Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ هادی سینایی فعال زیست محیطی طی یادداشتی آورده است:  جاده‌ها برای  هر کشوری به نوعی نماد موفقیت تلقی می شود برخورداری مردم سی سخت از جاده ایمن حق مسلم آنهاست اما یقینا خود آنان هم راضی به قطع درخت نسیتند مسئولین ما ضمن پرهیز از روش سنتی، جاده کشی مدرن را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 راه‌های ارتباطی و جاده‌ها به‌عنوان شاهرگ‌های حیاتی یک جامعه محسوب می‌ شوند به‌ گونه ای که در صورت عدم توسعه و گسترش آن‌ها، حیات و توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه مختل خواهد شد. 

خوشبختانه چند دهه است در کشور ما هرگونه راه‌سازی نماد و عامل توسعه تلقی می‌شود، چنان که در میان نمایندگان و مسوولان اجرایی مناطق گوناگون کشور، رقابتی سخت برای جذب بودجه به منظور راه‌سازی در حوزه‌ی خودشان به چشم می‌خورد. اما واقعیت این است که بسیاری از این طرح‌های  جاده سازی هنوز که هنوز است بصورت سنتی انجام می گیرد و مجریان ما زحمت الگو برداری از جاده سازی های مدرن را به خود نمی دهند. 

سی سخت به مثابه نگنیی در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌درخشد درخشندگی آن هم مرهون همین طبیعت است با شناختی که از مردم دیار دنا نشینان داریم  و اطلاعاتی که از عقبه آنها هست که آنان در همه زمینه ها ترین‌ها برای ما بوده‌اند مطمئنیم خود آنها هم مخالف قطع درخت هستند و قاطعانه بیان می‌داریم که برخورداری آنان از نعمت جاده های ایمن حق طبیعی و مسلم هر ایرانی است کما اینکه اگر جاده ای ایمن باشد همه ما از آن استفاده کرده و بهره خواهیم برد. 

به عنوان فعال محیط زیستی هیچ گاه مخالف ایجاد جاده ایمن نبوده و نیستیم اما معتقدیم برای مردمی که شایسته بهترین ها هستند باید بهترین جاده ها با کمترین تخریب‌ها احداث شود. 

بگذارید با فرهنگی که از این دیار سراغ داریم با الگو برداری از کشورهای توسعه یافته در جاده سازی هم الگو باشند نه برای استان بلکه برای کشور. 

بگذارید به گونه ای کار شود در هر کجای از ایران که خواستند به بهانه جاده سازی درختی را قطع کنند مردم مانع شوند و بگویند بروید از جاده سی سخت یاد بگیرید. 

در نهایت معتقدیم راه باید احداث شود، چون عامل توسعه پایدار است ولی باید اقداماتی صورت پذیرد که حداقل آسیب به محیط زیست وارد شود بگذارید مخالفت با این جاده کشی های سنتی از یک جا شرع شود چه بهتر که آن جا استان ما باشد تا مسئولین ما زحمت الگو برداری از کشورهای پیشرفته در جاده سازی را به خود بدهند و دست از تخریب‌های بی‌جا بردارند.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست طبیعت توسعه پایدار توسعه اقتصادی جاده سازی جاده ها سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم