Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدلو با اشاره با تقسیط طولانی مدت تا پایان سال ۱۴۰۳ برای فعالان اقتصادی گفت: در سال گذشته از محل عوارض ارزش افزوده، ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجه به شهرداری‌ها پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، «بهروز مهدلو» امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری حمایت از تولید داخل و شعار امسال جهش تولید است، اظهار کرد: به همین منظور اداره مالیات در بیش از یک ماه تلاش و به خصوص با توجه به شیوع کرونا، بسته حمایتی را برای فعالان اقتصادی فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: به دلیل شرایطی که کرونا برای فعالان و کسبه خرد ایجاد کرده، این بسته علاوه بر فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی به سایر کسب و کارها نیز تعلق گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه طی ۹ ماه نخست امسال بدهی مالیاتی بیش از ۴۶۰۰ فعال اقتصادی تقسیط طولانی مدت شد، گفت: پرداخت این اقساط تا ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۳ خواهد بود تا شرایطی برای حفظ نقدینگی آنها مهیا شود.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر آن هر ماه بیش از ۱۰۰ مورد از مودیان مالیاتی که نتوانستند بدهی تقسیط شده را پرداخت کنند، بدهی های آنها دوباره تقسیط شد، اظهار کرد: در این مدت بیش از ۱۶ هزار مورد بخشودگی جرایم مالیاتی برای فعالان اقتصادی فراهم شد.

 

مهدلو با اشاره به اینکه امسال 900 میلیارد تومان معافیت به فعالان اقتصادی داده شده ادامه داد: از ۱۶ دی ماه امسال تا فردا بخشودگی ویژه جرائم مالیاتی معادل ۶ درصد برای فعالان اقتصادی استان در نظر گرفته ایم.

 

وی همچنین ادامه داد: طی ۹ ماه اخیر ۲۸۰ میلیارد تومان استرداد مالیاتی در استان داشتیم که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان استرداد مربوط به عوارض ارزش افزوده و متعلق به صادرکنندگان بود

 

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: ارزش افزوده به هیچ تولید کننده ای اجبار نمی شود و فقط به مصرف کننده تعلق می گیرد.

 

مهدلو با تاکید بر اینکه خوشبختانه هیچ واحد تولیدی در استان به دلیل مالیات فعالیتش تعطیل نشده است، اظهار کرد: اداره کل مالیات به غیر از فرار مالیات، از فعالان اقتصادی حمایت می کند.

 

مهدلو همچنین بروزرسانی رسیدگی به پرونده‌های ارزش افزوده را از اقدامات مهم اداره مالیات استان اعلام کرد و گفت: طی سال‌های گذشته بیشتر بودجه دولت از محل فروش نفت بود در حالیکه پاک‌ترین درآمد و سود اقتصادی در دنیا از محل مالیات است و در کشور نیز نیمی از حقوق پرداختی به کارکنان دولت از محل مالیات‌ها تأمین می‌شود.

 

وی همچنین گفت: یک درصد مالیات و عوارض ارزش افزوده در حوزه بهداشت و ۳ درصد آن در شهرداری و دهیاری ها هزینه می شود و در سال گذشته از محل عوارض ارزش افزوده، ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجه به شهرداری‌ها پرداخت شد.

 

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح جامع نظام مالیاتی، امروز بیش از ۸۰ درصد درآمدهای افراد قابل شناسایی است و افرادی که کتمان درآمد دارند مشخص هستند، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی در استان وصول و به خزانه واریز شده است و برخی از افراد حتی پرونده مالیاتی نداشتند، در حالیکه مالیات آنها ۶۰ یا ۴۰ میلیون تومان است.

 

در این نشست از گزارش مصور هزینه کرد عوارض مالیات بر ارزش افزود توسط ۲۴ فرمانداری، ۱۰۷ شهرداری و ۸۷۰ دهیاری سطح استان اصفهان رونمایی شد.

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهدلو ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی اصفهان برای فعالان اقتصادی عوارض ارزش افزوده میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیان داشت: مشکل این است آن هایی که فعالیتشان آشکار است، معمولا مشمول پرداخت مالیات می شوند ولی آن هایی که فعالیتشان زیر زمینی و یا مخفی است معمولا به نوعی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در جهت افزایش مشارکت مردم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بیان داشت: تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که فعالیتشان شفاف و آشکار است، باید مورد شمول مشوق‌های مالیاتی جدید شوند و این تغییر مهم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، کاری بسیار درست و دقیق در جهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم است. وقتی کار تولید مورد اقبال قرار گیرد، طبیعتا مشارکت مردم می تواند در آن بخش تولیدی افزایش پیدا کند.

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در مناطق محروم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: هر چقدر مشوق های مالیاتی در مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر باشد و به خصوص از لحاظ زمانی مدت این معافیت‌ها زیاد باشد، باعث جلب توجه و گرایش افراد به سرمایه گذاری در آن مناطق می شود.

وی همچنین در انتقادی نسبت به لایحه بودجه 1403 گفت که دولت برای بودجه سال 1403 در بخش تبصره و احکام بودجه، این مساله را به صراحت نیاورده بود و بعد در جداول آورده است که کار درستی نیست و موجب شده است که زمان بررسی بودجه به درازا کشیده شده است.

حاجی دلیگانی در خصوص زمان بررسی لایحه « اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» یادآور شد که لایحه باید فرایند و مسیر خود را طی کند و زمان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به درگیر بودن صحن به بحث بودجه و برنامه هفتم مشخص نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است