Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:45:22 GMT

محتوای انقلاب ما اسلام است و هیچگاه کهنه نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۳۳۹۱

محتوای انقلاب ما اسلام است و هیچگاه کهنه نمی‌شود

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: محتوای انقلاب ما اسلام است که ۱۲۴ هزار پیغمبر برای آن مبعوث شده است و هیچگاه کهنه نمی‌شود و همواره پیروز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح در دیدار با سربازان گمنام خراسان جنوبی اظهار داشت: همیشه باید توجه داشت که انسان قدرتی ندارد و قدرت متعلق به ذات لایزال الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر انسان اندکی به خودش مغرور شود باید بنگرد که چگونه یک ویروس کوچک همچون کرونا او را از پا در می‌آورد، آنچه برای انسان پیش می‌آید فرصت است نه قدرت، پس انسانِ هوشیار فردی است که بر اساس ملاک‌های واقعی موفقیت و پیروزی به وظیفه‌اش عمل کند و از این فرصت برای خود و دیگران راه خیر فراهم کند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال مغلوب کسی واقع نمی‌شود افزود: گاهی اوقات افرادی درگیر مسائل خیالی و مالیخولیا شده و تصور می‌کنند در برابر قدرت لایزال الهی قدرتی هستند. حزب، جریان، ساخت و ساز و سازش کاری کرده اما واقع مطلب هیچ کدام از این مسائل را بر نمی‌تابد و قدرت مخصوص ذات خداست و بقیه آزمایش است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: پیروز آن کسی است که در آزمایش پیروز شود بنابراین بسیاری از آنهایی که سر به گردن کشی می‌کشند عین شکست آنها است چراکه هستی را نشناختند، خیال می‌کنند آقا محمدخان قاجار پیروز شده در حالی که هرگز چنین نیست. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تقوا، علم، کرامت و حق همواره پیروز است گفت: هیچ کس از راه باطل به پیروزی نمی‌رسد و این جلوه‌های کاذب شیطانی هیچگاه پیروز نیستند، پس محتوای انقلاب ما که اسلام ماست که 124 هزار پیغمبر برای آن مبعوث شده است هیچگاه کهنه نمی‌شود و همواره پیروز است.

عبادی خطاب به سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: امیدواریم در تقابل با بدکیشان و خصم همواره پیروز و در وظیفه خود موفق باشید که در سایه حُسن انجام وظایف شما این مردم قدرشناس و خوب ایران اسلامی حس امینت را داشته باشند.

 وی افزود: صبر و پیروزی با هم گره خورده چرا که برای رسیدن به هدف، تلخی و شیرینی فراوانی وجود دارد، این خبرهای خوب و بدی که هر روز در رسانه‌ها شنیده می‌شود از ویروس کرونا گرفته تا سایر امورات، در کنار تلخی‌ها اما سازنده است. وظیفه مسئولین این است که باید حداکثر تلاش خود را برای منافع مردم انجام دهند که راه خدا این است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره اینکه در ابتدای بعثت پیامبراسلام(ص) سختی‌های فراوانی مسلمانان در تحریم شعب ابی طالب کشیدند خاطرنشان کرد: پیروز کسی است که همه سختی‌ها را بپذیرد اما در راه خداوند متعال باطل را نپذیرد، پیروز واقعی در اولین قدمی که به عالم دیگر می‌گذاریم مشخص می‌شود.

آیت‌الله اعرافی: ‌انقلاب اسلامی آغازگر عصری نو و تمدنی جدید در عالم بود‌انقلاب اسلامی با گذشت 42 سال در اوج اقتدار قرار داردرشد گسترده تحصیلات دانشگاهی از دستاودهای انقلاب اسلامی است

عبادی افزود: مسئله پیروزی و شکست همواره در زندگی شخصی، اجتماعی، نظامی، اقتصادی و سیاسی انسان مطرح است که عوام مردم برداشتی از پیروزی و شکست دارند که واقع مطلب نیست.

وی عنوان کرد: بر این اساس سئوالی پیش می‌آید که آیا می‌شود فرد یا جامعه‌ای هرگز شکست نخورد یا جامعه‌ای حیات بدون شکست داشته باشد باید گفت کاملا ممکن است اما ابتدا باید شکست و پیروزی را به معنی واقعی کلمه فهمید سپس تحقیق کنیم که کجا شکست خورده و کجا پیروز شده‌ایم، زیرا عناوینی وجود دارد که در برابر این عناوین شکست معنی ندارد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اگر علم با جهل سنجیده شود قطعاً علم پیروز است. در عین حالیکه تمام دنیا را ابوجهل‌ها فرا بگیرد بازهم علم پیروز است، بین ظلم و عدل قطعاً عدل پیروز است. حال اگر ظالمین تمام دنیا را بگیرند اما در آخر این عدل است که پیروز است، کثرت دلیل بر پیروزی نیست، بین سفاهت و عقل، حق و باطل قطعاً عقل و حق هستند که پیروز هستند.

عبادی با بیان اینکه بین هدایت و ضلالت همواره هدایت پیروز است و اصلاً ضلالت نمی‌تواند پیروز باشد، افزود: با تدبیر در آیه 33 سوره توبه، خدا می‌فرماید «أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى» به این معنا که آنچه پیامبراسلام(ص) مبعوث شده به دلیل هدایت است پس همه آنچه که زیر مجموعه هدایت قرار می‌گیرد پیروز است، «وَدِینِ الْحَقِّ» نیز یعنی همه آنچه که زیرمجموعه حق قرار می گیرد از علم، تقوا و فضیلت پیروز است.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه پیروزی‌های ظاهری و تخت و تاج بازی‌هایی که در دنیا وجود دارد و یا جدال‌های مدیریت‌های(مدیران) داخلی که به دنبال عناوین و اسم هستند بر اساس باورهای اشتباه است که متأسفانه بسیار لغزنده نیز هست افزود: هر کس در جایگاهی قرارگیرد اولین لغزشش این است که اصل فلسفه خلقت را فراموش کرده و دارای غرور می‌شود و پندارهایی که با واقعیت فاصله دارد در او حاصل می‌شود و اینگونه شکست معنا پیدا می‌کند.

انتهای پیام/254/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس

امام خمینی(ره) در اردیبهشت 1323 مطلبی را در دفترچه یادداشت‌های آقای وزیری مکتوب کرد که امروزه به عنوان قدیمی‌ترین متن مبارزاتی ایشان از آن یاد می‌شود و به نامه قیام لله مشهور است 30 سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز در تاریخ 1353/1/17 دست خطی را در این دفتر مرقوم می‌کنند که برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

به گزارش مشرق، مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می‌شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‌‎ ‎‌رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می پذیرد.

۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می شود.آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود. متن کامل این نامه بدین شرح است:«زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع در روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمریدر حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد۵۳/۱/۱۷سید علی خامنه‌ای »

دیگر خبرها

  • شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با پیروزی مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • دروسی: مقابل یووه خوب بازی کردیم/ مصدومیت دیبالا جدی نیست
  • یک رهبر ارشد حماس: پیروزی نزدیک است
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • طبیعت ۷۴ - ۶۸ ذوب آهن/ شاگردان حاتمی در یک قدمی فینال قرار گرفتند
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان
  • شکست بایرن‌مونیخ و پیروزی پرگل دورتموند
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم