Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فریبرز بینش پور، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان البرز، امروز در حاشیه مراسم مشترک تقدیر از خانواده های شهدای اصناف و فعالان اقتصادی البرز در جمع خبرنگاران، به مشکلات متعدد در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان البرز اشاره کرد و گفت: در قوانین کشور رفع این مشکلات پیش‌بینی شده اما در پاره‌ای از موارد نیاز به اصلاحات و بازنگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی با اشاره به قوانین اساسی کشور، گفت: بر اساس یک بخش از قانون برنامه ششم توسعه کشور (جزء ۲ بند ب ماده ۶)، بالغ بر30 درصد عوارض ارزش افزوده موضوع بندهای «ب»، «ج» و «د» ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید برای تأمین زیرساخت‌ها، ارائه خدمات در آن‌ها و تکمیل طرح‌ها یا پروژه‌های نیمه‌ تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی آن استان قرار داده شود.

این مقام مسؤول بیان کرد: متاسفانه بند «الف» قانون مذکور که شامل فروش کالا و خدمات می‌شود در این جز دیده نشده و در صورت اجرای قانون مذکور فقط عوارض پرداختی توسط واحدهایی مانند پالایشگاه‌ها و یا تولیدکنندگان سیگار به شهرک‌های صنعتی  تعلق می‌گیرد؛ این در حالی است  که در استانی مانند البرز فعالیت تولیدکنندگان مذکور بسیار اندک است و اصل کار صنعتگران استان بر مدار فعالیت‌های تولید کالا و ارائه خدمات است.

بینش پور یادآور شد: همچنین در قانون قید شده که مبلغ حاصل از ۳۰ درصد عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی باید برای اقدامات توسعه ای، فعالیت‌های نوسازی و بازسازی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صرف شود، نه اینکه بخشی از این بودجه به منظور انجام کارهای ایجادی از جمله تأمین راه‌های دسترسی یک شهرک صنعتی در اختیار شهرداری محل فعالیت آن شهرک قرار داده شود.

همکاری برای تحقق زیرساخت‌های نواحی صنعتی البرز وجود ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر ماده قانونی در بحث ارائه خدمات به شهرک‌ها و نواحی صنعتی که اجرای آن باید با جدیت بیشتری دنبال شود، افزود: طبق ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب سال 95 در راستای حمایت از استقرار صنایع در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی و رقابت پذیری تولیدات صنعتی و معدنی، به دولت اجازه داده شده است که در قالب بودجه‌های سنواتی کمک‌های لازم به شهرک‌ها و نواحی صنعتی دولتی و غیردولتی به ویژه در امور تامین راه، آب، برق، گاز و تلفن را تا ورودی واحدهای مستقر در این شهرک‌ها انجام دهد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی در ادامه با اشاره به مفاد ماده ۸۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی برخی از مقررات مالی دولت مصوب سال 93 است، گفت: طبق این ماده قانونی وزارتخانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف هستند که نسبت به تأمین آب، برق، گاز و امکانات مخابراتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تا درب واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و معدنی و منطقه ویژه اقتصادی اقدام کنند، اما متاسفانه دستگاه‌های مسؤول در این زمینه همکاری لازم را ندارند و در سطح شهرک‌های صنعتی از جمله فازهای توسعه ای با عدم تامین زیرساخت‌ها مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه هنوز برخی از شهرک‌های صنعتی استان شبکه فیبر نوری ندارند، افزود: این در حالی است که طبق قانون شرکت مخابرات برای انجام این مهم در سطح شهرک‌های صنعتی مسؤولیت دارد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه در البرز بالغ بر ۱۲ شهرک صنعتی دولتی و غیردولتی فعال است، بیان کرد: دولت باید ضمن اصلاح قانون فعلی و اختصاص سهم شهرک‌های صنعتی از تمام بندهای ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده سهمیه هر استان از محل تخصیص ۳۰ درصد عوارض ارزش افزوده را مشخص کند.

به گفته بینش پور در سطح استانی هم باید سهم یک شهرک صنعتی از محل تخصیص عوارض حاصل از ارزش افزوده واحدهای تولیدی بر اساس میزان مشارکت صنعتگران آن یک شهرک یا ناحیه صنعتی در پرداخت ارزش افزوده تعیین شود.

وی در پایان با بیان اینکه شهرداری‌ها به عنوان یک دستگاه خدمت رسان، خود را موظف به ارائه خدمات به شهرک‌های صنعتی استان نمی‌دانند و افزود: این در حالی است که تأمین زیرساخت‌هایی مانند ایجاد راه دسترسی مناسب به یک شهرک صنعتی از جمله وظایف شهرداری‌ها است.

انتهای پیام/ج/س

منبع: فارس

کلیدواژه: نواحی صنعتی زیرساخت مالیات ارزش بر افزوده شهرک ها و نواحی صنعتی شهرک های صنعتی صنعتی استان ارزش افزوده ارائه خدمات زیرساخت ها شهرک صنعتی شهرک ها یک شهرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ در نشست مشترک آقای فرشاد مقیمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آقای رجبی مشهدی مدیر عامل سازمان توانیر، همچنین بر انعقاد تفاهم نامه‌ای به مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان وفق بند (خ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ١٤٠٣ در جهت کمک به طرح‌های برق رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید شد.    تکمیل و بهره برداری ۲۱ پست برق دارای تفاهم نامه در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد (تا پایان سال ۱٤۰۲) با ظرفیت ٤۲۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات این نشست مشترک بود.    این نشست مشترک با هدف چاره اندیشی برای رفع ناترازی برقِ شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد