Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سلیمانی گفت: امروز بایستی با مطالعه گذشته خودمان و تاریخ بزرگ‌مردان ایران، از کارهای بزرگ آنها و اندیشه‌های والای آنها به خوبی بهره ببریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در آیین بازدید از روستای هزاوه و منزل امیرکبیر اظهار کرد: در ایام‌الله مبارک دهه فجر امروز توفیق حاصل شد در سفری که به استان مرکزی داشتیم در روستای تاریخی هزاوه که یک منطقه شهیدپرور و انقلابی است حضور پیدا کنیم و به زیارت مضجع شریف سلطان سید احمد شرفیاب شویم و همچنین در منزل مرد بزرگ تاریخ ایران امیرکبیر حاضر شدیم و از نزدیک این خانه تاریخی را مشاهده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: استان مرکزی در پرورش علمای بزرگ پیشتاز بوده و امام عظیم‌الشأن به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی از این استان برخاسته‌اند و این استان، استان علما و بزرگان است که در طول تاریخ تشیع مردان بزرگی از این استان برخاسته‌اند و خدمات بسیار گسترده‌ای به ایران و جهان بشریت ارائه داده‌اند.   رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه امروز بایستی با مطالعه گذشته خودمان و تاریخ بزرگ‌مردان ایران، از کارهای بزرگ آنها و اندیشه‌های والای آنها به خوبی بهره ببریم اضافه کرد: امیرکبیر به فرموده مقام معظم رهبری یک شخصیت دینی بود و اگرچه در لباس روحانیت نبود اما یک شخصیتی بود که در کنار علما پرورش یافته بود و در طول مدت ۳ سال توانست اقدامات اثرگذاری انجام دهد.   سلیمانی بیان کرد: تمام کارها و اقدامات نو و جدیدی که در ایران در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تداوم پیدا کرده بود آغازگر آنها امیرکبیر بوده و آغازگر آن کارهای بزرگ نه قاجاریان بودند و نه رژیم پهلوی، بلکه همه موضوعاتی که از دوران تاریخ معاصر ایران به عنوان نوگرایی و استفاده از روش‌های جدید برای پیشرفت در ایران مورد توجه واقع شد آغازگر آنها امیرکبیر بوده که در نهایت امیرکبیر پس از انجام اقدامات و خدمات اثرگذاری که انجام داده بود توسط بیگانگان به شهادت رسید.   وی با بیان اینکه امیدواریم جوانان عزیز ایران اسلامی امروز برای پیمودن با قدرت گام دوم گذشته ایران را به خوبی مطالعه کنند و سرگذشت مردان بزرگ و افتخاراتی که این سرزمین داشته را به خوبی آگاه باشند تأکید کرد: جوانان استان مرکزی نسبت به شناخت مفاخر و شخصیت‌های بزرگ استان اهتمام داشته باشند چراکه همین مردان بزرگ که از این استان به پا خواستند برکات و خیرات آنها هنوز تداوم دارد.   رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: روستای هزاوه با وجود یک منطقه‌ای کوچک بیش از ۶۰ شهید در راه انقلاب تقدیم کرده و این‌ها بیان‌کننده وجود یک فرهنگ اصیل و عمیق شیعی است و تصادفی نیست و نباید ساده از کنار آنها عبور کنیم.   سلیمانی اظهار کرد: امروز برای انتقال داشته‌هایی که داریم به نسل جوان باید همت بیشتری داشته باشیم و برنامه‌ریزی دقیقی کنیم که بسیج هم در این زمینه با موضوع گردشگری تعالی‌بخش برنامه‌های خوبی در دستور کار دارد که امیدواریم با پایان یافتن بیماری کرونا بتوانیم توسعه‌ای در زمینه آشنا کردن نسل جوان با این مفاخر و سرمایه‌های ارزشمند و بزرگان و علما انجام دهیم تا دستاوردی اثربخش برای نسل جوان تولید شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد

رئیس شورای عالی انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه (موسیاد) در نمایشگاه اکسپو ایران با بیان این‌که آینده ایران را امروز در «نمایشگاه نوآوری و فناوری» می‌توان دید، تاکید کرد: امروز من متوجه شدم تحریم مردم ایران را ناامید نکرده، بلکه به ایرانیان آموخته که روی پای خود بایستند.

به گزارش ایسنا، ارول یارار، بنیانگذار و رئیس شورای عالی موسیاد در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف خانه نوآوری و فناوری ایران(آی هیت) از جمله محصولات حوزه پروبیوتیک، شیلات، ماشین آلات کشاورزی، ساختمان، پزشکی، دارویی و…، گفت: در سفر ایران و بازدید از نمایشگاه اکسپو، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) از اولویت‌های اول من بود.

وی افزود: ایران علاوه بر اینکه دوست و همسایه‌ نزدیک ما است، در حوزه‌های مختلف فناوری و نوآوری بسیار توانمند است؛ به همین علت من اعتقاد دارم توسعه همکاری‌ها میان ایران و ترکیه می‌تواند نتایج خوبی را برجای بگذارد.

یارار ادامه داد: من در ترکیه صاحب پنج شرکت فولادی هستم و به همین دلیل نیازمند توسعه همکاری‌ها در این زمینه هستم؛ امروز در آی‌هیت متوجه شدم ایران در این زمینه نیز می‌تواند همکاری‌های اثربخشی با ترکیه داشته باشد.

وی، رقابت تکنولوژیک را از جدی‌ترین کارها در دنیا برشمرد و تصریح کرد: سطح تکنولوژی، آینده اقتصادی یک کشور را شکل می‌دهد؛ امروز من متوجه شدم تحریم مردم ایران را ناامید نکرده، بلکه به ایرانیان آموخته که روی پای خود بایستند.

یارار با بیان اینکه امروز، آینده ایران را در آی هیت دیدم، افزود: کار نوآورانه در این نمایشگاه بسیار جلوه پیدا کرده و قول‌ها به مرحله عمل رسیده است؛ این امر بسیار جای تقدیر دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم برای تعاملات تکنولوژیک و توسعه روابط تجاری نقش پل را ایفا کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران | این پسر لژیونر شد + تصاویر
  • اختصاصی: بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر