیریت پنجم شهری، افزود: آغاز مدیریت شهری دوره پنجم شورای اسلامی با تصویب قانون برنامه ششم توسعه و تدوین طرح تفضیلی شهری و تغییرات ساختاری با کاهش در درآمدهای شهرداری شاهین‌شهر مواجه بوده‌ و از سوی دیگر آغاز بازپرداخت تسهیلات ادوار قبل هم‌زمان با شروع به کار این دوره مدیریت شهری افزایش هزینه‌ها را در برداشته‌است. همچنین، در ادوار گذشته شهرداری شاهین‌شهر از صنایع بزرگ آلاینده اطراف، عوارض آلایندگی و ارزش افزوده دریافت می‌کرد که همزمان با تصویب قانون ششم توسعه این مبالغ به استان اصفهان واریز و برحسب میزان جمعیت به شهرها بازگشت داده می‌شود که با توجه به نسبت جمعیت شاهین شهر به کل استان اصفهان، درآمدهای حاصله شهرداری شاهین‌شهر از سهم آلاینده‌ها با کاهش ۹۰ درصدی روبرو شد.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر با بیان اینکه طرح تفضیلی تدوین شده در سال ۸۳ و اجرایی شدن آن در سال ۹۶ بدون در نظر گرفتن تغییرات ساختاری و شهری در وقفه ۱۳ ساله، منابع درآمدی را کاهش داده است، تصریح کرد: یکی از منابع درآمدی شهرداری ها با توجه به ایجاد ۲۰۰ شغل در هر فرایند احداث ساختمان در کل کشور و انبوه سازی است، در این راستا با اجرایی شدن طرح جامع تفضیلی شهر تغییرات و تحولات شهری منجر به خروج سرمایه‌گذار و انبوه‌سازان و حذف درآمدهای پایدار شهرداری شد.

فتحی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد میدان امام حسین(ع) در ورودی شاهین‌شهر و ضرورت تبدیل آن به زیرگذر، گفت: مجاورت بوستان انقلاب، شهرک نمادین و حجم تردد در محورهای منتهی به میدان امام حسین (ع) بر ضرورت تبدیل آن به زیرگذر تاکید دارد که مناقصه آن در سال ۹۶ با اعتبار حدود ۸ میلیارد تومان برگزار و کارگاه توسط پیمانکاران نیز تجهیز شد، اما وقفه‌ در اخذ تاییدیه شورای طرح ترافیک در تغییرات ساختاری این میدان به زیرگذر و همزمانی آن با برخی تحولات در اعضای دوره پنجم شورای اسلامی منجر به فراموشی اهمیت آن شد، اما شهرداری و شورای اسلامی شهر قاطعانه با توجه به تغییرات قیمتی و خسران ناشی از این ناملایمات و بی‌توجهی‌ها که به منافع شهر وارد شد بر پیگیری، رفع موانع و آغاز به کار این پروژه اهتمام دارند.

وی با اشاره به اهتمام مدیریت شهری دوره پنجم شورای اسلامی بر تامین امنیت شغلی کارکنان شهرداری، خاطرنشان‌کرد: ایجاد شغل و ورود کارکنان به بدنه شهرداری در ادوار گذشته بدون رویکرد امنیت شغلی و فاقد دیدگاه سیستماتیک، علمی و راهبردی بوده است و مدیریت شهری شورای اسلامی و شهرداری یکی از وظایف خطیر خود را حمایت قاطعانه از کارکنان و تامین نیرو در راستای ارائه خدمات ارزشمند آنان در مدت چند ساله و گاهی بیش از یک دهه‌شان به شهر و شهروندان می داند.

فتحی ساخت سریال ۱۳ قسمتی "خانه دوم" در ژانر کمدی را فرصتی مغتنم برای شهر و شهروندان دانست و ادامه‌داد: ساخت این سریال در شاهین‌شهر فرصتی مغتنم در راستای معرفی و شکوفایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر در سیمای استان‌های کشور است که منجر به شناسایی شاهین‌شهر، معرفی مکان‌های دیدنی، گردشگری و پتانسیل‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذار و رونق صنعت توریسم در این شهر است، همچنین با ارائه شرط بهره‌مندی ۴۰ درصدی از ظرفیت فرهنگی و هنری شهر در عوامل این سریال بستر رشد، بالندگی و شکوفایی استعدادهای این حوزه در شاهین‌شهر فراهم و می‌تواند تسهیل‌گر جذب و ورود آنان به عرصه سینمایی کشور باشد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی ارتش‌ در شاهین‌شهر، افزود: پس از کسب مقام ارتش جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی ارتش‌ها در روسیه، استان اصفهان برای میزبانی این مسابقات انتخاب شد که به دلیل بستر مناسب شاهین‌شهر و موفقیت تیم ارتش اعزامی از این شهر در مسابقات روسیه، شاهین‌شهر میزبان مسابقات در مرداد یا شهریور سال آینده خواهد بود.

فتحی شرکت‌کنندگان در این مسابقات را ۱۳ کشور برشمرد و تصریح کرد: هر گروه از شرکت کنندگان حداقل ۵۰ نفر بازدید کننده از جهان را وارد شاهین‌شهر خواهد کرد و این فرصتی ناب برای معرفی شاهین‌شهر به عنوان نمادی از ایران کوچک با بستر سازی مناسب در بهره‌برداری از آداب و رسوم، صنایع دستی، غذاهای محلی، سوغات مخصوص هر دیار در راستای معرفی زیبایی‌های همه اقوام ساکن در این شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر، در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مورد شعار دوره پنجم شورای اسلامی در بدو ورود مبنی بر بومی سازی در شهر و انتصاب شهرداران غیربومی در این دوره و مغایرت عملکرد با شعار، گفت: دوره پنجم شورای اسلامی شهر همزمان با تصدی بر امور و اهتمام در انتصاب شهردار و مدیران شهری با فقدان مدیر بومی در تراز شاهین‌شهر مواجه شد، زیرا در ۲۰ سال گذشته علاوه بر فقدان به کارگیری مدیران داخلی زمینه رشد و بالندگی نیز برای مدیران در سطح سمت شهردار و معاونان ایجاد نشده بود.

فتحی شهردار کنونی شاهین‌شهر را اولین و تنها شهردار بومی منتخب شوراهای اسلامی این شهر دانست و افزود: اصل اول در انتصاب مدیران بومی ایجاد فضای مناسب برای کسب تجربه و اعتمادسازی آنان است که در حال حاضر شهرداری شاهین‌شهر اولین مدیر بومی خود در تصدی سمت شهردار را دارد که منتخب نمایندگان مردم در پارلمان شهری است و بیش از ۹۵ درصد مدیران شهرداری نیز بومی این شهر هستند.

وی با اشاره به قانون شهرداری‌ها مبنی بر دریافت هزینه ناشی از عدم تامین پارکینگ در ساختمان‌ها به ازای هر خودرو، ادامه داد: در دوره پنجم شورای اسلامی شاهین شهر به منظور خدمت رسانی و تسهیل امور شهری و ترافیکی وجوهات دریافتی ناشی از عدم تامین پارکینگ در ساختمان‌ها در حسابی مجزا از منابع مالی شهرداری تجمیع و در راستای احداث پارکینگ‌های عمومی در شهر هزینه می‌شود.

ایجاد درآمدهای پایدار از محل جذب گردشگر

همچنین شهردار شاهین‌شهر نیز با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ با مبلغ ۲۸۷ میلیارد تومان تحویل شورای اسلامی شهر شد، اظهار کرد: بودجه ۲۸۴ میلیارد تومانی سال ۹۹ تاکنون با کسری ۲۶ درصدی در تحقق مواجه است.

احمدرضاپری‌تبار با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی در راستای خدمت رسانی به شهروندان در چهار سال گذشته، افزود: در سال اول تصدی دوره پنجم شورای اسلامی شهر، شهرداری شاهین‌شهر ۵ دستگاه خودرو اتوبوس مسافربری نو به ارزش جمعا حدود ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و  یک اتوبوس مخصوص معلولان به ارزش ۶۳۰ میلیون تومان خریداری کرده و ۱۳ اتوبوس به ارزش حدودا ۳۵ میلیارد ریال نیز بازسازی و در اختیار ناوگان حمل و نقل شهری قرار داده است.

وی با اشاره به مهاجر پذیربودن شهر و افزایش جمعیت، احداث پارکینگ‌های عمومی را از ضروریات شهر دانست و تصریح کرد: شهرداری شاهین‌شهر در راستای ارایه خدمات بهتر به شهروندان و حل معضلات و مشکلات شهری در حوزه ترافیک و تردد درون شهری، تیم مطالعاتی و اجرایی کار آزموده‌ای را برای شناسایی نقاط پر تردد شهر به منظور شناسایی نقاط بحران و ارائه راهکار متناسب با توانمندی‌ها برای حل آن به کارگرفته ‌است.

پری‌تبار، در پاسخ به ایسنا پیرامون طرح‌های تشویقی و حمایتی شهرداری در جذب سرمایه‌گذار به شهر، گفت: بر طبق قانون، شهرداری‌ها مجاز به ارائه تسهیلات یا اجرای طرح‌های تشویقی برای جذب سرمایه‌گذار نیستند، اما شهرداری شاهین‌شهر فرش قرمز تسهیل روند اجرایی را برای سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف؛ فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و ‌.‌.. در شهر پهن کرده است.

شهردار شاهین شهر ادامه داد: شهرداری با اهتمام کامل بر ایجاد درآمدهای پایدار از محل جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در شاهین‌شهر پس از تملک کاروانسرای شهر در راستای احیا، مرمت و بازسازی آن و نیز احداث مجموعه هتل گردشگری ۳۱ هکتاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارج از شهر، دعوت به همکاری می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شوراي شهر شهرداري دوره پنجم شورای اسلامی شهرداری شاهین شهر شورای اسلامی شهر شاهین شهر مدیریت شهری سرمایه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود

شهردار قم گفت: شهرداری یک نهاد درآمد هزینه‌ای است و کسب درآمد برای ما اهمیت دارد، اما حقوق شهروندان نباید در جریان کسب درآمد شهرداری پایمال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با اشاره به اهمیت حراست از حقوق شهروندان در مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: به هیچ دلیلی نباید حقی از شهروندان در مجموعه شهرداری قم پایمال شود.

وی افزود: شهرداری نهادی درآمد هزینه‌ای است و برای ما بسیار مهم است که به درآمدهای پیش بینی شده برسیم اما این مسئله به هیچ عنوان نباید به قیمت از دست رفتن حقوق شهروندان باشد.

شهردار قم با اشاره به بودجه پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: هر زمانی صحبت از درآمد می‌شود، تاکید کرده‌ایم که منظور ما درآمد مشروع است و به دنبال چیزی فراتر از حق شهر نیستیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولیت تمام مدیران در مجموعه شهرداری قم بسیار سنگین و با اهمیت است، تاکید کرد: هر تغییری در زندگی شهروندان با تصمیمات ما رخ می‌دهد، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و در قبال آن باید در دو دنیا پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر لزوم قانون‌گرایی در تعامل با شهروندان، اضافه کرد: هر جا قانون شفاف است باید با دقت و کاملاً طبق قانون عمل شود و در جایی که قانون ابهام دارد یا شفاف نیست باید آن را به نفع شهروندان تفسیر کنیم.

شهردار قم گفت: شهرداری‌ها یک ستون بسیار محکم برای نظام اسلامی در مسیر ارتقای سرمایه‌های اجتماعی هستند و از هر حرکتی که موجب پایمال شدن این سرمایه‌ها می‌شود، باید دوری کرد.

سقائیان‌نژاد افزود: در امور مرتبط با نظافت شهری و خدمات مسئله نظارت بسیار مهم است و مدیران منطقه باید تمام مسائل محدوده مسئولیت خود را زیر نظر داشته و به طور مرتب بازدید میدانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم مجوز ایجاد دو منطقه شهری دیگر را دارد، گفت: بعضی مناطق شهری ما رشد جمعیت بسیار زیادی دارد و باید مطالعاتی صورت گیرد، در صورت لزوم دو منطقه دیگر به شهر قم اضافه شود تا کیفیت خدمات ارتقا پیدا کند.

کد خبر 747429

دیگر خبرها

  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود