Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:40:43 GMT

بهره برداری از نخستین روستای سبز کشور در آشتیان

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۴۸۵۸

بهره برداری از نخستین روستای سبز کشور در آشتیان

همزمان با دهه فجر، نخستین روستای سبز کشور در آشتیان با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید « علی آقازاده» امروز در مراسم افتتاح نخستین روستای سبز کشور، ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: افتتاح این روستا به عنوان نخستین روستای سبز کشور یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران و مایه افتخار استان مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی با توجه به شرایط و موقعیت آب و هوایی که دارد، از مناطق مستعد برای سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی است، افزود: انرژی خورشیدی یکی از منابع مهم تامین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت برق این استان  با تلاش متخصصان کوشا و توانمند و همیاری مردم در طرح های پیک سایی توانسته در آزمون‌ها سربلند بیرون آید، افزود: امید است همواره با همدلی و همیاری مردم و مسئولان شاهد پیشرفت و شکوفایی در بخش ها و عرصه های مختلف باشیم.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به طرح‌های بهره‌برداری شده برق‌رسانی در استان مرکزی بیان کرد: طرح های مذکور می‌تواند در زیرساخت‌ها و توسعه استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی و ایجاد اشتغال موثر باشد.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی استانی صنعتی است، خاطر نشان کرد: برق به عنوان زیرساخت صنایع دیگر نقش بی بدیلی در توسعه و آبادانی این خطه دارد.

 

مدیر توزیع برق شهرستان آشتیان نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای استفاده از انرژی خورشیدی گفت: روستای مزرعه نو از توابع شهرستان آشتیان استان مرکزی که بخش عمده‌ای از انرژی برق موردنیاز آن به‌صورت خورشیدی تأمین می‌شود، به‌عنوان اولین روستای سبز کشور معرفی شده است.

 

«وهاب عطری» با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال  به بهره برداری می رسد، ادامه داد: با مشارکت هوشمندانه ساکنین روستای مزرعه نو واقع در استان مرکزی با احداث ۳۳۵ کیلووات نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک به بهره برداری خواهد رسید .

 

وی با اشاره به اینکه با احداث این نیروگاه ها تمام انرژی برق مورد نیاز این روستا برای 679 نفر (۲۲۵خانوار) تامین می شود، ادامه داد: با افتتاح این نیروگاه ها برای ۳۵ خانوار در آمد ماهانه  بین ۱۵ تا ۵۰ میلیون ریال ایجاد شده است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر استان مرکزی اراک نخستین روستای سبز کشور استان مرکزی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ در هسته خورشید، دما به 15 میلیون درجه سانتیگراد می‌رسد! اینجا جایی است که همجوشی هسته ای اتفاق می‌افتد و با ترکیب اتم‌های هیدروژن به هلیوم انرژی ایجاد می‌شود. انرژی تولید شده در اینجا به سمت بیرون حرکت می‌کند و به ما نور می‌دهد.

در بیرون هسته، ناحیه تابشی وجود دارد. در این منطقه، انرژی از طریق تابش الکترومغناطیسی - مشابه نور - منتقل می‌شود. ممکن است هزاران سال طول بکشد تا انرژی تولید شده در هسته به لایه بعدی یعنی ناحیه همرفتی منتقل شود.

ناحیه همرفتی مانند یک دیگ جوشان سوپ است. پلاسمای داغ به سمت بالا می‌رود، در سطحش سرد می‌شود و سپس به پایین فرو می‌رود. این حرکت ثابت به انتقال انرژی به بیرون به سمت سطح خورشید کمک می‌کند.

لایه بیرونی خورشید که از زمین می‌بینیم فوتوسفر(photosphere) نام دارد. این نقطه جایی است که بیشتر نور مرئی ساطع می‌شود. در سطح خورشید گهگاه لکه‌های خورشیدی دیده می‌شود که نواحی سردتر ناشی از فعالیت مغناطیسی آن است.

فعالیت خورشید از طریق چرخه‌هایی به نام «چرخه‌های خورشیدی» می‌گذرد که تقریباً 11 سال طول می‌کشد. تنها ستاره منظومه ما در طول اوج خورشیدی، دارای لکه‌های خورشیدی و شعله‌های زیادی است، در حالی که در حضیض خورشیدی فعالیت کمتری دارد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

خورشید با افزایش سن  به تدریج گرم‌تر و درخشان‌تر می‌شود. حدود 5 میلیارد سال دیگر وارد مرحله جدیدی به نام فاز غول سرخ خواهد شد. در آن دوره منبسط خواهد شد و احتمالاً برخی از سیارات داخلی مانند عطارد و زهره را خواهد بلعید.

خورشید لایه‌های بیرونی خود را پس از مرحله غول سرخ به بیرون منتشر می‌کند و یک صحنه زیبا به نام سحابی سیاره ای ایجاد خواهد کرد. آنچه از هسته خورشید باقی می‌ماند سرد می‌شود و ستاره کوچک و متراکمی به نام کوتوله سفید تشکیل می‌شود.

چرخه حیات خورشید سفری جذاب است که میلیاردها سال به طول می‌انجامد. درک ساختار و تغییرات آن به ما بینشی از دوره حیات و آینده این ستاره دوست‌داشتنی می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان